Lidl patteripuhallin

Antero80

Vakionaama
Huomasin tänään että Lidl on tullut myyntiin pattereihin kiinnitettäviä puhaltimia 19.90€ / kpl

Ostin yhden kokeeksi, ainakin on hiljainen mutta jää nähtäväksi tarkoittaako samaa kun hyödytön :)

1760122126346.jpeg

Viimeksi muokattu:

Arisoft

Hyperaktiivi
Olen käyttänyt Lidlin tornimallisia puhaltimia tehdäkseni patterista konvektorin. Tuo kyllä kiinnostaa koska sähköteho on tosi pieni. Tornituuletin vie minimissäänkin 18W.

Epäilen kyllä että tuo on liian pieni ollakseen hyödyllinen. Kerro ihmeessä kokemuksista,

Termostaattitoiminto on hyvä. Nyt olen Shellyn plugilla kauko-ohjannut yhtä olohuoneessa päälle ja pois sen mukaan onko lämpöä tarjolla mutta tuo hoitaa nähtävästi sen itse.

Kellarinlämmittäjä

Oppimiskäyrällä
Ostin yhden kokeeksi, ainakin on hiljainen mutta jää nähtäväksi tarkoittaako samaa kun hyödytön :)
Enemmän kuin hyödyttömyyttä, epäilen kestävyyttä. Hajoaviksi suunnitellut toimivat vain takuuajan tai pari kolme vuotta ja pimenevät, tämäkin vain sillä oletetulla käyttöaikamäärällä. Mitä enemmän elektroniikkaa, sitä varmempaa tuo pimeneminen on.

Antero80

Vakionaama
  • Keskustelun aloittaja
Epäilen kyllä että tuo on liian pieni ollakseen hyödyllinen. Kerro ihmeessä kokemuksista,

Termostaattitoiminto on hyvä. Nyt olen Shellyn plugilla kauko-ohjannut yhtä olohuoneessa päälle ja pois sen mukaan onko lämpöä tarjolla mutta tuo hoitaa nähtävästi sen itse.
Ilmoitettu puhallinteho on 26 m3/h ehkä pitäisi kokeilla laittaa suosiolla kaksi puhallinta.
En löytänyt Purmon Ulow E2 puhallintehoja että voisi siihen verrata.

Termostaatti aktivoituu 35 asteessa niin jätin sen nyt itse kytkemättä kun ei muuten laite pyöri kuin kovilla pakkasilla.

Antero80

Vakionaama
  • Keskustelun aloittaja
Enemmän kuin hyödyttömyyttä, epäilen kestävyyttä. Hajoaviksi suunnitellut toimivat vain takuuajan tai pari kolme vuotta ja pimenevät, tämäkin vain sillä oletetulla käyttöaikamäärällä. Mitä enemmän elektroniikkaa, sitä varmempaa tuo pimeneminen on.
Totta, tuskin kestää yli tuota 3 vuotta jos edes sitä.
Kunhan ei koko torppa pala kun kyse sähkölaitteesta.

Arisoft

Hyperaktiivi
Totta, tuskin kestää yli tuota 3 vuotta jos edes sitä.
Kunhan ei koko torppa pala kun kyse sähkölaitteesta.

Näyttäisi että siinä on ihan tavalliset pyörivät puhaltimet jotka yleensä kestävät vuosikausia käyttöä.

Itse asiassa, tuollaisen tein itse ensialkuun vessan patteriin. Tietokoneen puhaltimia pitkä rivi. Kokeilun jälkeen vaihdoin tornimalliin, joka puhalsi sivusta patterin sisään.

Jalppi

Aktiivinen jäsen
Kaksi patteripuhallinta tarttui Lidlin tarjouslaarista mukaan. Onko näitä vielä kenelläkään käytössä. Aika rauhalliseen tahtiin puhaltelee. Mutta eipä ole sähkönkulutuskaan suuri.

Arisoft

Hyperaktiivi
Kaksi patteripuhallinta tarttui Lidlin tarjouslaarista mukaan. Onko näitä vielä kenelläkään käytössä. Aika rauhalliseen tahtiin puhaltelee. Mutta eipä ole sähkönkulutuskaan suuri.

No menin lopulta ostamaan yhden kun tuli vastaan vielä 30% alennuksella. Pistin pienen kaksilehtisen patterin pohjaan. Kyllä se ihan havaittavasti lisää ilman virtausta patterista ylöspäin. Aiemmin olen käyttänyt siinä samassa isompitehosita puhallinta mutta uskoisin että tuo lisää ihan hyvin patterin luovutustehoa vaikka ilmavirta ei olekaan hiuksia nostattavaa.

