Ultin Ultra Thin -mallit

S

SamiR

Vieras
Onkos kukaan selvitellyt että onko Ultimatemarketin Ultra Thin -malleilla ja LG:n vastaavilla (oliko ne nyt Artcool -malleja) mitään yhteistä? Esitteen kuvissa vaan näyttävät noi sisäyksiköt melko samanlaisilta :eek:.

PauliG

Vakionaama
Vs: Ultin Ultra Thin -mallit

Kuvissa voi näyttää, mutta ladussa eroa kuin yöllä ja päivällä LG:n eduksi.

Ultimate näyttää hienolta, mutta on aika rimpulan oloinen kun käsiin saa jopa voisi sanoa aika vaikea asentaa sisäyksikköä tuon heikkotekoisen muovi rotiskon takia tuppaa vaan käsittelyssä vääntyvän ja jopa liitokset aukeilemaan..

kuvilla luodaan mielikuvaa laitteesta, mutta todellisuus on aivan jotain muuta!

J

jiipee

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Muutama kysymys Ultin UltraThin malleista tietäville:

Miten tuon ärsyttävän piling äänen sisäyksiköstä sais hiljennettyä pienemmälle kun toimintonäppäimiä kaukosäätimessä painelee?
Mikä tekee light komento kaukosäätimessä?

J

Jarir2

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Hei, oletko saanut lisätietoa sisäyksikön ärsyttävän "Piling" äänen poistamiseen liittyen. Emme voi käyttää ilmapumppua öisin, koska sen sisäyksikön natinat ja kurahdukset häiritsevät nukkumista. Aamulla kun laitteen käynnistää, "piling" ääni herättää koko talon.

Onneton Ultra Thin 13 omistaja :mad:

J

jule-

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Jarir2 sanoi:
Hei, oletko saanut lisätietoa sisäyksikön ärsyttävän "Piling" äänen poistamiseen liittyen. Emme voi käyttää ilmapumppua öisin, koska sen sisäyksikön natinat ja kurahdukset häiritsevät nukkumista. Aamulla kun laitteen käynnistää, "piling" ääni herättää koko talon.
Onneton Ultra Thin 13 omistaja :mad:
Tuon summerin saa melko hiljaiseksi , kun sen päälle pistää palan teippiä. Tosin laitteen joutuu purkamaan atomeiksi moista toimenpidettä varten , joten taitaa sinällään olla viisainta unohtaa toimenpide , jos haluaa laitteen vielä toimivan ja olevan turvallinen. :-\

O

okj

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Meikäläisilläkin on ultra thin 13 -malli. Sitä on käytetty koko syksy. Kone rupesi syksyn mittaan pitämään meteliä aina vain enemmän ja enemmän. Sit se rupesi rämisemään niin paljon, että oli pakko tutkia laitetta. Suodattimet olivat niin tukossa pölystä ettei laite saanut kunnolla ilmaa sisään. Ne kun irroitti, imuroi ja asenti takaisin niin johan laite hiljeni. Kannattaa siis imuroida suodattimet aika ajoin.

J

jule-

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

okj sanoi:
Meikäläisilläkin on ultra thin 13 -malli. Sitä on käytetty koko syksy. Kone rupesi syksyn mittaan pitämään meteliä aina vain enemmän ja enemmän. Sit se rupesi rämisemään niin paljon, että oli pakko tutkia laitetta. Suodattimet olivat niin tukossa pölystä ettei laite saanut kunnolla ilmaa sisään. Ne kun irroitti, imuroi ja asenti takaisin niin johan laite hiljeni. Kannattaa siis imuroida suodattimet aika ajoin.
Mitenkä kennoissa mahtaa olla sisällä pölyä. :-\ Täällä ainakin filtterit falskaa melkoisesti , vaikka imuroidaan niitä kerran viikossa. Kennoakin on imuroitu erillaisilla suulakkeilla ja käytössä on ollut ammattikäyttöön tarkoitettu parempi tehoinen imuri , mutta puhallus paineilmalla kertoi sitten totuuden. :p

O

okj

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Pitääpä jossain välissä puhallella kenno paineilmalla. Sinne varmasti kertyy roinaa kun ilmaa menee laitteeseen suodattimien ohi.

V

ValiantMan

Vieras

Huomasin Green esitteessä (jossa sama Thin -malli kuin Ultimate myy) sisäyksikön etukannen "haukottelevan" eli olevan auki yläreunastaan. Olen pitänyt omassa pumpussani tätä lähinnä vikana, jonka olen korjannut harjan varrella sulkemalla kannen. Nyt kun olen katsellut muita pumppumerkkejä yläkertaa varten, mieleeni on juolahtanut, joskohan "haukottelu" olisikin asiaan kuluvaa. Tarkemmin miettien kansi on tainnut avautua vain sähkökatkon jälkeen pumpun käynnistyttyä uudelleen. Olenkohan heikentänyt kovastikin ilman virtausta ja coppia harjanvarsi-tempuillani? Vai laitetaanko sittenkin pumpun risulistaan tämä haukottelu? :-\

tet

Hyperaktiivi

Tuosta laitteesta en ole varma, mutta uskoisen sen haukottelevan tarkoituksella. Noitahan on muitakin, esim. Mitsut, Sanyo Shiki Sai Kan ym. Itse kutsun niitä "räjähtäviksi malleiksi" kun kuoret leviää kuin "Jokisen eväät" koneen käynnistyessä. :D

S

SamiR

Vieras

ValiantMan sanoi:
Huomasin Green esitteessä (jossa sama Thin -malli kuin Ultimate myy) sisäyksikön etukannen "haukottelevan" eli olevan auki yläreunastaan. Olen pitänyt omassa pumpussani tätä lähinnä vikana, jonka olen korjannut harjan varrella sulkemalla kannen. Nyt kun olen katsellut muita pumppumerkkejä yläkertaa varten, mieleeni on juolahtanut, joskohan "haukottelu" olisikin asiaan kuluvaa. Tarkemmin miettien kansi on tainnut avautua vain sähkökatkon jälkeen pumpun käynnistyttyä uudelleen. Olenkohan heikentänyt kovastikin ilman virtausta ja coppia harjanvarsi-tempuillani? Vai laitetaanko sittenkin pumpun risulistaan tämä haukottelu? :-\

Kyllä se ihan tarkoituksella aukeaa se etukansi. Kun koneen laittaa päälle niin kansi avautuu yläreunasta ja sammutettaessa menee kiinni. Ei varmaan ole kovin hyvä asia vääntää kantta väkisin kiinni koneen käydessä. Ilmankierto siinä ainakin heikkenee huomattavasti.

V

ValiantMan

Vieras

Ok. Käytetään harjanvartta muuhun tarkoitukseen ja annetaan Ultin haukotella. ;D

Mode: Nyt on annettu Ultin haukotella. Korva väittää, että äänitaso on hivenen alentunut (korva erottaa 2-3 dB), kyse voi olla myös äänen sävystä miellyttävämmäksi. Samalla olen tehnyt huomion, että 1-2 astetta alempi pyyntölämpötila riittää samoilla puhallusnopeuksilla pitämään huonelämpötilan toivotussa astemäärässä. Eli haukottelulla on vaikutusta hitusen energiatehokkuuteen ja mahdollisesti myös äänenpainetasoon. :)

Back
Ylös Bottom