Ei suinkaan ole huonoja perusteluja! Sehän on tärkeintä, että olet itse tyytyväinen lopputulokseen. Datan perusteella todellakin on syytä tyytyväisyyteen.Aika huonoja perusteluja varmaan, mutta moni piklu seikka tähän ratkaisuun ajo ja tuolla se nyt raksuttaa eikä enää oikein muuta voi![]()
Itsekin koin pitkään vetoa tähän VILP-tekniikkaan ja tyytyväinen olen minäkin ollut. Foorumia pitkään seuranneena ja vähän "koukkuunkin" jääneenä olen huomannut, että MLP vain on alkanut kiinnostaa koko ajan enemmän, vaikkei sille ole edes mitään tarvetta! Tähän on varmasti vaikuttanut se, että tällä foorumilla suhtautuminen maalämpöön on selvästi muuttunut viimeisten vuosien mittaan. Ennen kun joku kysyi jotain maalämmöstä, kohteliaasti todettiin että naapurifoorumilta saa parhaat neuvot ja keskustelu loppui siihen. Nyt huomaan itsekin ohjaavani keskustelua turhan usein maalämmön suuntaan. Koen kuitenkin, että se on tarpeellista eri vaihtoehtoja harkitsevien näkökulmasta, koska moni harkitsee nykyään 2-3 kertaa arvokkaampia VILP-laitteistoja kuin mistä keskusteltiin vaikkapa 5 vuotta sitten. VILP vs. MLP oli ennen paljon selkeämpi asia, kun VILP:n halvemmalla hinnalla saattoi perustella niitä puutteita, joita se tuo tullessaan. Nyt kun se on MLP:n kanssa melkein samoissa hinnoissa, perustelu on vaikeampaa. On kuitenkin mielenkiintoista kuulla jokaisen omia perusteita, kun itse aina ajattelen näitä niin tiukasti TMA:n kautta. Se ei silti ole mikään absoluuttinen totuus. Päätökset voi tehdä yhtä hyvin myös tunteella, aivan kuten vaikkapa autokaupassa.