Harrastelija
Hyperaktiivi
Joskus muinoin muistelen lukeneeni että tavallisessa renkaassa olisi 4 ”vyötä” ja C sarjalaisessa 8.Teräsvöitä ja koordeja on aivan sama määrä kuin ha renkaissakin.
Onhan nuo voineet kehittyä että homma hoidetaan nykyään eri tavalla.
Joku uusi ”luokkakin” tullut: HL. Vastaisiko toisen valmistajan EV merkintää?
Lieneekö valmistaja kohtaisia eroja.
”Jos XL-merkintä lisää kantavuutta 10 % tavalliseen renkaaseen verrattuna, HL-merkintä lisää kantavuutta lähes 25 % enemmän.”
Oma arvaus on että jotta vältytään suurelta määrälrä erilaisia rengaskombinaatioita niin on menty tuohon että mitä isompi tengas niin sen enemmän kantavuutta. Mitä enemmän malleja sitä pienemmäksi jää valmistuserät jolloin hintakin nousee.