Hemmotesti Boschilla

Petsku76

Jäsen
Talvenselkä on hiljalleen kääntymässä kevääseen ja n. 1,5 kk:n päästä tulee vuosi täyteen 8101i:llä (sisäyksikkö vaihdettiin 3 kk asennuksesta).
Testailinpa aikani kuluksi, miten tehot ovat pysyneet tallessa.

Mittarina toimi digitaalinen sisä/ulkolämpötilamittari, jossa johdon päässä ulkoanturi. Tämän asettelin puhallusaukon siivekkeen päälle aukon keskelle. Sulatusjakson jälkeen heti kone täysille:
Ulkolämpötila +2,5 astetta
Puhallusasetus, täysille eli 4
Lämpötila-asetus täysille, eli +30 astetta
Huonelämpötila testin alussa tasaisesti n. +21 astetta
Saavutettu loppulämpö +51,4 astetta

Lienee koneessa liemet pysyneet sisällä, kun asennuspöytäkirjan mukaan kone saavutti vuosi sitten +6 asteen ulkolämpötilassa +53 asteen puhalluslämmön.
Tuolloin asentaja mittasi lämpötilat infrapunamittarilla, joten mittaustavoissakin hieman heittoa.

Sisäyksikön puhallin pitää muuten joskus hetkittäin pientä tikitystä. Tuttavalla on samoihin aikoihin asennettu 6101i ja siinäkin sama juttu. Pienellä googlaamisella selvisi, että tuo on merkistä riippumatta aika yleinen juttu, eikä siihen tunnu löytyvän oikein mitään selitystä. Mistäköhän johtuu??
 

Husky

Hyperaktiivi
Mittarina toimi digitaalinen sisä/ulkolämpötilamittari, jossa johdon päässä ulkoanturi. Tämän asettelin puhallusaukon siivekkeen päälle aukon keskelle. Sulatusjakson jälkeen heti kone täysille:
Ulkolämpötila +2,5 astetta
Puhallusasetus, täysille eli 4
Lämpötila-asetus täysille, eli +30 astetta
Huonelämpötila testin alussa tasaisesti n. +21 astetta
Saavutettu loppulämpö +51,4 astetta
Noista pinnalle asennetuista lämpötila-antureista on työpaikalla huonoja kokemuksia. No itsellä taas kun nyt käyttöönoton yhteydessä roikkuu anturi 5cm päässä ilmavirrassa, niin kyllä siihen taas sekoittuu muuta ilmaa jo eli varmasti koneelta lähtevä on pari astetta kuumempaa.

En mitään hemmoa tehnyt, mutta ILP oli 4h stopissa ja kun laitoin päälle, niin ko. anturi, kun satuin vilkaisemaan, mittasi 9min päästä 53 asteista. Fan oli 2/6. Pyynti 22 astetta ja sisällä noin 21 astetta. Ulkona +1 astetta.
Olisikohan silpaissut enemmänkin mittariin, jos pyynti olisi ollut vaikka tuo 30. Fan 2 voi olla optimi, jos haluaa kuumia lukemia ja isommalla puhalluksella tulee viilempää ulos.
 

Petsku76

Jäsen
  • Keskustelun aloittaja
  • #3
Lämmityskausi on lähtenyt käyntiin. Pitipä sitten varmuuden vuoksi kokeilla tällä kolmannellakin sisäyksiköllä, että tehot tallessa. Mittarina sama johdollinen digimittari puhallusaukon keskelle sijoitettuna kuin kevään testissä.

Ulkolämpötila +6 astetta
Sisälämpötila + 22 astetta
Puhallusasetus 4
Pyynti +30 astetta
Saavutettu loppulämpö +53,8 astetta

Kunnossa ilmeisesti on ja litkut tallella.
 

Petsku76

Jäsen
  • Keskustelun aloittaja
  • #4
Talvi hiljalleen selätetty. Testin aika.

Ulkolämpötila +7 astetta
Sisälämpötila + 22 astetta
Puhallusasetus 4
Pyynti +30 astetta
Saavutettu loppulämpö +56,1 astetta

Kaippa tuo toimii.
 
Back
Ylös Bottom