Scanoffice - onko tällä aspa

econisti

Jäsen
Miten otan yhteyttä Scanofficeen kuluttaja-asiakkaana?

Scanofficen valtuuttama LVI asennusliike kävi asentamassa lämpötila-anturit paikoilleen, jotka Scanoffice oli minulle lähettänyt. LVI liike lähetti minulle laskun. LVI liikkeen mukaan työ menee takuun piiriin jos tilaus työlle tulee maahantuojalta (Scanoffice). Mikä sirkustemppu tässä on nyt menossa? Scanofficen sivuilla ei ole juuri mitään yhteystietoja, minun sähköpostiini ei ole vastattu ja siellä kehoitetaan olemaan yhteydessä asennusliikkeisiin. Asennusliike pesee kätensä tästä.

econisti

Jäsen
  • Keskustelun aloittaja
Maanantain sähköposti ei näköjään mennyt läpi kun kaksi seuraavaa meni läpi Scanofficen aspaan.
Sähköpostin kautta kai se aspa toimii.
Kuka työn tilasi?
Lyhyt vastaus: minä

Pitkä vastaus:
Vilppi ei lämmittänyt ollenkaan ja olimme ainoastaan takan varassa. Tilasin paikallisesta lvi liikkeestä A huoltokäynnin 2 viikon päähän (pieni kylä eikä montaa liikettä) tutkimaan. Naapurikylästä lvi liikkeestä B löyty sitten vapaa asentaja samalle päivälle. B:n asentaja kävi toteamassa vian saaden puhelimitse apua Scanofficelta. Scanofficesta todettiin että vilpin komponentti on viallinen, uusi pitää lähettää ja lämminvesivaraaja kytkeä siksi aikaa pois päältä (virtapiiristä). Koska 2 viikon päästä tulisi liikkeen A asentaja, hän voisi kytkeä komponentin paikalleen ja kytkeä lämminvesivaraajan takaisin päälle. Scanofficen lähettämä komponentti ja liikkeen B:n käynti meni takuuseen. Samana päivänä soitin erikseen liikkeeseen A että nyt on tuntematon ongelma selvitetty, tarvitsen teidän ukon 2 viikon päästä vain asentamaan komponentin paikalleen.

Nyt jälkikäteen ilmeisesti minun olisi pitänyt perua A:n käynti ja pyytää Scanofficea tilaamaan A:sta käynti. Näin olen ymmärtänyt liikkeen A kommunikoinnista.

Arisoft

Hyperaktiivi
Nyt jälkikäteen ilmeisesti minun olisi pitänyt perua A:n käynti ja pyytää Scanofficea tilaamaan A:sta käynti. Näin olen ymmärtänyt liikkeen A kommunikoinnista.

Lähtökohtaisesti tilaaja maksaa kaiken ellei muusta ole sovittu. Liikkeellä A ei ole työtilausta Scanoffiselta, joten he eivät sinne voi lähettää laskuaan. Vielä tässä on se mahdollisuus että saat Scanoffiselta korvauksen tältä osin jos he kokevat olevansa siitä vastuussa.

Tonttuj

Aktiivinen jäsen
Vähän sekavasti on hommaa hoidettu, mutta liike A:n lasku menee kyllä ketjun aloittajan maksettavaksi.
Toki, kannattaa kysyä ja yrittää saada laskua Scanofficelle, jos se onnistuu, he hoitavat asian liike A:n kanssa, koska heidän väliset hinnat ovat toisenlaiset.

Back
Ylös Bottom