ILP langattomalla lämpötila-anturilla?

arctic

Jäsen
Tarjoaako mikään merkki langatonta/langallista termostaattia, jolloin pumppua ohjaavat lämmöt saisi mitattua kauempaa itse pumpusta? Eli paikasta jossa lämpötilanvaihtelut olisivat tasaisempia.

Sammeli77

Aktiivinen jäsen
Monissa malleissa on mahdollisuus kaukosäädinmittaukseen, mutta ainakin tuo oma tallissa oleva vaatii ns näköyhteyden kakesta ilpille, jotta toimii.

Mikki

Hyperaktiivi
RuuviTagin tyyppinen anturi olisi tosi hyvä. Tuo mittaus kaukosäätimestä on tyhmä homma, kun ei lämpötilan mittaus ja kaukosäätimen säilytys pitäisi liittyä mitenkään yhteen.

Eli mielestäni ei ole mallia jossa olisi langaton anturi pelkästään.

pjkl

Aktiivinen jäsen
On aika hupaisaa, ettei edes Bluetooth-kaukkaria ole juuri missään. Sellaisellakin vois mitata ilman näköyhteyttä. Olis halpa toteuttaakkin, vaikka toki hyvä kapitalisti perisi tuollaisestakin anturista touhusatasen Suomessa.

• Tykkää
Reactions: juu

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Greellä oli aiemmin radiolla toimiva kauko-ohjain, vaan eipä enää. :cool:

Kake-mittaavia (näköyhteydellä) taitaa löytyä edelleen ainakin Green ja Midean valmistamia. Olikohan muita?

arctic

Jäsen
  • Keskustelun aloittaja
Kuulostaa kyllä erikoiselta ettei tälläista löydy oikein keltään. Luulisi olevan jo myyntivalttikin, jolla erottua toisista merkeistä.

Tämäkin taitaa vaatia näköyhteyden ja kumpaakohan lämpötila anturia tuokin käyttää varsinaisesti itse ILP ohjaamiseen, tado laitteen vai ILPin?

• Tykkää

Jullikka

Jäsen
Tähän ei taida tosiaan olla valmista. Itse kokeilin Sensiboa ja jotain toista vastaavaa, mutta vaativat tosiaan näköyhteyden. Päädyin sitten tekemään ruuvitageillä ja Home Assistantilla ulko- ja sisälämpötilan yhdistelmäohjauksella.

• Tykkää

juu

Jäsen
Tää ois kyllä hyvä. Saisi sokkeloisessa talossa mitattua sopivammasta huoneesta, eikä vain ilpin kohdalta. Ennen kaikkea siis lämmitystä ajatellen.

Tee se itse -vaihtoehto: lämpötila-anturin tilalle esim. ESP32 ja sen kaveriksi bluetooth-anturi. ESP muuntaisi bluetooth-anturin lukeman vastaamaan sitä mitä alkuperäinen anturi ulostaa.

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Viimeksi muokattu:
Back
Ylös Bottom