Kokemuksia Nulite vesi ilpoista?

joonnaz

Jäsen
Ajattelin kyseistä onko kellään kokemusta ko merkin laitteista? Tanskasta saisi 2800+rahti tuon 15kw laitteen monoblokkina.

Ois mitsun kompura, wilon kiertopumput ja swepin lämmönvaihdin. Valmistaja antas toimintakyvyn ainakin sinne -25 asti.

Ei kauas rahat lentäs jos tuommosta kokeilis. Ois 130m2 lämmitettävä alaa, vesikiertonen patterilömmitys, vanha purueristeinen rintsikka. Nykyisen öljypannun kylkeen.

Sillä näitä halvempia nyt katsonut, kun ei tunnu nuo "paremmatkaan" aina olevan parasta vastinetta. Töissä viesmmanin 11kw pumppu ajaa lattiaan lämmintä, 3v ollut paikallaan ja yhtä ongelmaa kokoajan. Nyt alkutalvesta vaihdettiin ulkokenno kun jäädytti ihtesä niin ankkajäähän että laski myrkyt mäelle. Tuli uus kenno, ja taas herjailee jotain, viessman huolto ei tiiä/ei kiinnosta, yhtä tappelua ollut kokoajan.

Liitteet

• Datablad Varmepumper PDF.pdf
    157,8 KB · Katsottu: 288
Viimeksi muokattu:

Markush

Aktiivinen jäsen
Tämäkin tutkinnassa itselläni myös. Nyt juuri nämä preinteiset merkit ovat niin hinnoissaan, että on selkeästi edullisempaa jatkaa lämmittelyä vastuksilla öisin kun alkaa säästämään sähköä. Monoblokki pitäisi saada hankittua selkeästi alle 4 tonnin ja itse asentaa niin sitten voisi olla vaivan arvoista. Nulite ei näy oikein missään arvioissa... Vaikea kuvitella että olisi täysin susi kun valmistusmääriä katselee.

Markush

Aktiivinen jäsen
Tämä on se hintataso kaiken kaikkiaan minkä koen toteutettavaksi, kun olen pian saanut laiteltua kaiken pannuhuoneessa kuntoon. Sähköt ja yhteet odottelemaan vaan laitetta.

joonnaz

Jäsen
  • Keskustelun aloittaja
Markush ,Farmwell on firma, olin ensin yhteydessä kiinaan suoraan, ja sain sieltä että heillä on maahantuoja Tanskassa. Nulite.dk on sivu, mut sähköpostia vaihtelin heidän kanssa. Oli 2700 15kw, ja10 kW 2400. Kaikkia valmiina toimitukseen Tanskasta. Postit vaan päälle.

Jos kiinnostaa oikiasti, siitä voitas joku kimppatilaus tehdä, täälläkin saisin yhden mukaan. Sais useamman kerralla. 150kg noin painaa se 20kw versio.

joonnaz

Jäsen
  • Keskustelun aloittaja
Hintavia Latviassa? Tosiaan tuo farmwell on niitten suora maahantuoja Kiinasta. Kiinassa maksaa tuo 10kw sen 1500

Markush

Aktiivinen jäsen
Tässä olisi rahti Tanskasta. Kuulostaa kyllä ihan validilta, jos on virallinen edustaja Tanskassa. Rahti ei voi olla mahottomia

Markush

Aktiivinen jäsen
Tutkitaan vaan hei tämäkin vaihtoehto. 15 tai 20Kw olisi minun valintani näitä kun katsoo. Mistään en löytänyt mitään testiraportteja siitä miten pärjäävät kylmemmässä. Näissä on vissiin tuo Wifi etäohjaus kaikissa ainakin... Tämä merkki tuli vähän uutena kehiin. Olen sitä vilkuillut kyllä jo aiemminkin.

joonnaz

Jäsen
Jees. Jatkan selvittelyä Tanskan pään kanssa, ja katotaan mikä mylly se sitten on . Kirjoittelen tänne kun asia etenee .

• Tykkää
Reactions: MaY

Tunturi

Aktiivinen jäsen
Heitetään tännekin kysymys noista R290 pumpuista. Tuolla saisi ilmeisesti hieman kuumempaa vettä aikaan. Ja noita on vain monoblockeina, koska tuo on propaania. Ainakin Viesmann tuollaista alkanut myymään ja myös Nibe. Löytyykkö mistään käyttökokemuksia ja testituloksia?

kurre orava

´niin pienen hetken rakkaus on lumivalkoinen...´
Kannattaa googlettaa noita R290 laitteita. Kovia on lupaukset!

On ne kyllä ihanan kalliitakin. Ja mallisto käsittää kahta mallia, -8 ja -12, ilmeisesti suuremmalla latingilla ei oo saanut tai katsottu järkeväksi tehdä R290 versiota.
Mutta toki olisi mielenkiintoista koeajaa tuollaista F2120:n rinnalla jotta näkisi lunastaako se lupauksensa. Jossain vaiheessa silmäilin nopeasti noita S2125 malliston käppyröitä eikä siitä oikein jäänyt sellaista mielikuvaa et tuo nyt hytysuhteen osalta olisi mikään mullistus verrattuna R410 versioihin.
Kuumaahan tuo toki tekee pyydettäessä, kuumempaa kun F sarja mutta ei sit enää kyllä puhuta mistään vitosen scopeistakaan.

