Seiya R13 / RAS-13E2AVG-E viilennysteho

Hannu H

Tulokas
Onkohan ihan normaalia että näillä helteillä (28 - 31 C) lämpötila ei laske n. 22 C alemmas edes olohuoneessa (n. 15 m2) jossa sisäykkö on? Olen kokeillut laittaa lämpötilan hallinnan 19 C ja power toimonnon päälle mutta silti lämpö ei jaksa laskea tuota n. 22 C alemmas. Ulkoyksikkö on avoparvekkeella jossa kyllä laitteen ollessa päällä mittari näyttää n. 30 C. Kyselen tätä nyt sen vuoksi kun laite asennettiin n. kuukausi sitten ja mietin että onko nyt vain niin että koneessa ei teho riitä vai voisiko olla että siinä on jotain vikaa.

TJAP

Aktiivinen jäsen
Jos on jotain hiljainen ulkoyksikkö tai energiansäästö asetuksia päällä, niin ainakin testin ajaksi voisi ottaa pois.

Hannu H

Tulokas
  • Keskustelun aloittaja
Olen kokeillut laittaa ihan täyden puhalluksen päälle ja kaikki erikoistilat on pois päältä. Sisäyksiöstä ulos tuleva ilma on n 9 - 10 C. Mietityttää että eikö tehot riitä koneessa vai onko mulla joku maanatai kappale joka ei toimi kunnolla.
Kyselen tätä kun makuuhuone on vähän hankalassa paikassa sisäyksikköön nähde, joten jos saisi olohuoneesta kylmemmän ilman paremmin riittämään muualle asuntoon. Neliöitä mulla on yhteeensä n. 55 koko asunnossa. Tuulettimilla olen yrittänyt ilmaa siirtää mutta ehtii kaiketi matkalla lämmetä vähän liikaa. Vähän harmitta kun kuitenkin iso investointi ja lopputulos ei nyt ihan saavuta toiveita.

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Olen kokeillut laittaa ihan täyden puhalluksen päälle ja kaikki erikoistilat on pois päältä. Sisäyksiöstä ulos tuleva ilma on n 9 - 10 C.
Mikä on imuilman lämpötila täydellä puhalluksella jos puhallus on 10C?

Tuon maksimiteho +30C ulkolämpötilalla ja 23C sisälämpötilalla on noin 3,2 kW.
Maksimitehoa vastaisi näin noin 23 C imulämpötila.

=> Eli kyllä tuo täysillä käy jos puhaltaa täysillä ja puhallus ulos on 9 C ja imu 23C.

Viimeksi muokattu:

TJAP

Aktiivinen jäsen
Oletko koittanut manuaalisesti suunnata puhalluksen kattoa pitkin sinne makuuhuoneen suuntaan? Jos sisäyksikön lavat liikkuu jollain auto swing asetuksella sivuille ja ylös/alas niin voi olla ettei kylmää tarpeeksi liiku sinne makuuhuoneen suuntaan?

Hannu H

Tulokas
  • Keskustelun aloittaja
Mikä on imuilman lämpötila täydellä puhalluksella jos puhallus on 10C?

Tuon maksimiteho +30C ulkolämpötilalla ja 23C sisälämpötilalla on noin 3,2 kW.
Maksimitehoa vastaisi näin noin 23 C imulämpötila.

=> Eli kyllä tuo täysillä käy jos puhaltaa täysillä ja puhallus ulos on 9 C ja imu 23C.

Imuilma on tosiaan n. 23C ja puhallus tuo 9C eli kaiketi laite toimii ihan suunnitellusti jos nyt oikein Jantin vastauksen tulkkaan. Nyt on varmaan vaan niin lämmintä että koneen teho ei enempään riitä. Täytyy säädellä tuota puhallusta ja eiköhän ilman vähän viiletessä tehokin ala riittämään.

Back
Ylös Bottom