Moi,
Tälläkin foorumilla on ollut paljon juttua sulatusjaksoista ja niiden pituuksista.
Asensin lämpötilamittaukset molempien pumppujen (mitsun FA-25 ja GA-25) imu ja puhallus puolelle, jotta pääsisin tutustumaan miten mitsut sulattelevat ja lämmittävät.
Ulkoyksiköt vierekkän takapihalla, joten niiden lämpötiloissa ei suurta eroa ole (ulko lämpö näkyy autotallin kuvassa).
FA-25 (sisällä eteisessä), puhallus nop autom, pyynti 21 (ilp_eteinen.jpg)
GA-25 (autotallissa), puhallus nop 4/4, pyynti 18 (ilp.autotalli.jpg).
Ellen kuvista väärin tulkitse niin autotallin kone on sulatellut itseään kerran tunnissa ja eteisen masiina vain noin joka kolmas tunti -> eli vaikuttais et sisäyksikön lämpötila ja puhallusnopeus vaikkuttavat melkoisesti sulatussykliin (kuten jo joku foorumilla valaisikin).
Jos jollain kiinnostusta saada tänne vastaavia kuvia lisää, onnistunee tuo nyt helposti kun dallasin anturit ovat paikoillaan.
Tälläkin foorumilla on ollut paljon juttua sulatusjaksoista ja niiden pituuksista.
Asensin lämpötilamittaukset molempien pumppujen (mitsun FA-25 ja GA-25) imu ja puhallus puolelle, jotta pääsisin tutustumaan miten mitsut sulattelevat ja lämmittävät.
Ulkoyksiköt vierekkän takapihalla, joten niiden lämpötiloissa ei suurta eroa ole (ulko lämpö näkyy autotallin kuvassa).
FA-25 (sisällä eteisessä), puhallus nop autom, pyynti 21 (ilp_eteinen.jpg)
GA-25 (autotallissa), puhallus nop 4/4, pyynti 18 (ilp.autotalli.jpg).
Ellen kuvista väärin tulkitse niin autotallin kone on sulatellut itseään kerran tunnissa ja eteisen masiina vain noin joka kolmas tunti -> eli vaikuttais et sisäyksikön lämpötila ja puhallusnopeus vaikkuttavat melkoisesti sulatussykliin (kuten jo joku foorumilla valaisikin).
Jos jollain kiinnostusta saada tänne vastaavia kuvia lisää, onnistunee tuo nyt helposti kun dallasin anturit ovat paikoillaan.
