Puhaltimen puhdistus

A

Appelsiini

Vieras
Onko mitään helppoa tapaa ja mitä tarvii että sais nuo sisäyksikön puhaltimet puhdistettua? Ja samalla se "puhalluskäytävä" siellä pumppujen alla josta ilma tulee huoneistoon?

Onk jätettävä ammattilaisen hommiksi vai onnistuuko kotikonstein?

vwaltsu

Jäsen
Vs: Puhaltimen puhdistus

En tiedä helposta, joutuu siinä hieman vaivaa näkemään jos itse tekee. Sellaisella pienellä parin kympin höyrypuhdistimella / miedolla paineilmalla olen onnistuneesti omaa kennoa ja puhaltimen ropellia puhdistellut. ::)

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen

Teinpä tuossa pika puhdistuksen kennostolle pumppupaineruiskulla laitteen ollessa käynnissä.
=> Tämä sitten aivan omalla vastuulla. :cool:

Kansi auki - suodattimet irralleen - paineruiskulla pesunestettä kennostolle - huuhtelu paineruiskulla kuumalla vedellä - suodattimet paikalleen - kansi paikoilleen

Pesuliuoksena käytin nestemäistä konestiskiainetta ja kuumaavettä.

silma

Jäsen

Samaa mietin juuri tänään, onko muut käyttäneet tuota hitec merkkistä puhdistusvaahtoa? Tuntui ettei tuo kauhean syvälle tonne rivastoon mene kun vaahtoaa purkista suoraan, kennostoa putsatessa?

Puhallin jäi vielä putsaamatta mutta lavat näyttää kuorrutetuilta aika pahasti.

vwaltsu

Jäsen

Eihän se vaahto mitään puhdista iteksiin, pehmittää ja irrottaa lian joka pitää vielä saada sieltä sitten liikkeelle eli pois. Itse olen käyttänyt auton ikkunanpesu vaahtoa, antanut vaikuttaa ja painanut perään höyrypesurilla ja paineilmalla.

Back
Ylös Bottom