Talvenselkä on hiljalleen kääntymässä kevääseen ja n. 1,5 kk:n päästä tulee vuosi täyteen 8101i:llä (sisäyksikkö vaihdettiin 3 kk asennuksesta).
Testailinpa aikani kuluksi, miten tehot ovat pysyneet tallessa.
Mittarina toimi digitaalinen sisä/ulkolämpötilamittari, jossa johdon päässä ulkoanturi. Tämän asettelin puhallusaukon siivekkeen päälle aukon keskelle. Sulatusjakson jälkeen heti kone täysille:
Ulkolämpötila +2,5 astetta
Puhallusasetus, täysille eli 4
Lämpötila-asetus täysille, eli +30 astetta
Huonelämpötila testin alussa tasaisesti n. +21 astetta
Saavutettu loppulämpö +51,4 astetta
Lienee koneessa liemet pysyneet sisällä, kun asennuspöytäkirjan mukaan kone saavutti vuosi sitten +6 asteen ulkolämpötilassa +53 asteen puhalluslämmön.
Tuolloin asentaja mittasi lämpötilat infrapunamittarilla, joten mittaustavoissakin hieman heittoa.
Sisäyksikön puhallin pitää muuten joskus hetkittäin pientä tikitystä. Tuttavalla on samoihin aikoihin asennettu 6101i ja siinäkin sama juttu. Pienellä googlaamisella selvisi, että tuo on merkistä riippumatta aika yleinen juttu, eikä siihen tunnu löytyvän oikein mitään selitystä. Mistäköhän johtuu??
Testailinpa aikani kuluksi, miten tehot ovat pysyneet tallessa.
Mittarina toimi digitaalinen sisä/ulkolämpötilamittari, jossa johdon päässä ulkoanturi. Tämän asettelin puhallusaukon siivekkeen päälle aukon keskelle. Sulatusjakson jälkeen heti kone täysille:
Ulkolämpötila +2,5 astetta
Puhallusasetus, täysille eli 4
Lämpötila-asetus täysille, eli +30 astetta
Huonelämpötila testin alussa tasaisesti n. +21 astetta
Saavutettu loppulämpö +51,4 astetta
Lienee koneessa liemet pysyneet sisällä, kun asennuspöytäkirjan mukaan kone saavutti vuosi sitten +6 asteen ulkolämpötilassa +53 asteen puhalluslämmön.
Tuolloin asentaja mittasi lämpötilat infrapunamittarilla, joten mittaustavoissakin hieman heittoa.
Sisäyksikön puhallin pitää muuten joskus hetkittäin pientä tikitystä. Tuttavalla on samoihin aikoihin asennettu 6101i ja siinäkin sama juttu. Pienellä googlaamisella selvisi, että tuo on merkistä riippumatta aika yleinen juttu, eikä siihen tunnu löytyvän oikein mitään selitystä. Mistäköhän johtuu??