Ilmalämpöpumppu ja korkea sähkönhinta

Löytyisikö täältä jostain ketjusta ohjeita tms. tietoa ILP:n parhaasta käyttötavasta kalliin sähkön aikana? Asiaa on varmaankin käsitelty, en vaan löydä.
-Sammutanko pumpun kokonaan, onko kokonaan sammuttamisesta haittaa?
-Lämmön pyynnin pudotus? (tupa jäähtyy pakkasella)
-Melcloud on mielestäni huono saada automaatiota mukaan. Pumppu on Mitsun RW-25 jossa Wifi ohjaus toimii.

Luukku

Vakionaama
Löytyisikö täältä jostain ketjusta ohjeita tms. tietoa ILP:n parhaasta käyttötavasta kalliin sähkön aikana? Asiaa on varmaankin käsitelty, en vaan löydä.
-Melcloud on mielestäni huono saada automaatiota mukaan. Pumppu on Mitsun RW-25 jossa Wifi ohjaus toimii.
En tunne Melcloudia, mutta kokeile miten se taipuu Synergin ohjaukselle. Synergi ohjailee lämmitystä pörssihinnan mukaan. Ylilämmittää vähän ennen kalliita tunteja, kuten kuvasta näet tämän päivän ohjauksen. Mielestäni toimii varsin hyvin.

Liitteet

• IMG_4602.jpeg
    IMG_4602.jpeg
    71,1 KB · Katsottu: 161

RauskiH

Vakionaama

Vuorokauden halvimmat tunnit kun ovatt lähes poikkeuksetta yöllä niin olen hoitanut homman Melcloudilla tuohon tyyliin.

Melcloudilla olen itse ajastukset hoitanut. En ole päiväksi laittanut fan moodille vaan pyynti niin alas ettei käy katkoa. Talvipakkasille muokkaan ajastuksen siten että nostaa lämpöjä yön aikana ja alkaa tiputtelemaan pyyntiä pykälä kerrallaan klo 7 alkaen siten että pumppu pysyy pikkutehoilla menemättä katkolle. Silloin kun pörssihinnassa ei ole isoja vrk vaihteluita niin ajastus pois päältä ja pumppu pihaltelee vakio pyynnillä läpi vuorokauden

Puurtaja

Jäsen
Mulla on Toshiban pumppu ja mulla oli käytössä Synergin palvelu mutta tuntui olevan aika paljon ongelmia ainakin omalla osallani käskyjen perille menossa. Toki tämä todennäköisesti johtuu Toshiban hieman kokostä wlan ominaisuudesta. Nyt käytössä on Sensibo+Pörssäri pörssisähkö-ohajus. Sieltä voi valita että montako kalleinta tuntia ajaa alemmalla lämmöllä vuorokaudessa ja laittaa vaikka hintarajat millä pysyy koko ajan normaalilämmöllä tai sitten kalliiden sähköjen aikaan kokoajan alemmalla...Tuntuisi toimivan tällä hetkellä vakaasti...

• Keskustelun aloittaja
Joo, Synergiä kokeilin minäkin. En oikein ymmärrä sen logiikkaa, (ennakoivasta hintojen muutoksesta, vai miten toimineekaan). Synergillä en saanut itse säädettyä hintarajoja, lisäksi sekoitti (ohitti) Mitsun esiastus ohjaukset, joita käytän manuaalisesti. Mitsun omakin on kökkö pörssiohjauksen suhteen.
Onko tuohon Sensibo / pörssäri ohjaukseen ohjeita saatavilla jostakin?

Puurtaja

Jäsen
Taitaa olla ohjeet vähän vaiheessa niinkuin tuo sensibo ohjauskin. Eli käytännössä kehitysasteella on vielä ja koska kaverit tekee tuota maksutta niin ei oikein voi vaatia kiristämään tahtiakaan. Sinne on kuulemma tuloillaan kolmiportainen ohjaus myöhemmin mutta nyt on tyytyminen tuohon kaksiportaiseen. Tässähän kaikki on kiinni siitä mitä Sensibo pystyy tekemään mitsun pumpulle pörssäri ohjaa vain lämpötilan pienelle tahi isommalle sensibon API:n kautta. Kaikki ominaisuudet ei Toshiban pumpussakaan toimi sensibon kautta mutta ei ainakaan itseäni haittaa. Pörssäristähän on täälläkin ketju

Back
Ylös Bottom