Pro Basic sulatusvastus modifikaationi

dbwarrior

Vakionaama
Pumppuna siis Pro Basic 8 ja siihen olen tehnyt nyt 14kk aikaan kaksi muutosta:
1. Pohjan sulatusvastus siiretty kokonaisuudessaan kennon alle. Ainoina kohtina missä se ei ole kokonaisuudessaan kennon alla on muutamat vesireiät, joissa tekee pienen lenkin.
2. Vastus saa nyt ohjauksen releeltä joka mahdollistaa vastuksen toiminnan ainoastaan sillon kun kompura pyörii ja puhallin on sähkötön (= sulatus moodi)

Aikaisemmin vastus oli normaalisti koneen pohjalla ja tuo lyhentynyt vastuksen päällä olo aika aiheutti sen että jäätä alkoi muodostumaan pikku hiljaa kennon alle. Nyt muutetulla vastuksen sijainnilla tuostakin ongelmasta päästiin eroon. Oishan se tehdaskin toki voinut asian noin toteuttaa :)

Nyt ollut sopivia kelejäkin jotta on päässyt seuraamaan toimintaa.

A

AKe

Vieras
Vs: Pro Basic sulatusvastus modifikaationi

Tein saman operaation vastaavalle 10 pumpulle ja auttoi. Näillä keleillä -23 ei sulatusten teho vaan riitä ja kenno on tukossa jo parin päivän jälkeen. Serkulla tallissa pana 7 ja jaksaa pitää kennon vielä kuurattomana ja jäättömänä helposti. On nää kuitenkiin halpispumppuja eikä mitään laatupelejä.

dbwarrior

Vakionaama
  • Keskustelun aloittaja

Onko kennon jäätymiseen syynä nuo vastus modaukset vai se että sulatuksissa itsessään ei riitä puhti ?

A

AKe

Vieras

Sulatuksessa vaan ei riitä puhti kovalla pakkasella.

dbwarrior

Vakionaama
  • Keskustelun aloittaja

Juu, huomattu on. Minä olen luullut, että se on tuossa pikku mallissa lähinnä ongelmana, mutta näköjään isommissakin malleissa on samaa ongelmaa.

W

Wesa

Vieras

AKe sanoi:
Serkulla tallissa pana 7 ja jaksaa pitää kennon vielä kuurattomana ja jäättömänä helposti.

Tarkoittaako "jaksaa pitää" sitä että sulatuksissa riittää teho, vai sitä että kenno ei huurru niin paljoa?

A

AKe

Vieras

Sulatuslogiikka on järkevämpi. Sulattaa useammin, jotta kennoon ei kerry ainakaan jäätä. Tämä ultin härveli kun ei juuri sulattele kovilla pakkasilla, vaikka olisi selkeä tarve. Jos ei päästä pyyntiin (16) niin luulisi sulattelevan useammin, mutta tilanne on ultissa juuri päinvastainen. Siitä kielii se, että sisäyksikön lämpöanturia sormella lämmittämällä 30-40 sekuntia saa SULATUKSEN aikaan. Melko outoa käytöstä!!!!!!

varajussi

Aktiivinen jäsen

Ainakaan pikkuUltissa ei ole ulkolämpötilan antureita. Kun sisäyksikön imuilman anturin ja kennon anturin lämpötilaero pienenee niin ulti toteaa että lämmöntuotto huononee ja tarvitaan sulatus. Tuo lämpötilaero pienenee imuilman anturia lämmittämällä. Ensin pitää valita pyynti 30C ettei pumppu sammu kun tavoitelämpötila ylittyy reilusti.

Pienin puhallus nostaa sisäyksikön kennon lämpöä joten sulatukseen riittää hieman paremmin tehoja. Vain hieman. Pitäisi olla ajastettu sulatus muutaman kerran vuorokaudessa silloin kun sisäyksikön kennon lämpötila on pitkään pieni eli kovalla pakkasella.

T

TKT55

Vieras

Minulla on ultimate Pro Basic 8 (Gree KFR 20) autotallissa. Käytän sitä kovilla pakkasilla vuorokauden ympäri ja pikkupakkasilla ainoastaan yö-aikaan. Pohjan sulatusvastus ja kompuran lämmitys kulutti päiväsaikaan noin 95 W vaikka laite oli laitettu kaukosäätimellä pois päältä. Yli +2 C lämpötiloissa kulutus laski.

Siirsin pohjan lämmitysvastuksen kompuran virransyöttöön. Laite kuluttaa suljettuna vain 25 W (kompuran lämmitys). Lämmitysvastus on siis päällä ainostaan kun kompura käy.

dbwarrior

Vakionaama

Kuinkas pitkä se "lämmitysjakso" on ultissa startissa ennenkuin kompura starttaa?
Nythän tilanne on se ettei kompuran öljyjä lämmitetä lainkaan ennen kuin se laitetaan pyörimään. Tosin jos se on vain muutaman minuutin pituinen sessui niin liekkö tuo isoa eroa tekee niillä lämmitys tehoilla.

Minä ajettelin tuon aikoinaan niin että sillä ei ole mun tapauksessa väliä kun kone oli koko ajan enempi vähempi käynnissä.

japapa

Jäsen

mistäs löydän ultimate pro 10 premier sulatusvastuksen liittimen vois ottaa irti ku on päällä nytkin +1. tarviiko koppa avata vai yletänkö jostain kolosta irrottamaan liittimen.kopan avaamalla kyllä löydän sen varmasti, mutta ei nyt välttämättä viittis alkaa avaamaan

puhaltaja

Jäsen

Ulti 10 Pro Basic mallissa on kannen alla, jonka irrotus kestää alle minuutin.
Itse vedin sulatusvastuksen piuhat sisälle ja käyttänyt vastusta erillisestä pistorasiasta, joko manuaalisesti tai kellolla.
Viime talvena oli päällä 491 tuntia ja tällä tavalla kytkettyna säästöä noin 36 €.
Viimeksi ollut sulatusvastus päällä helmikuussa.
Täällä on ollut myös esillä automaattinen toiminta sulatusjakson aikana, mutta itse laitoin nuin.

DtiJ

Jäsen

AKe sanoi:
Sulatuslogiikka on järkevämpi. Sulattaa useammin, jotta kennoon ei kerry ainakaan jäätä. Tämä ultin härveli kun ei juuri sulattele kovilla pakkasilla, vaikka olisi selkeä tarve. Jos ei päästä pyyntiin (16) niin luulisi sulattelevan useammin, mutta tilanne on ultissa juuri päinvastainen. Siitä kielii se, että sisäyksikön lämpöanturia sormella lämmittämällä 30-40 sekuntia saa SULATUKSEN aikaan. Melko outoa käytöstä!!!!!!

Toimii myös Ultimate 13 pro plus basic fp:n kanssa

Tai ainakin ekalla yrittämällä. Toistumaan en samaa ilmiötä ainakaan heti onnistunut.

Back
Ylös Bottom