Ultimate 9 Pro Inverter löytyykö kokemuksia?

Pade75

Tulokas
Meinasin hommata tuollaisen pumpun rintamiestalon yläkerran lämmitykseen n.35 neliötä on lämmitettävää alaa. Onko kyseinen pumppu miten tehokas kovilla pakkasilla ,kun ultin sivuilla lukee et lämmitykseen keväällä ja syksyllä? Onko nämä muuten vielä Green valmistamia?

Pade75

Tulokas
  • Keskustelun aloittaja
Vs: Ultimate 9 Pro Inverter löytyykö kokemuksia?

Ei vissiin kellään ole kokemusta kyseistä pumpusta. Noh kait tuon uskaltaa ostaa ja kokeilla kerta kukaan ei edes haukkunut sitä, eihän siinä mene hukkaan kuin se 600e. ;D

mikkoimp

Aktiivinen jäsen

http://www.ultimatemarket.com/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=Up10in%C3%A4yttelylaite

itse sijoittaisin 60e enemmän kyllä tuohon 10 premieriin..

mstr

Aktiivinen jäsen

Minä olen myös harkinnut ilpin laittamista rmt yläkertaan mutta on jäänyt. Olen itsekseni pähkäillyt että siinä voi olla ongelmia.

- pieni pinta-ala ja tilavuus kun osin vino katto => pieni tehon tarve. Pumppu ei pääse käymään kunnon teholla.
- lämmön leviäminen huoneesta toiseen pitäisi tapahtua käytävän kautta, epäilyttää että ei se oikein leviä.
- sopivaa asennuspaikkaa saa oikein hakemalla hakea eikä mihinkään sovi
- ääni kantautuu makuuhuoneeseen

Ilpisti

Vakionaama

mstr sanoi:
Minä olen myös harkinnut ilpin laittamista rmt yläkertaan mutta on jäänyt. Olen itsekseni pähkäillyt että siinä voi olla ongelmia.

- pieni pinta-ala ja tilavuus kun osin vino katto => pieni tehon tarve. Pumppu ei pääse käymään kunnon teholla.
- lämmön leviäminen huoneesta toiseen pitäisi tapahtua käytävän kautta, epäilyttää että ei se oikein leviä.
- sopivaa asennuspaikkaa saa oikein hakemalla hakea eikä mihinkään sovi
- ääni kantautuu makuuhuoneeseen

Meillä on tuo IVT yläkerrassa, hommattu jäähdytys tarpeeseen mutta sittemmin osoittautui myös hyväksi lämmittäjäksi ;D
Talossa painovoimainen ilmanvaihto, yläkerta on mallia rappukäytävä-ylätasanne josta ovi huoneeseen-käytävä-aula-huone, aika huono mallinnos, mutta tuo pumppu on tuossa aulassa ja hyvin on lämpö/jäähdytys levinnyt. Tosin puhallusta pitää olla reippaasti kun nuo ovi-aukot ovat aika pieniä. Tuossa aulan viereisessä huoneessa on poisto joka omalta osaltaan auttaa ilman leviämistä.
Ääntä ainakin tuosta FR-N:stä irtoaa, varsinkin sulatuksien aikana mutta siihen tottui aika nopeasti. Toki jos on herkkä-uninen, kannattaa itselle oikeata laitetta hakea vaikka vähän kauemminkin.
Tällä kokemuksella sanoisin että pienempikin pumppu olisi riittänyt, ehkäpä 9-sarjalainen, koska ainakin meillä alakerrasta nouseva lämpö aiheuttaa reipasta katkokäyntiä, vaikka yläkerrassa ei ole muuta lämmitystä ollenkaan.
Tuohon oikean paikan etsimiseen kannaakin sitten käyttää hetki jos toinenkin, huonolla sijoituksella pumpusta ei sitten olekkaan oikein mitään iloa.

Pade75

Tulokas
  • Keskustelun aloittaja

Pumppu tulee rappujen yläpäähän aulatilaan josta pumppu puhaltaa molempiin makuuhuoneisiin ja aulaan.
Ei pitäisi olla meluongelmaa makkareihin. Enpä huomannut tarjousta tuosta näyttelylaitteesta, vaikuttais ihan ok tarjoukselta. Onkohan tuo 10 premier inverter vaan liian tehokas laite meidän yläkertaan huonekorkeus on vain 226 cm. Kerkesin pistämään tilauksen vappuna tuosta 9 pro inverter pumpusta, ei ole vielä maksettu lasku tuli kyllä jo .

T

Tilator

Vieras

Pade75 sanoi:
Pumppu tulee rappujen yläpäähän aulatilaan josta pumppu puhaltaa molempiin makuuhuoneisiin ja aulaan.
Ei pitäisi olla meluongelmaa makkareihin. Enpä huomannut tarjousta tuosta näyttelylaitteesta, vaikuttais ihan ok tarjoukselta. Onkohan tuo 10 premier inverter vaan liian tehokas laite meidän yläkertaan huonekorkeus on vain 226 cm. Kerkesin pistämään tilauksen vappuna tuosta 9 pro inverter pumpusta, ei ole vielä maksettu lasku tuli kyllä jo .

Kyllä ne Ultimatelta sen mielellään vielä vaihtaa.

Parhaassa tapauksessa antavat kympin ysin hinnalla.

Back
Ylös Bottom