Automatiikan myötä jäljitettävyys on jo ratkaisevasti parantunut mutta mitään kaiken kattavaa ajorekisteröitiä ei synny siitä itse autosta mutta kyydissä olevasta puhelimesta mahtaa jo syntyä sekin.
Kyllä tuossa omassani syntyy jo ihan autosta, ei tarvita puhelinta mukana, että kaikki matkat menevät pilveen. Toki itse pystyn tuon myös kytkemään pois halutessani. Mutta toki kaikissa autoissa ei ole tarvittavaa tekniikkaa, se on tilanne vielä pitkään.
Mun mielestä jokaisella kuuluu olla vapaus valita polttomoottorin tai minkä muun väliltä tahansa. Tässäkin keskustelussa eräät on sitä mieltä että polttomoottorin käyttäjät pitää ns verolla pakottaa sähköpelin ajajaksi.
Johan siihen nytkin "pakotetaan", eli ohjataan, verotuksella. Ja takuuvarmaa on, että se ohjaus tulee jatkumaan, oli verotusmalli tulevaisuudessa millainen tahansa.
Siihen maailman aikaan ei myöskään tuota gepsua häiritty, joka tänä päivänä alkaa jo olemaan aivan päivittäistä ja jatkuvaa. Joten miten ihmeessä tuon päälle voisi enää rakentaa yhtään mitään kansalaista pakottavaa verotuksellista maksusysteemiä tms. luotettavasti.
Ei meillä tietääkseni GPS-häirintä ole ongelma tieverkolla. Naapurin rusakko häiritsee lentäviä vehkeitä, ja laivojakin siinä sivussa. Mutta ei se häirintä sisämaassa maan pinnalle yllä.