Toiminta: auto / viilennys / lämpö

Asukas

Jäsen
Hei,

Oletteko mitä noista vaihtoehdoista käyttäneet milläkin kelillä? Nilanin aspa ei ole missään vaiheessa neuvonut vaihtamaan auto -tilaa niin se on ollut kesät talvet ja pohdin tässä vaan että onkohan siitä voinut aiheutua jotain haittaa rakenteisiin esim talvella kun ei ole ollut lämmitys -tila päällä?

Toinen kysymys vesikiertoisen lattialämmityksen kiertonopeudesta: varastossa nupit jolla voi säädellä eteistä ja kylppäriä, mutta termostaatteja ei erikseen noissa tiloissa ole. Miten ihmeessä talvella laattalattia tuntuu lämpimältä paljon pienemmällä kiertonopeudella kuin esim. nyt keväällä? Joutui nostamaan kiertonopeutta ihan kunnolla jotta lattia olis sen 22-23 astetta (mitattu erikseen ostetulla markettimittarilla etten tiiä miten tarkka se on kyllä )

Kuinka nopeasti laattojen saumat kuuluisi kuivata suihkun jälkeen kun on lattia kuivattu lastalla, ilman että vettä jäisi laatan ja vesieristeen väliin?
 

jamseil

Aktiivinen jäsen
Silloin kun alkaa palella vaihtaa lämmitykselle, kesät sitten jäähdytyksellä.

Auto ei aiheuta kosteusongelmia, joissain tilanteissa se voi talvella ja välikeleillä jäähdyttää turhaan.

Lattialämmitys säädetään ohjauksen lämpökäyrällä sopivaksi eri keleille, silloin ei ole tarvetta ruuvata jakotukkia aina sään mukaan.

Kyllä se vesi sen sauman läpi imeytyy jo suihkun aikana, joten melko turhaa hommaa kuivaaminen. Sukat tietysti kastuu vähemmän kuivauksen jälkeen.

Ilmankosteus kuivaamalla toki hieman laskee, edellyttäen että viet lattiapyyhkeen ulos kuivumaan. Siinä rättipatterilla kuivaten, hommasta ei ole ilmankosteuteen mitään hyötyä. Jos ilmankosteus jännittää, niin vie omakin pyyhe ja pyykit ulos kuivumaan.
 
Back
Ylös Bottom