ILP "yksinkertainen" valvonta

ejuvonen

Aktiivinen jäsen
Laitan tässä kuvan "yksinkertaisesta" valvontasysteemistä.
- Punainen lamppu on 4-tie venttiili. Punainen on lämmitykselle ja valoton on kennon sulatus tai jäähdytys.
- Sininen lamppu kertoo milloin sulatusvastuksella on sähköt.
- Mittari on tehon mittaukseen.
- Lämpömittari, ylempi näyttö kertoo kopperon läpötilan ja alempi on katon rajassa, verholaudan lämpötila.
Rivarin kopperossa on ulkoyksikkö ja noin nolla asteen läpötilassa vastus lämmittää ulkokennostoa.
Tuossa lämpötilassa 27 W itsesäätyvä 0,12 ACA.

Liitteet

• ILP_Valvonta_20201016.jpg
    ILP_Valvonta_20201016.jpg
    62,7 KB · Katsottu: 310

ejuvonen

Aktiivinen jäsen
  • Keskustelun aloittaja
Ko. tehomittari tilapäismittauksiin. Veikkaanpa jatkuvassa käytössä lämpiävän liikaa.
Minulla oli Voltgraft:in Energy Meter with Memory Card eikä sitäkään ollut tarkoitettu jatkuvaan käyttöön.
Tältä foorumilta löytyy keskusteluja mikä tehomittari on hyvä ?
Hyvä mittari tehon mittaukseen, 100 - 200 €.
Sinun vastauksesta näkee, ettet ole ammattilainen. Tehomittarista ei näe selkeää virtaa ("vilkaisu näyttö").
Analogisesta näkee.
Ja, että siitä olisi hyötyä, niin tarttee muistin.
Dataloggeri, joka minulla on roikkunut sisäyksikön edessä, ei kerro muuta kuin, milloin lämmittää. Lepo- ja sulatusjakson joutuu arvaamaan.

ejuvonen

Aktiivinen jäsen
  • Keskustelun aloittaja
Sähkönkulutuksen mittarointi, 1 vaihe

Matti1965

Aktiivinen jäsen
Ko. tehomittari tilapäismittauksiin. Veikkaanpa jatkuvassa käytössä lämpiävän liikaa.
Minulla oli Voltgraft:in Energy Meter with Memory Card eikä sitäkään ollut tarkoitettu jatkuvaan käyttöön.
Tältä foorumilta löytyy keskusteluja mikä tehomittari on hyvä ?
Hyvä mittari tehon mittaukseen, 100 - 200 €.
Sinun vastauksesta näkee, ettet ole ammattilainen. Tehomittarista ei näe selkeää virtaa ("vilkaisu näyttö").
Analogisesta näkee.
Ja, että siitä olisi hyötyä, niin tarttee muistin.
Dataloggeri, joka minulla on roikkunut sisäyksikön edessä, ei kerro muuta kuin, milloin lämmittää. Lepo- ja sulatusjakson joutuu arvaamaan.

Siis hetkinen! Ko. mittari ollut minulla jatkuvassa käytössä loppuvuodesta 2011, eikä lämpene nimeksikään. Näyttää myöskin erittäin tarkasti kulutuksen, wateista minä olen kiinnostunut eikä amppeereista, toki se näyttää niitäkin. Kaikkein tärkein minulle on kulutettu määrä kilowattitunteja. Tämänkin se näyttää eikä kadota sitä tietoa vaikka olisi vuoden virrattomana (todettu). KWh lukema tallennan silloin tällöin excel-taulukkoon joka sitten laskee erinäisiä minua kiinnostavia laskelmia.

Ps. Minulla on juuri tuollainen amppeerimittari AC 0-10. Se on jo yli 40 vuotta vanha. Käytin sitä 70 luvun lopulla kun rakensin sellaisen monipuolisen virtalähteen harrastuksia varten. Sillä ei tehnyt käytännössä mitään: Liian epätarkka.

Viimeksi muokattu:

ejuvonen

Aktiivinen jäsen
  • Keskustelun aloittaja
Joo, eräs merkittävä seikka on se, että mitattiin me kuinka paljon tahansa, niin se kone käydä runksuttaa oman "tahtonsa" mukaan.
Sulatusjakson pituus ( 20 min ) lienee ainut ongelma, jota kaikki ei ole saanut kuriin kahta anturia siirtämällä.
Minulla on sellainnen ILP.
Puhallussuunnan kääntö minulla aiheutti sen, että aikaisemmin en ollut nähnyt kennoa kunnolla kuurassa. Nyt on ollut kuurassa, mutta vielä on liian aikaista sanoa miten toimii pakkasella, koska tein muutoksen keväällä.

Matti1965

Aktiivinen jäsen
Eihän Mitsu sulata yli 10 minuuttia koskaan:

2) Releasing conditions of defrosting Defrosting is released when any of the following conditions are satisfied: a) The defrost thermistor continues to read "Defrost finish temperature" for 30 seconds. Refer to "CHANGE IN DEFROST SETTING of SERVICE FUNCTIONS in OUTDOOR UNIT SERVICE MANUAL". b) Defrosting time exceeds 10 minutes. c) Any other mode than HEAT mode is set during defrosting.

ejuvonen

Aktiivinen jäsen
  • Keskustelun aloittaja
Tällaista tämä Suomen kieli on.
Tarkoitin sulatusjakson välien pituuttaa !
Moni on saanut Ivo-bootilla sen 40 min, mutta se pikku hiljaa ryömii siihen 20 min.

Matti1965

Aktiivinen jäsen
Tällaista tämä Suomen kieli on.
Tarkoitin sulatusjakson välien pituuttaa !
Moni on saanut Ivo-bootilla sen 40 min, mutta se pikku hiljaa ryömii siihen 20 min.

Sulatusjaksojen väli on aina vähintään 40 minuuttia, aika jota lisätään tai vähennetään seuraavan sulatuksen alkamiseen on 0-20 min, riippuen edellisen sulatuksen kestosta. Alle 40 minuuttia ei kuitenkaan mennä, vaan vähennysmahdollisuus on vasta kun laskettu aika seuraavaan on enemmän kun 40 min. Pitää kuitenkin ottaa huomioon kun sulatus on kestänyt sen maksimi 10 min, niin eihän lämmintä tule heti, vaan siinäkin saattaa mennä pari minuuttia, joten seuraavaan sulatukseen voi olla alle 40 min jos lasketaan siitä kun lämpöä rupeaa tulemaan sisälle.

(1) Starting conditions of defrosting When the following conditions a) ~ c) are satisfied, the defrosting starts. a) The defrost thermistor reads: -3°C or less (MUZ-GC, HC, FD25/35, GE, EF, FH). -0.6°C or less (MUZ-FD50). b) The cumulative operation time of the compressor has reached any of the set values (defrost interval: 40-150 minutes). c) More than 5 minutes have passed since the start-up of the compressor. The defrost interval is decided by the previous defrosting time. The next defrost interval extends or shortens 0-20 minutes compared with the previous defrost interval

Viimeksi muokattu:
Back
Ylös Bottom