Se aiempi tuuletin kulutti 18W ja tämä ehkä vain puoli, joten vastaa ihan hyvin tarkoitusta kun ei kuluta paljoa sähköä. Tarkoitus ei itsellä ole lämmitystehon lisäys niinkään vaan saada vesi palaamaan viileämpänä paluuseen.

Aiemmin välttelin hankintaa kun en oikein tiennyt miten sen saa kiinni eri kokoisiin patteriehin mutta hyvin se tuohon tarttui kun magneettien paikkoja pystyi helposti vaihtamaan.

Antero80

Vakionaama
  • Keskustelun aloittaja
Minulla on pari puhallinta ollut kellarissa koko talven, vähän sellainen kutina että nyt kun kelit viileni niin olisi hieman enemmän apua.
Toimineet moitteetta eivätkä ole puhaltimet alkaneet meluamaan.

Mikkolan

Vakionaama
Mulla kasa 120 mm laitepuhaltimia, täytyy niistä valkata niistä 12 volttiset hiljaisimmat ja kokeilla. Olis oikein toivottavaa että sais lämmönsiirtoa tehostettua.
Olkkarissa liki 6 metrinen matala patteri, pitänee tehdä jonkinlainen omilla jaloillaan seisova torni molempiin päihin.

Arisoft

Hyperaktiivi
Olkkarissa liki 6 metrinen matala patteri, pitänee tehdä jonkinlainen omilla jaloillaan seisova torni molempiin päihin.

Itsellä kanssa pitkä yksilehtinen. Siinä minulla on pieni tornituuletin toisessa päässä, joka puhaltaa patterin ohi virtauksen sivuttain. Yksi puhallin riittää puhaltamaan läpi koko patterin toiseen päähän asti.

Joksa

Aktiivinen jäsen
Termostaatti aktivoituu 35 asteessa niin jätin sen nyt itse kytkemättä kun ei muuten laite pyöri kuin kovilla pakkasilla.
Tuon saa pyörimään jatkuvasti, termostaatin lämmittää 35 asteeseen ja ottaa termostaatin liittimestä irti. Mulla ainakin jää tuulettimet pyörimään.

Arisoft

Hyperaktiivi
Tuon saa pyörimään jatkuvasti, termostaatin lämmittää 35 asteeseen ja ottaa termostaatin liittimestä irti. Mulla ainakin jää tuulettimet pyörimään.

Onkohan siellä jommassa kummassa liittimessä mekaaninen kytkin, jos liitin ei ole paikallaan. Periaatteessahan tuossa on virtaliitin ja termarin liitin vain sarjassa koska järjestyksellä ei ole väliä kumpaan mitäkin laittaa. Sen huomasin ettei käden lämpöisenä saanut sitä käyntiin, mutta minulle tuo 35 on ihan passeli.

HelaKammo

Vakionaama
Tilauksessa on PWM säätöinen prosessorituulettimiin perustuva setti. Kasa käytettyjä puhaltimia odottelee hyllyssä. Ostin valmiina johdotkin, sekä ohjaimen. Tarkoitus nopeuttaa vanhasta autotallista tehdyn monitoimitilan lämmitystä, kun halvalla pösällä se ei kerkeä lämmetä yössä. C22 kolmen metrin matala patteri, joten oletan puhaltimien äkkiä tuplaavan tehot vastaamaan puolta isompaa. Puhallus myös tasaa tilan lämpöä ja siirtää ilmaa joka nurkkaan. Vedosta ei tuolla ole väliksi.

Jalppi

Aktiivinen jäsen
Onkohan siellä jommassa kummassa liittimessä mekaaninen kytkin, jos liitin ei ole paikallaan. Periaatteessahan tuossa on virtaliitin ja termarin liitin vain sarjassa koska järjestyksellä ei ole väliä kumpaan mitäkin laittaa. Sen huomasin ettei käden lämpöisenä saanut sitä käyntiin, mutta minulle tuo 35 on ihan passeli.
en asentanut termostaatteja näyttää pyörivän ilmankin jatkuvasti.

Jalppi

Aktiivinen jäsen
Onko kenelläkään käsitystä miten nämä puhaltimet vertautuu vs parempi patteri. esimerkiksi h20 vs c21 patteri saman kokoiset mutta h20 muutettuna "puhallin" patteriksi?

Back
Ylös Bottom