Minulla on kotona panasonicin cz25wke pumppu, joka osaa mennä heti pienille tehoille, ei ryntäile ja ei käy paljoa katkoa. Saattaa puhaltaa useamman tunninkin ilman katkoa näillä +10-0 keleillä. Mutta isovanhemmillani on täysin sama pumppu ja olen huomannut varsinkin näillä leudoilla keleillä, kun käynnistyy, että puhaltaa aluksi aika kuumaa ja menee sitten muutaman minuutin päästä katkolle ja kohta tekee taas samaa. En ymmärrä miten nämä pumput voivat toimia näin eri tavalla, kun mallli on täysin sama. Molemmat pumput ovat puhtaita, talojen koko on suurinpiirtein sama ja muut lämmitykset on säädetty pienelle. Oma taloni on kyllä paljon uudempi kuin isovanhempien, mutta en usko, että tämä voisi vaikuttaa niin paljon toimintaan vaikka vanhemmasta talosta voi päästä helpommin rakenteista kylmää sisälle. Isovanhempien malli oli muistaakseni tehtaalla koottu 2-3 kuukautta ennen minun mallia eli onko kortissa voinut olla joku softa vika mikä on jo tuossa minun pumpussa korjattu? En tiedä tämä oli vain veikkaus, kun en muutakaan järkevää selitystä keksi. Mutta outoa on minusta, kun kaksi täysin samaa mallia ja toinen toimii täydellisesti niin kuin pitääkin ja toinen ryntäilee aivan mahottomasti.