Voiko tuloilmaritilän poistaa ulkoseinästä? "kuura-ongelma"

P

peltzi82

Vieras
Eli parin kolmen tunnin välein vetää tuon tuloilmaputken päässä oleva ritilä itsensä aivan kuuran peittoon ja tukkoon. Tuloilma nousee yli 30 asteeseen ja ei takuulla tee hyvää koneelle tuo jatkuva tukkeutuminen.

Eli voiko sen ritilän poistaa kokonaan? Muuttaako jotain esim ilmamääriä tai muuta vastaavaa? Venttiilit/ilmamäärät juuri säädetty ja en haluaisi taas joutua maksamaan uudesta säätämisestä. Ja mikä tuon ritilän funktio on - ettei linnut lennä koneeseen? Ja sitä hyttysverkkoa ei ole paikoillaan.

sh1

Aktiivinen jäsen
Vs: Voiko tuloilmaritilän poistaa ulkoseinästä? "kuura-ongelma"

Mulla on tuloilmaputken pää räystäslaudoituksen yläpuolella, ottaa siis ilman räystäänaluslautojen raoista. Aluksi mulla oli siinä hyttysverkkoa mutta muutaman putsailukerran jälkeen otin kokonaan pois. Ei haittaa yhtään mitään, helpompi ne hyönteiset ja muut moskat on koneen filtteristä putsata kuin filtteristä+putkenpäästä.

repomies

Hyperaktiivi

Mulla ne mönkii filtterin välistä jotenkin puhaltimelle asti. Vaikka olen yrittänyt filtteriä vaihtaessani leikata aina vähän "sopivamman" palan ja asetella sen niin tarkkaan kuin osaan, niin aina siltä tulee niitä sittiäisiä läpi.

Ulkoseinän ritilää olen huitonut välillä harjalla. Pikkulintuja varten se kai on, ei se mitään muuta pidä loitolla. Ehkä siinä pitäisi olla sulanapitovastus. :p

K

kaupamees

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Poista se hyttysverkko, jos se on paikallaan.

lmfmis

Vakionaama

Ritilä on lähinä oravanerotin joten sen voi ottaa pois kunhan ei imaise lunta sisään..

Alumiininen ritilä? Voisihan sen myös vaihtaa muoviseen..jos auttaisi.

Perusvika on kait siinä että ritilän kohdalla ilman nopeus nousee nin suureksi että jäähdyttää ritilää ja kuura tarttuu, eli suurempaa ritilää ostamaan tai ilman nopeutta laskemaan..

Back
Ylös Bottom