takka+pumppu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pilipali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
P

pilipali

Vieras
Olen lämmittänyt takkaa joka päivä kun joulukuusssa oli kylmää ja näyttää jatkuvan... Tuli mieleen et eipä taida hirveesti kannattaa pitää pumppua päällä kun pakkasta -15 - 25 astetta? No Kierrättäähän se lämmintä ilmaa. Pyynti ollut 21 astetta puhallusteho 3. Takan ansiosta sisälämpö 22-23 astetta, kun ei pumppu ole sulatellut juuri kertaakaan. Ulkoyksikön alla ei ole jäätä yhtään...

Vs: takka+pumppu

Pumpun avulla tosiaan saat hyvin siirrettyä takan lämpöä myös muihin huoneisiin, joissa ei ilman pumppua voisi hyödyntää takan lämpöä.

Sen sijaan olen kantapään kautta oppinut, että ilmalämpöpumppu kannattaa sammuttaa takan sytyksen ajaksi, sillä jos ilmalämpöpumppu on päällä niin takka ei tahdo lähteä millään vetämään ja savut tulee sisälle.

Sampzu sanoi:
Sen sijaan olen kantapään kautta oppinut, että ilmalämpöpumppu kannattaa sammuttaa takan sytyksen ajaksi, sillä jos ilmalämpöpumppu on päällä niin takka ei tahdo lähteä millään vetämään ja savut tulee sisälle.

Tässä täytyy olla asuntokohtaisia eroja kun minä en ole huomannut mitään eroa ::)

Onkohan pumppusi päässyt lämmittämään ollenkaan kun jäätä ei ole ulkoyksikön alla.?
Onko muut lämmönlähteet säädetty pienemmälle kuin pumpun pyynti?

Itsellä ei kans ole vaikutusta onko pumppu päällä kun tulisijojen kanssa värkkää..

JyrkiK sanoi:
Onkohan pumppusi päässyt lämmittämään ollenkaan kun jäätä ei ole ulkoyksikön alla.?
Onko muut lämmönlähteet säädetty pienemmälle kuin pumpun pyynti?

Itsellä ei kans ole vaikutusta onko pumppu päällä kun tulisijojen kanssa värkkää..

Keitiössä, olhuoneessa ja eteisaulassa lattilämmitys säädetty 19 ja ne eivät ole kertaakaan mennyt päälle mutta makuhuoneisiin pumppu ei lämmitä kun pumppu on vessan oven päällä mistä alkaa pienimuotonen käytävä. Tuntuu ettei ilmä pääse niihin..??

Takkaan pumppu ei vaikuta mutta ilmanvaihto on otettava siksi aikaa pois kun takassa tulet, muuten savut sisällä...

Takaisin
Ylös Bottom