Kellarinlämmittäjä

Oppimiskäyrällä
Jotenkin arvelisin, että ei se varmaan mikään suuri kehitysaskelel ole mutta jos olisi edes yhtä hyvä, omatoimisen laajemman huollon mahdollisuus olisi melkoinen plussa. Tuommoisesta propaanikoneesta kun voisi vaikka mitä korjailla itse ja eikös sitä kaasuakin saa ihan vapaasti eikä ole edes kovin kallistakaan.

pjkl

Aktiivinen jäsen
On ne kyllä ihanan kalliitakin. Ja mallisto käsittää kahta mallia, -8 ja -12, ilmeisesti suuremmalla latingilla ei oo saanut tai katsottu järkeväksi tehdä R290 versiota.
Mutta toki olisi mielenkiintoista koeajaa tuollaista F2120:n rinnalla jotta näkisi lunastaako se lupauksensa. Jossain vaiheessa silmäilin nopeasti noita S2125 malliston käppyröitä eikä siitä oikein jäänyt sellaista mielikuvaa et tuo nyt hytysuhteen osalta olisi mikään mullistus verrattuna R410 versioihin.
Kuumaahan tuo toki tekee pyydettäessä, kuumempaa kun F sarja mutta ei sit enää kyllä puhuta mistään vitosen scopeistakaan.
Ongelma on (EU?) lainsäädäntö, joka muistaakseni sallii vain alle kilon propaania kylmäaineena. Palavat grillikaasut, kuten R290, tekevät kyllä tuloaan, mutta laki on hidas seuraamaan kehitystä.

Markush

Aktiivinen jäsen
Tuo R290 on mielenkiintoinen. Pitää sekin nyt tutkia ennekun hommaa mitään lonkilta. Tämä lämmityskausi on joka tapauksessa pian taputeltu.

pamppu

Hyperaktiivi
Ongelma on (EU?) lainsäädäntö, joka muistaakseni sallii vain alle kilon propaania kylmäaineena. Palavat grillikaasut, kuten R290, tekevät kyllä tuloaan, mutta laki on hidas seuraamaan kehitystä.

Nibe S2125-12 R290 täytösmäärä 0.8kg, joten ihan kohtalaisen kokoisen masiinan saa rakennettua kuitenkin sillä kilolla.

Mutta olis kyllä kiva alkaa saada kokemuksia näistä masiinoista.

Markush

Aktiivinen jäsen
Mjoo... Nopee raapasu näyttäisi että R290 on justiinsa nyt tulossa? Cooper & Hunter oli jo Virossa aika kohtuu hintaista R290 laitetta. Nyt kun kyttäilee kevään ja tämä sähköhäräily tasoittuu, niin varmasti saa ihan järkihintaan hyvän laitteen ehkä tällä uudella kaasulla. Kun on patterikierto niin ei haittaisi jos voisi vähän ylemmäs tarvittaessa nostaa tehtävän veden lämpöä. En nyt tietty tarvitsemitään 75 asteista mutta jos noilla voisi pitää vaikka 55 pakkasilla... olisipa jotain dataa miten se vaikuttaa hyötysuhteeseen.

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Mjoo... Nopee raapasu näyttäisi että R290 on justiinsa nyt tulossa? Cooper & Hunter oli jo Virossa aika kohtuu hintaista R290 laitetta.

Alunperinhän tämä on PHNIX GreenTherm PASRW020-BP-PS-D

Markush

Aktiivinen jäsen
Tismalleen, olen kyllä aika valmis tutkimaan sitä hankintaa tässä tapauksessa sieltä ihan Kiinasta asti. Pitää vaan varmistua että jos vaikka R290 laite, niin on sitten varmasti UE kelpoinen. Jääpi muuten tulliin taatusti.

jussihaku

Tulokas
Nulite monoblock VILP 15kW NL-BKDX40-150II/R. Hommasin pari vuotta sitten muutaman kappaleen suoraan Kiinasta. Vaikutti ihan ok, mutta käytössä osoittautui täysin kelvottomaksi. Mulla on sekä sähkön että läämöntuoton kWh- mittari. Keskimääräinen hyötysuhde +10 asteessa n. 1.8 ja vastaavasti -10 ateessa lähellä ykköstä. Vähän jo alussa ihmetytti speksien vaatima virtaus 2.7m3/h. Sehän on Wilon pumpun (RS25/:cool: maksimivirtaus ilman painehäviöitä. Mulla virtaus keskim. 1.4m3/h. Laitoin lisäpumpun, jolloin virtaus 2.5m3/h. Ei vaikutusta hyötysuhteeseen. Kaiken kukkuraksi toinen pumppu hajosi reilun vuoden kuluttua. Korkeapaine- (kompressori) ja matalapainepuoli (vesikierto) alkoi vuotaa keskenään - ilmeisesti lämmönvaihdin alkoi vuotaa. Ei ole järkevää korjata. Sain kuin ihmeen kaupalla pikaisesti, joulukuun alussa -5 astetta pakkasta, hommattua C & H:n vastaavan monoblockin CH-HP09UIMPZK. Ero kuin yöllä ja päivällä. Pelaa kuin Buick. En suosittele Nulitea. Ilmoitin viasta valmistajalle, mutta ei ottanut mitään kantaa - tosi surkea after sales.

kaperi

Jäsen
Minä teen itse VILP:n. Se on "piirustuslaudalla" koko VILP-sovellus, hoitaa kaiken ja on huomattavasti edullisempi kuin julkisuudessa on niitä kaupattu/esiintynyt. Prototyypin asennan itselleni ja nyt putsataan pannuhuone "öljystä" pihalle. Merkillistä, että kukaan ei ole hiffannut ko. juttua. Se ei ole mikään ihme systeemi, mutta kukaan siis ei ole siis hiffannut. Ei ole tarkoituksen mukaista ostaa kallista VILP:iä.

Back
Ylös Bottom