Sanyon automatiikka

M

Mävaan

Vieras
Osaako joku kertoa miten automatiikka toimii Sanyossa jos sitä MODE:a pitää automaatilla. Eli nyt kun aurinko porottaa päivisin ja öisin jopa pakkasen puolella niin päivällä tarve jäähdyttää ja yöllä lämmittää. Kannattaako ajaa automaatilla vai vaihdella tarpeen mukaan?

Kari

Aktiivinen jäsen
Vs: Sanyon automatiikka

No jos sulla on noin energia pihi talo että nyt jo rupee aurinko ahdistelemaan asumismukavuutta niin pistä automaatille. Turha kai sitä on itse veivata jäähdytyksen ja lämmityksen välillä kun sen kerran automatiikkakin hoitaa.

S

slaaksoh

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

eikös tuo mee pelkälle puhallukselle ku haluttu lämpötila on saavutettu vaikka lämmityskäytös oliskin.
Autom. menee varmaan jäähdytykselle ku haluttu lämpötila ylitetään...

N

noppo

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

slaaksoh sanoi:
eikös tuo mee pelkälle puhallukselle ku haluttu lämpötila on saavutettu vaikka lämmityskäytös oliskin.

Juu, tuollai se toimii. Itse olen sammutellut pumppua päiväksi että tulee kaikki päivän lämpö talteen yön kylmyyttä vastaan ;D

jukka

Aktiivinen jäsen

noppo sanoi:
slaaksoh sanoi:

Juu, tuollai se toimii. Itse olen sammutellut pumppua päiväksi että tulee kaikki päivän lämpö talteen yön kylmyyttä vastaan ;D
Samaten myös päivät sammuksissa ja yöt lämmityksellä. Ei aurinko niin paljoa vielä meidän torppaa päivisin lämmitä, että jäähdytellä pitäis. Ajastin on oikein hyvä väline tuohon tarkoitukseen, joka löytyy kakesta.

M

Mävaan

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Joo kyllä se periaate on tiedossa että noin toimii mutta paljonko tarvii olla poikkeamat tavoitelämpötilasta että vaihtaa autom. modea ja toimiiko minkälaisella viiveellä? Ei kai se heti vaihda tilaa jos lämpö nousee hetkellisesti ylös?

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen

Mävaan sanoi:
Joo kyllä se periaate on tiedossa että noin toimii mutta paljonko tarvii olla poikkeamat tavoitelämpötilasta että vaihtaa autom. modea ja toimiiko minkälaisella viiveellä? Ei kai se heti vaihda tilaa jos lämpö nousee hetkellisesti ylös?
Sivulla 34 on jonkinlainen vastaus. http://www.kylmatekniikka.fi/uploads/files/KRV93-123EHN.pdf

L

Liikutinko Liikaa

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Itselläni on talo aurinkoisella paikalla korkeat kulmaikkunat länteen 2kpl ja pohjoiseen 2kpl.Joten vähänkin kun auriko paistaa niin lämpöä
riittää.Pidän pumppua lämmitysasenolla pyynti 22 astetta ja jos tuntuu ahdistavalta olen pistänyt pelkän puhalluksen.Mielestäni toiminut tähän asti hyvin,koska lämpötilan nousut olleet viellä suht kohtuullisella tasolla.

Back
Ylös Bottom