Uusia pohjolanoloihin suunniteltuja ilmalämpöpumppuja.

PauliG

Vakionaama
Uudessa isännöitsijä lehdessä JÄMÄN mainos. Laitteet näyttävät hyvin GREEN oloisilta, mutta tuttu klisee Pohjoisen olosuhteisiin kehitetyt JÄMÄ-ilmalämpöpumput...

Koska tämä kusetus oikein loppuu. POHJOLAN oloihin suunnitellut tuskinpa jne...

www.kaukora.fi

T

THN

Vieras
Vs: Uusia pohjolanoloihin suunniteltuja ilmalämpöpumppuja.

Jep, Kahilammen tuomiahan nuo ovat.

P

pumppu pettää

Vieras

näyttää tosiaan olevan Gree-Ultimate jonka kotimainen JÄMÄ ottanut tuotevalikoimiin, joten eiköhän Ultin laatu ok. kun päässyt noin hyvään seuraan..

kapsu

Aktiivinen jäsen

..nimi herättää hilpeyttä, liekö pumput kasattu sitten JÄMÄ-osista?

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen

Tässäpä aiempaa kirjoittelua asian tiimoilta
http://lampopumput.info/foorumi/index.php?topic=4475.msg52999
http://lampopumput.info/foorumi/index.php?topic=4738.0

S

SanyoSami

Vieras

No kato kato..gree-chunlan-ultimate-opal- ja nyt vielä jämänäkin..mitähän mahtaa maksaa jämänä tämä
pohjolan pumppu..esim . Chunlan alk. 395 euroa ja asennettuna ykköset lehden alueella 850 euroa. ja ei km korvausta veloita esim . kkh-luoma.fi Sjoelta. ja isompi chunlan muistaakseni 1150 ekua asennettuna ykköset alueella. . kertokaas mitä tämä maksaa kaukoralla.Tuntuu että kusetusta ilmassa. Ja mitä tuossa pohjolan oloihin, sama kaapeli sulatuksessa?

J

jule-

Vieras

SanyoSami sanoi:
Ja mitä tuossa pohjolan oloihin, sama kaapeli sulatuksessa?
Eiköhän pumppu ole silloin pohjolan oloihin , kun joku on sen täällä todennut toimivan ilman ilmaston tuomia ongelmia. Olkoon siinä fiksuja tai vähemmän fiksuja ratkaisuja. ;)

PauliG

Vakionaama
  • Keskustelun aloittaja

oikeampi sanamuoto pohjalanoloihin modatti "modifioitu" EI SUUNNITELTU....

Jarmo

Aktiivinen jäsen

Näitä Jäämiä kehumatta, mutta Pauliggi voisi asiantietäjänä kertoa ne merkit/mallit mitkä on alkujaan suunniteltu (ei modattu)pohjoisiin olosuhteisiin ??? ???

PauliG

Vakionaama

Kertoisn jos tietäsin, eipä taida ihan oikeasti löytyä, muuta kuin mainos puheissa..

Testattu ja todettu toimiviksi kyllä löytyy useitakin malleja.. MUTTA IHAN AITOA SUOMEEN SUUNNITELTUJA tuskin...

S

SanyoSami

Vieras

Lähinnä minua kiinnostaa se että "ladaa myydään mersuna", ja millä hintaa, kun samaa saa edukkaasti Chulanina ja Ultimatena. Ihan hyviähän nuo Gree sukuiset laitteet ovat.Minä vaan olen itse Shiki sai kanin kannalla, kun kake keskustelee mankelin kanssa.Saahan Sanyotakin Argona ja technibel merkkisenä. Mutta se että "jämä" sekaantuu ilpeihin.. niin no, kaikilla saa olla omat mielipiteensä kun "vapaassa" maassa ollaan. Minä ainakin vetäisin herneet nenään jos
ostaisin pohjolan pumpun putkiliikkeestä ja myöhemmin selviäisi että Ultin möivät.Ja tuskin *JÄMÄ* merkkisen saa 400- 500 eurolla..Väitän että vedättävät tuohon 1000 eukua lisää JÄMÄ brändillä.Siis jos joku vaan tietää ovh:n Jämälle, niin laittaisi sen tänne.. On tämä sen verran mielenkiintoista.

M

miksula

Vieras

Hauska lukea näitä Sonyo miesten kommentteja muiden merkkien laaduttomuudesta. ilmeisesti näitä miehiä harmittaa kun on itse sijoittanut moninkertaisen hinnan saman asian tekevään laitteeseen , elikkä uskonut markkinamiesten hopinöitä !
Niin kauan kun ei ole edes ensimmäistä kokemusta muista merkeistä kun siitä "erinomisesta" omasta isin pikku sonyosta ei kannattaisi kauheasti
haukkua kilpailevia tuotteita. Nyt kannattaa vaan hyväksyä itse harkittu kustannus/takaisinmaksuaika ja unohtaa tuo typerä toisten merkkien moittiminen. kannattaa muuten muistaa että laadukas haierkin on kiinalainen merkki ;D

Caol Ila

Aktiivinen jäsen

miksula sanoi:
Hauska lukea näitä Sonyo miesten kommentteja muiden merkkien laaduttomuudesta. ilmeisesti näitä miehiä harmittaa kun on itse sijoittanut moninkertaisen hinnan saman asian tekevään laitteeseen , elikkä uskonut markkinamiesten hopinöitä !
Niin kauan kun ei ole edes ensimmäistä kokemusta muista merkeistä kun siitä "erinomisesta" omasta isin pikku sonyosta ei kannattaisi kauheasti
haukkua kilpailevia tuotteita. Nyt kannattaa vaan hyväksyä itse harkittu kustannus/takaisinmaksuaika ja unohtaa tuo typerä toisten merkkien moittiminen. kannattaa muuten muistaa että laadukas haierkin on kiinalainen merkki ;D

No eipä se aina ole helppoa myöntää, että itse on hankkinut vastaavanlaisen tai heikomman laitteen kuin naapuri, mahdollisesti satoja euroja kalliimmalla hinnalla.
Ainahan sitä omaa on kehuttava. Itsellänikin taitaa olla sama linja. ;)
Ultimatesta ei ollut muutakuin harmia.

