pökö
Kaivo jäässä
Menikö tämä tammi-helmikuu jonkin futuurin mukaisesti?Pidempien sopimusten hinta menee melkein 1:1 futuurihintojen kanssa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Menikö tämä tammi-helmikuu jonkin futuurin mukaisesti?Pidempien sopimusten hinta menee melkein 1:1 futuurihintojen kanssa.
Futuuriin perustuvalla hinnalla olisi voinut kiinnittää 8.x snt/kWh hintaan vielä joulukuussa...Menikö tämä tammi-helmikuu jonkin futuurin mukaisesti?
Ei. Kiinteällä elämä on rentoa.
Liityiskö tämä siihen että Väre on osa Heleniä...No niin.. nyt Väre lopettaa hintakiinitystuotteen.
Minä fundeerasin tuota muutama viikko sitten, en yllätyNo niin.. nyt Väre lopettaa hintakiinitystuotteen.
Missä tuosta oli kerrottu ?No niin.. nyt Väre lopettaa hintakiinitystuotteen.
Taitaa olla oikea hetki vaihtaa yhtiötä. Olen ollut asiakas aika pitkään, osin säkällä ennen sotia, ja 2+1 v. sopimus juuri pahimman yli. Sen päälle pörssi.Liityiskö tämä siihen että Väre on osa Heleniä...
Eikö Vilp ala sulatushulluksi?Tämä menee siihen, että lauhalla ei jaksa vaivautua, cop vilpissä on hyvä, sama jos hinta vähän selailee, jos ei ole sitä halpaa kohtaa. Huomenna voisi vesivaraajan ajoittaa, mutta se vaatisi hetätyskellon. Olkoon. Mennään alle kuukauden keskiarvon, joka jää 11 snt päälle.
Tuli sähköpostiin ilmoitus että tuote loppuu 31.3 ja tähän mennessä tehdyt kiinitykset toteutuvat ja uusia ei voi tehdä.Missä tuosta oli kerrottu ?
Milläs näitä vielä on? PKS? Itse ajattelin kyllä pysyä pääosin pörssissä, mut jatkossa tammi-helmikuu kiinnitettynäTuli sähköpostiin ilmoitus että tuote loppuu 31.3 ja tähän mennessä tehdyt kiinitykset toteutuvat ja uusia ei voi tehdä.
Veikkaan että tammi-helmikuussa on turskaa tullut.
Milläs näitä vielä on? PKS? Itse ajattelin kyllä pysyä pääosin pörssissä, mut jatkossa tammi-helmikuu kiinnitettynä
Paljonko kulutusta? Miten paljon siirtoja ja vero? - eli mikä kokonaisuus c/kwh?Ootteko jo suunnitelleet lähettävänne tilinumeroa sähköyhtiölle?:
Helmikuun sähkölasku:
katso liitettä 114520
Lähes 1.800 kWh.Paljonko kulutusta? Miten paljon siirtoja ja vero? - eli mikä kokonaisuus c/kwh?
Kv-soppari oletan? Millainen?
Yritin käyttökertomuksessasi KV:stasi kysyä mutta siellä kerrotun mukaan et niitä mistään löydä. Kahdeksas helmikuuta lienee tarjolla vain 8 päivän kulutuksen KV. Paljonkohan koko kuukaudelta tuli kun helmikuussa oli aika kiikkerät hinnat ?Tässä kun katselee omia kulutusvaikutuksia niin näin ne on toukokuun-25 alusta alkaen kun paneelisähköä on tehty. Touko-lokakuu sähköä tuli mukavasti, marras-helmikuu ei juuri yhtään.
Laskennassa mukana oomi 0.6c marginaali.
-toukokuu +0.20
-kesäkuu -0.66
-heinäkuu -0.57
-elokuu +0.09
-syyskuu -0.76
-lokakuu -1.35
-marraskuu +0.55
-joulukuu +0.12
2026
-tammikuu +0.38
-helmikuu +0.67
Luulisi että nuo saa miinukselle halutessaan
Koko kuun kulutusvaikutusta en näe suoraan mistään mutta 17-28 päivinä se on -0.02 snt
Sanoin etten näe niitä mistään suoraan. Jos haluaa niitä nähdä ne pitää laskea ja tuonne olen niitä näköjään laskenut, onneksi muistat asiani paremmin kuin minä.Yritin käyttökertomuksessasi KV:stasi kysyä mutta siellä kerrotun mukaan et niitä mistään löydä.
Laskutoimitus on: oma keskihinta kulutuspainotettuna miinus pörssin keskihinta aikakeskiarvona = KV.VÄE-äppi näyttää tämänhetkisen kulutusvaikutuksen muttei näytä kuukausittaisia
Ei minulla ole Väppi käytössä vaan VÄE on se mistä olen seurannut, ja nyt oomiVäppi
+0,66 c/kWh meni itsellä KV, tosin soppari vain 17.2. alkaen. En tehnyt mitään ajoituksia. Mutta seurataan. Halvempi kuin saman firman kiinteä (otto hetkellä) ja reilusti halvempi kuin pösä. Oma pösä olisi ollu 11,81 c/kWh (ilman marginaalia) ja tuo KV soppari siis 6,99 c/kWh + 0,66.Tämä meni ensin väärään paikkaan ja siirsin tänne.
koko helmikuulta kv on +0.97snt ja 17-28 ajalta -0.02 snt
Tämä siis älyenergian mittaaman mukaan sen oikeellisuudesta en tiedä
Oma spot-keskiarvo (sis. marginaali)15,475035 snt/kWh
Oma spot-keskiarvo (ei marginaalia)14,975035 snt/kWh
Oma spot-hinta (sis. marginaali)291,87 €
Oma spot-hinta (ei marginaalia)282,44 €
Spot keskiarvo14,72 snt/kWh
Kulutusvaikutus %+1,75 %
Kulutusvaikutuserror+0,26 snt/kWh
VerotALV 25,5 %
Hintojen tarkkuusTunti
Laskentaväli (alkuajat)1.1.2026 0:00 - 31.1.2026 23:00
Kokonaiskulutus aikavälillä1 886,07 kWh
Oma spot-keskiarvo (ei marginaalia)14,975035 snt/kWh
Kulutusvaikutuserror+0,26 snt/kWh
oma sopimus on kiinteä 6,98c/kwh
tammikuun hinta 131,65€
säästö pörssiin verrattuna 291,87€-131,65€=160,22€
Mitä tämä tarkoittaa ?Kiinnityshinta 9,2 snt 50%
Helmikuun kulutus 1660 kWh, keskihinta 14,48 snt/kWh. Tappio 107 €. Sähköä meni myyntiin 185 kWh hintaan noin 15 snt eli sieltä tulee takaisin 27 €.Tammikuun kulutus 1980 kWh, jossa pörssiä vastaan puolustauduttu klapeilla ja yösähköllä. Keskihinta 13,36 snt/kWh, tappio verrattuna kiinteään 8 sentin hintaan106 €.
Helmikuu 1230 kWh, puolustukseen tullut mukaan aurinkovoima 270 kWh voimalla. Keskihinta tällä hetkellä 16,24 snt/kWh ja tappio 101€. Nyt on luvassa halvempaa sähköä, saas nähdä miten loppukuu menee.