Vallox 110

maukka89

Jäsen
Vesi "väärällä" puolella. Mikähän voisi olla syynä kun vettä on aina poiston puolella reilusti. Aina kun menee pakkaselle tai nollan pinnassa niin vettä kertyy reippaasti tai saunomisen/suihkun jälkeen mikä nyt on normaalia.

Kondenssi poisto toimii, mutta jotenkin vain vesi ei sinne pääse ja lilluu toisella puolella, se ei sieltä häviä ennenkuin kennon ottaa pois ja kauhoo toiselle puolelle, kone on vaaterissa.

Koneessa muutenkin jotain outoa kun kovemmilla pakkasilla kenno jäätyy eikä jaksa kunnolla sulattaa.

ttk2

Aktiivinen jäsen
Vesi "väärällä" puolella. Mikähän voisi olla syynä kun vettä on aina poiston puolella reilusti. Aina kun menee pakkaselle tai nollan pinnassa niin vettä kertyy reippaasti tai saunomisen/suihkun jälkeen mikä nyt on normaalia.

Kondenssi poisto toimii, mutta jotenkin vain vesi ei sinne pääse ja lilluu toisella puolella, se ei sieltä häviä ennenkuin kennon ottaa pois ja kauhoo toiselle puolelle, kone on vaaterissa.

Koneessa muutenkin jotain outoa kun kovemmilla pakkasilla kenno jäätyy eikä jaksa kunnolla sulattaa.
Meillä (Vallox 145 MV) käy noin, jos käytössä on tarvikesuodattimet eikä alkuperäiset. Lasken Home Assistantissa Valloxin anturien perusteella jäähtymän ja lämpenemän suhdetta ja siinä näkyy selvä muutos, kun vaihtaa takaisin alkuperäisiin suodattimiin.

Pari viimeistä talvea olen mennyt alkuperäisillä ja tarvikesuodattimen olen laittanut vaihtaessa paikalle vasta keväällä, kun lämmityskausi alkaa olla ohi. Nyt ei ole enää niitä tarvikesuodattimia varastossa, joten alkuperäisillä mennään jatkossa läpi vuoden.

Varmasti voisi olla eroa eri tarvikesuodattimien merkkien välillä, mutta olkoon, minä ostan nyt vain alkuperäisiä, kun vaihdan vain kaksi kertaa vuodessa.

maukka89

Jäsen
  • Keskustelun aloittaja
Alkuperäisiä käytän itsekin niin ei johdu siitä.
Pitääkö se kone laittaa hieman kenoon että se vesi valuu väkisin sinne kondessipoiston puolelle eikä jää lillumaan väärälle puolelle😅

Ihmetellyt sitä veden määrää kun hikoilee jatkuvaan ja kerryttää vettä koneen pohjalle, itsestä vain tuntuu että joku on nyt pielessä🤔

Back
Ylös Bottom