Toshiba ilmalämpöpumppu (Panasonic moottorin vaihto)

V

Vortex00100

Vieras
Vanha Toshiban (DaiSeiKai) ilmalämpöpumppu, jossa moottori pitää kamalan kovaa ääntä (viimeiset 4 vuotta). Yritän nyt vaihtaa ilmalämpöpumpun moottoria. Olen kaikki ripustukset ja johdot ruuvannut irti, mutta en saa moottoria irti millään. Olen yrittänyt vetää moottoria irti akselin suunntaisesti, mutta jumittaa. Onko se vielä jossakin akselissa kiinni?

Please auttakaa, miksi moottori ei irtoa. Onko kukaan muu vaihtanut lämpäärin moottoria?
Tossa kuva Panasonicin moottorista. Sitten kun saa ton irti, niin kannattaako ostaa uusi moottori, vaiko avata tuo romu ja vaihtaa siihen uudet laakerit? Onko laakerien vaihtaminen kovin työlästä? Tarvitaanko erikoistyökaluja?

Kiitos etukäteen.

B13.png

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Vs: Toshiba ilmalämpöpumppu (Panasonic moottorin vaihto)

Siellä puhallinrummun puolella on tarkoituksella moottorin päässä yksi siipi vähemmän. Tuosta aukosta lampun kanssa näkyy ristipää tai kuusiokolo ruuvi jolla moottorin akseli on lukittu puhallinrumpuun kiinni. ;)

Tuossa kuva jossa tuo lukitusruuvi näkyy http://lampopumput.info/foorumi/index.php?topic=3485.msg40974#msg40974

V

Vortex00100

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
Vs: Toshiba ilmalämpöpumppu (Panasonic moottorin vaihto)

Kiitos ohjeista. Sain moottorin revittyä irti yhtenä kappaleena.

Bfw.jpg

Ajattelin vaihtaa siihen kokonaan uuden // takuukorjatun moottorin. Onko ehdotuksia / kokemuksia mistä saa noita moottoreita edullisimmin.

Kyseessä Panasonicin (made in China) moottori. Mistä mä tiedän mikä on ton moottorin oikea tyyppinumero, kun minä löydän ainakin viisi eri numerosarjaa (B78.... / ARW40C.... / MF-280... / 8710... / A002....) ton moottorin tarralapusta. Mikä noista sitten tarkoittaa moottorin ID:tä, jolla sen voisi vaihtaa sopivaan toimivaan moottoriin?

Kiitos auttajille.

Back
Ylös Bottom