Alkoi 6-v vanha Arctic pitämän hirvevää jurinaa ja tuntui, että sisäyksikkö hyppää seinältä. Aloin purkamaan, muoveja pois, puhaltimen kiinnitysruuvin löysäsin ja vedin rummun ulos. Oli aika töhnässä , putsasin kylppärissä ja takaisin koneeseen. Rullan etäisyys 5mm oik. päädystä, kuten ohjeen mukaan. 20 min toimi hyvin, jäähdytin, jotta kennoon suihkuttaman vaahto vielä kondensoituisi pois, ihanan hiljainen. Vaihdoin lämmitykselle ja sitten alkoi niin hirveä jurina ja pompotus, että sammutin laitteen heti.
Pyörittelin rumpua ja tähystelin kiinnitysruuviin kohtaa. Se ei ollut kohdallaan, jota ihmettelin. Pyörittelin kohdalleen , löysäsin, purin taas kaiken ja rumpu ulos. sitten älysin, että hetkonen.. Tuon kiinnitysklunssin pitäisi tulla puhallinrummun mukana ja se on revennyt siitä kumisesta päädystä. Eli rumpu ei ollut kuin pyhällä hengellä kosketuksissa moottoriin.. Nyt en enää ole varma , missä vaiheessa tuo irtosi. Oliko jo heti irti kun vika ilmeni, enkä huomannut pesiessä rumpua ja säkällä kiinnitin takaisin ja toimi hetken.. Jotenkin muistelen, että ihmettelin kuinka rummun oikeasta päästä näkee noin 2€ kolikon kokoisesta reiästä rummun sisälle.. Epäilin jo, että itse tuon hajotin, mutta en kyllä rumpua mitenkään kovakouraisesti irrottanut ekalla kertaa... En ymmärrä.
NO, ongelmana on nyt, että se mihin kiinnitysruuvi tulee, siihen metalliosaan, joka taas on siinä revenneessä kumissa kiinni, on edelleen kiinni siinä moottorin akselissa. Eikä lähde millään irti. Jumissa. vaikka ruuvi löysällä. Ei lähde kädellä vetämällä millään. Ei siis liu'u nanomilliäkään akselilla. Eli pitäisi ilmeisesti myös moottori irrottaa.
Onko kokemusta saako moottorin irti ilman, että kennon irroittaa, koska yksi ruuvi on ikävästi piilossa kennon putkiston takana? Tai nostaa hieman kennoa, niin pääseekö käsiksi ruuviin?
Jos saa, niin irroitan ja ihmettelen pöydällä lisää. Muuten täytynee soittaa huoltoon, kunhan keksisi jonkun osaavan..
Jos irtoaa, liimaan kumin kiinni rumpuun takaisin ja koitan.. Tai sitten uusi rumpu. Jolloin ehkä myös uusi moottori, koska kaikki auki.. Tai uusi sisäyksikkö, mikäli saaja ja mitä mikäkin maksaa..
Ihan uutta Ilppiäkään ei oikein 6-v vanhan tilalle laittaisi..
Pyörittelin rumpua ja tähystelin kiinnitysruuviin kohtaa. Se ei ollut kohdallaan, jota ihmettelin. Pyörittelin kohdalleen , löysäsin, purin taas kaiken ja rumpu ulos. sitten älysin, että hetkonen.. Tuon kiinnitysklunssin pitäisi tulla puhallinrummun mukana ja se on revennyt siitä kumisesta päädystä. Eli rumpu ei ollut kuin pyhällä hengellä kosketuksissa moottoriin.. Nyt en enää ole varma , missä vaiheessa tuo irtosi. Oliko jo heti irti kun vika ilmeni, enkä huomannut pesiessä rumpua ja säkällä kiinnitin takaisin ja toimi hetken.. Jotenkin muistelen, että ihmettelin kuinka rummun oikeasta päästä näkee noin 2€ kolikon kokoisesta reiästä rummun sisälle.. Epäilin jo, että itse tuon hajotin, mutta en kyllä rumpua mitenkään kovakouraisesti irrottanut ekalla kertaa... En ymmärrä.
NO, ongelmana on nyt, että se mihin kiinnitysruuvi tulee, siihen metalliosaan, joka taas on siinä revenneessä kumissa kiinni, on edelleen kiinni siinä moottorin akselissa. Eikä lähde millään irti. Jumissa. vaikka ruuvi löysällä. Ei lähde kädellä vetämällä millään. Ei siis liu'u nanomilliäkään akselilla. Eli pitäisi ilmeisesti myös moottori irrottaa.
Onko kokemusta saako moottorin irti ilman, että kennon irroittaa, koska yksi ruuvi on ikävästi piilossa kennon putkiston takana? Tai nostaa hieman kennoa, niin pääseekö käsiksi ruuviin?
Jos saa, niin irroitan ja ihmettelen pöydällä lisää. Muuten täytynee soittaa huoltoon, kunhan keksisi jonkun osaavan..
Jos irtoaa, liimaan kumin kiinni rumpuun takaisin ja koitan.. Tai sitten uusi rumpu. Jolloin ehkä myös uusi moottori, koska kaikki auki.. Tai uusi sisäyksikkö, mikäli saaja ja mitä mikäkin maksaa..
Ihan uutta Ilppiäkään ei oikein 6-v vanhan tilalle laittaisi..