Eli vuoden verran omistin ultimaten pumpun, joka puolisen vuotta toimi moitteetta, kunnes kesällä lyhyiden (parin tunnin) viilennys jaksojen aikana sisäyksikkö jäätyi ja puhalsi vettä ja jäänpaloja lattialle.
Tätä tapahtui muutaman kerran, ja kylmäainetta lisättiin pariinkin otteeseen. No lämmityskaudella ulkoyksikkö taas jäätyi umpijäähän, koska sulatusjaksot olivat liian lyhyitä/tehottomia?
Ja lopullinen niitti oli kun laite lopetti toimimisen, eli ainoastaan virran sai päälle, mutta kone ei vastaanottanut mitään muita käskyjä.
Tämä riitti ja palautin koko roskan vaatien myös rahojen palautusta. Kyseisistä yhteydenottoyritysten, asian selvittämisen ja mahdollisen palautusasian hoidon vaikeuksista en jaksa edes kertoa.

Summasummarum lopulta sain rahani takaisin (asennuskuluja lukuunottamatta) ja n vuoden ilmainen ilpin käyttö oli valmis!
Eli kait siinä jäin pari euroa voitolle säästyneessä sähkölaskussa ja vuoden käyttökokemus oli ainoastaan positiivinen asia. :)

Nyt sitten ostin noin tuhannen euron verran kalliimman Toshiban ja saas nähdä miten tämän kanssa käy. Onko laadussa jotain eroa hintaan nähden..
Joten voin ainakin vapaasti kehua tai moittia ihan omien kokemusteni perusteella kyseisiä laitteita, mikäli aihetta on.

Joten oma oli valintani ja sen kanssa elän! :-\

D

Dippa

Vieras

Eli vuoden verran omistin ultimaten pumpun, joka puolisen vuotta toimi moitteetta, kunnes kesällä lyhyiden (parin tunnin) viilennys jaksojen aikana sisäyksikkö jäätyi ja puhalsi vettä ja jäänpaloja lattialle.
Tätä tapahtui muutaman kerran, ja kylmäainetta lisättiin pariinkin otteeseen. No lämmityskaudella ulkoyksikkö taas jäätyi umpijäähän, koska sulatusjaksot olivat liian lyhyitä/tehottomia?

Asiaton asennus mieluummin kuin asiaton laite.

Caol Ila

Aktiivinen jäsen

Dippa sanoi:

Asiaton asennus mieluummin kuin asiaton laite.

Niin, en osaa sanoa, kun en asentaja ole.
Asennuksen teki kylmälaiteasentaja, joka tääläpäin erimerkkisiä ilppejä asentaa. Ei siis mikään itseasennushässäkkä.
Ja kuulemma ei olisi ollut kylmäainevuotoakaan, vaikka pariin kertaan sanoi asian tarkastaneensa, nyt kun tarkemmin muistelen, en tosiaan tiedä lisäsikö kylmäainetta vai ei.
Niin ja tuskin se asennus sitten vaikutti siihen että koko masiina lopetti toimintansa, vai vaikuttiko?
No Ultimaten huono asiakaspalvelu tässä kyseisessä takuuasiassa nyt ainakin jäi kaivelemaan.

D

Dippa

Vieras

Niin ja tuskin se asennus sitten vaikutti siihen että koko masiina lopetti toimintansa, vai vaikuttiko?

Vaikuttaa muuten uskomattoman paljon.

Oliko kyseessä muuten joku invertterimalli? Nuohan ovat kapillaarisyöttöisiä, jotka eivät oikeastaan edes voi toimia kunnolla.

S

SanyoSami

Vieras

Poissa olin palstalta, ja nyt vasta luin.. kuules ny, mitäs vikaa Sanyossa? meillä shiki sai kan pelittää pomminvarmasti, voi siihenkin vikaa tulla.. Taasen työpaikalla Gree opal Brändillä, ja sisäyksikkö jäätyy,
siis mehut vähissä.? Mutta koitapas saada joku asentaja katsomaan sitä, puhelimessa tulee heti vastaus täällä pohjanmaalla " ei me sekaannuta niihin" Sanyoon saa ainakin huoltomiehen paikalle. Mutta vapaassa maassa elellään, sen kun mun puolesta vaan ostelet ultimaattia ,opalia ja gräätä. HYVIN VARMAANIN TOIMII SILLION KUN TOIMII JA JOS TYKKÄÄT OSTAA LIITTIMET JA JOHDOT JA TALVISARJAN ERIKSEEN..ne on kuule siinä paketissa mukana tehtaalta, ja toivottavasti maksat vielä erikseen seinätelineenkin. No paljonko tuli halvemmaksi? Saitko tyhjiö vermeet kaupan päälle? ja asensit itse? ja mites sillioin takuut? heh. Ja minä valitsin merkin sen mukaan kuka oli lähin ja kokenein asennus firma.Ja sattui olemaan Sanyota tarjolla.
ja saatte vaikka syödä räkääkin, ei se minua kiinnosta,se vain kiinnosti että miten paljon hintaeroa JÄmällä ultimatella.? Muuten joko mutteri halki ja kaasut pihalla? ja saitko Gahilaiseen huollon ?

Back
Ylös Bottom