Olipa kerran lumilinko, jota säilytettiin kylmässä tallissa viime vuosi. Ei käytetty linkoukseen, kun ei ollut lunta. Keväällä koekäynnistys, kaikki ok.
Tänä talvena normaaliajoa kaksi tankillista, sitten tankki kolmannella kerralla tyhjäksi ja taas täyttö. Seuraavalla täytöllä ajettaessa pamahti ja sammui. Käynnistettäessä paukahteli, mutta ei enää käynnistynyt. Kone 3 v vanha, bensa juuri mittarista kanisteriin, säilytys lämpimässä autotallissa, kuten linkokin tänä talvena.
Diagnoosi: Vettä bensan seassa, josta ylipainetta sylinteriin ja yksi tanko poikki, toinen vääntynyt (olikohan venttiilitangot, en tunne koneita).
Ilmeisesti siis kondensoitunutta vettä, mutta jos olisi ensimmäisellä tankillisella paukahtanut, en ihmettelisi. Kuitenkin kolme tankillista, josta yksi jopa tyhjästä täydeksi taatusti priimabensalla. Kummasti on vesi väijynyt moottorissa ennen kuin on ryhtynyt hommiin, siis hajottamaan moottoria.
Voiko tämä olla totta? ???
Tänä talvena normaaliajoa kaksi tankillista, sitten tankki kolmannella kerralla tyhjäksi ja taas täyttö. Seuraavalla täytöllä ajettaessa pamahti ja sammui. Käynnistettäessä paukahteli, mutta ei enää käynnistynyt. Kone 3 v vanha, bensa juuri mittarista kanisteriin, säilytys lämpimässä autotallissa, kuten linkokin tänä talvena.
Diagnoosi: Vettä bensan seassa, josta ylipainetta sylinteriin ja yksi tanko poikki, toinen vääntynyt (olikohan venttiilitangot, en tunne koneita).
Ilmeisesti siis kondensoitunutta vettä, mutta jos olisi ensimmäisellä tankillisella paukahtanut, en ihmettelisi. Kuitenkin kolme tankillista, josta yksi jopa tyhjästä täydeksi taatusti priimabensalla. Kummasti on vesi väijynyt moottorissa ennen kuin on ryhtynyt hommiin, siis hajottamaan moottoria.
Voiko tämä olla totta? ???