Toshiban teho puolittui

T

teukka

Vieras
Onkohan muilla ilmennyt vastaavaa? Syksyn käytön aikana toshiba10:n teho on ollut korkeintaan 700 w, kun sen pitäisi olla noin kaksinkertainen, jota se oli viime talvenkin. Tasaisesti huurtuva ulkoyksikkö ja muutenkin normaalin oloinen toiminta.
Nyt 5 asteen pakkasella puhallus on 44 astetta puhaltimen auto-asetuksella ja ottoteho 760 w, kun pyyntö on 30 astetta. Enempää ei irtoa... ???

kotte

Hyperaktiivi
Vs: Toshiban teho puolittui

Kylmäaineet karanneet (ei välttämättä näy kennon huurtumisessa, jos EEV:n säätö on tehokas), EEV (tai sitä ohjaavat anturit) sökönä tai kompressori väljä jostakin?

pökö

Kaivo jäässä

Voiko kaukosäädin lähettää virheellisen lämpöpyynnin? Jotain ivo-buuttausta voi koittaa ja kakekin sähköttömäksi.

kayttajatunnus

Aktiivinen jäsen

Onkohan tuossa sama tehonrajoitusmahdollisuus kuin Toshiba Arcticissa? Kaukosäätimessä on POWER-SEL nappula, josta saa rajoitettua ottotehon 75% tai 50% maksimista.

rouda

Jäsen

pari savp konetta on ollu tehottomassa tilassa kompura ei jostan syystä nosta kirroksia. ivo-buuttaus on noihin auttanut

T

teukka

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Kiitokset kommenteista.

Olen kokeillut noita juttuja. Siinä on reset-nappulakin, mutta se on lähinnä automaattikäynnistyksen asetuksia varten. Olen buutannut sen monta kertaa eri tavoilla. Ei auta. Sovittiin, että lämpöykkösen asentaja tulee ensi viikolla katselemaan juttua. Kerron sitten.

Laitteen teho riittää näillä keleillä, kun pakkasta ei ole enempää kuin 10 astetta.

tms

Aktiivinen jäsen

30 asteen pyynnillä kyseessä lienee hemmotesti. Syksystä ja viime vuoden talvesta piittaamatta.
Kuulisiko tuon äänestä. Jos ulkoyksikön kompressori kiertää vaikka sata Hertsiä ja ottoteho ei nouse niin taajuusrajassa makaa kylmäaineen puutteessa (ei riittävästi kuormaa kompressorilla).
Jos pumpulla ei ole taas haluja kierrosten nostoon, syynä varmaan tyytyväisyys oloarvoon. Syystä tai toisesta.

T

teukka

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Löytyi vika. Ihmettelin, kun pumppu näytti toimivan kuitenkin oikealla tavalla ja tehonäyttö oli vain puolet. Huoltomieskin kävi täällä liikkuessaan raplailemassa konetta ja lisäsi vähän ainetta. Ehdotin hänelle, että mittaisi tehon, kun hän sanoi pakissa olevan jonkin pihtimittarin, ja näytin hänelle piuhankin taululta. Ei mitannut.

Nyt kävin ostamassa energiamittarin (13 euroa), joka pistorasiassa näytti oikein eli 1400 watin tehoa. Tutkiskelin Wattnik- mittaria ja siellä oli kanavan jänniteasetus jostakin syystä 119 volttia. Korjasin asetuksen ja kyllä toimii. En ole aiemmin tarvinnut noita asetuksia.
Että nyt on sitten vika epäkunnossa... ;D ;D

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen

teukka sanoi:
Tutkiskelin Wattnik- mittaria ja siellä oli kanavan jänniteasetus jostakin syystä 119 volttia. Korjasin asetuksen ja kyllä toimii. En ole aiemmin tarvinnut noita asetuksia.

Itse olen laittanut tuohon omaani jännitteeksi 226 V. Tällöin antaa aivan samoja lukemia, kuin tuo mun vanha Cost Control.

T

teukka

Vieras

Minulle riittää tuo 230 V. En tarvitse tarkempaa. Kalibrointiin pitäisi olla tarkemman arvon saamiseksi häävimpi vertailumittari.
En ymmärrä, missä vaiheessa siihen kanavalle on tullut tuo 119V. Itse kai lienen jotenkin räpeltänyt...

Nyt näyttävät taas pitävän mittausarvot yhtä VTT:n kanssa. Imun ja puhalluksen lämpötilaero on 25 astetta, kun pakkasta on noin 10 astetta. Puhallusta on 365 kuutiota tunnissa, jolloin ulostuleva lämpöteho on noin 2,5 kW ja COP noin 2 kun otto on 1,3 kW. VTT:n testikuvaaja antaa samoin...

Vettä (jäätä) on tullut ulkoyksiköstä yli kottikärryllinen viikossa.

Minä siis katson antotehon suoraan lämpömittarista, kun puhallus on kolmosella eli 365 kuutiota/h. Antoteho on lämpötilaerotus/10.

pamppu

Vakionaama

Mulla UPS näyttää jännitettä normaalisti taulussaan ja mitä sen olen sattumoisin noteerannut ohikulkiessani, niin se seilaa hiljalleen, ainakin 223-236V muistan nähneeni. Vähän päivästä riippuen, ei se kovin nopeasti mihinkään muutu. Keskiarvona 230V lienee aika hyvä, tai ehkä rapian alle.

Back
Ylös Bottom