Sisäyksikön kondenssivesi

Naama

Tulokas
Terve

Meille asennettiin ilmalämpöpumppu viimeviikolla. Laite on ollut kokoajan päällä ja jäähdyttänyt hyvin asuntoa. Olen pitänyt astiaa kondenssivesiletkun alla eikä sinne ole koko viikkoon tullut yhtään vettä. Kaadoin sisäyksikön sisään vettä ja se kaikki tuli letkun kautta ulos. Eikö helteillä pitäisi kondessivettä tulla ulos letkusta?

VesA

In Memoriam
Terve

Meille asennettiin ilmalämpöpumppu viimeviikolla. Laite on ollut kokoajan päällä ja jäähdyttänyt hyvin asuntoa. Olen pitänyt astiaa kondenssivesiletkun alla eikä sinne ole koko viikkoon tullut yhtään vettä. Kaadoin sisäyksikön sisään vettä ja se kaikki tuli letkun kautta ulos. Eikö helteillä pitäisi kondessivettä tulla ulos letkusta?

Vettä tulee jos kenno kylmempi kuin ilman kastepiste. Jos talo on hyvin eristetty niinkuin Suomessa tuppaa olemaan eikä aurinko porota ikkunoista liikaa laite voi pystyä pitämään huoneet viileänä niin ettei kennoa juurikaan kylmennetä kastepisteen alle. Meillä kastepiste on nyt 12,9 astetta.

Laita siihen vähäksi aikaa rankka pyynti, vaikka +15C - luulisi tippoja tulevan.

ahpe

Aktiivinen jäsen
Terve

Ei, jos kennon lämpötila ei alita kastepistettä tai kosteutta huoneilmassa on niin vähän että se vesi mikä muodostuu haihtuu takaisin huoneeseen ilmavirran mukana.

Back
Ylös Bottom