kuva kertoo kaiken
Hmm... onko kyse siis kondensoituneesta vedestä? Foorumilaiset kyllä tietävät miten se hävitetään. Tyhjiöpumppu ja riittävän pitkä alipaineistus ja täyttö kuivalla typellä.

Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
kuva kertoo kaiken

Ovat kuulemma joihinkin virittäneet pieniä puhaltimia paneelin taakse, olikohan Saab mihin ei saa uusia edes rahalla?Hmm... onko kyse siis kondensoituneesta vedestä? Foorumilaiset kyllä tietävät miten se hävitetään. Tyhjiöpumppu ja riittävän pitkä alipaineistus ja täyttö kuivalla typellä.![]()
Ei noissa auton valoissa mitään ympäristövaatimuksia ole, ellei nyt sitten polttoaineen kulutuksen kautta, mutta ajovaloja lukuunottamatta nuokin häviävät mittustoleranssiin.. Ympäristön nimissä saatiin nämä ledit autoihin. Varmasti säästää polttoainetta tämä pieni sähkönkulutus mutta järjetön määrä tulee muovijätettä säästön sivutuotteena, korjauskustannusten noususta puhumattakaan. Ei hyvä.
No tuo "helppouskin" on jo niin höllyvä käsite. Se että joku juttu on ammattilaiselle vasemman käden 5min homma, saattaa olla iäkkäälle kuluttajalle täydellinen mission impossible. Mutta kuten tuonne jo naputtelinkin, ei noi akkujen vaihdot välttämättä mitään tekemättömiä paikkoja ole, jos on valmistaja laittanut akkuun valmiin liittimen jne. kuten tuossa omassa Honorissani oli.Epä taida tulla valtaosaan kännyjä "helposti" vaihdettavat akut, koska syklikestoa on jo nyt riittävästi.
Juuri näin. Tällaisiin oikeisiin asioihin pitäisi EU:n puuttua. Ihan sama jos puhelimeen tulee muutama euro lisähintaa. Nyt noissa menee akku nopeasti huonoksi ja koko kapine romuun, mikä ei ole luonnollekaan hyväksi tällainen kerskakulutus, kun muuten vielä oikein hyvä laite olisiJos akut kerran toimii hyvin eikä vaadi vaihtoa niin sittenhän niille voi antaa esim 6v takuun.
Jos ei kestä niin kauan että puhelin muutenkin romutetaan niin silloinhan vaihdolle olisi tarvetta.
Noi Jabran kuulokkeet taitaa olla tosi yleiset. Monella on ollut paljon ongelmia niiden mikkien kanssa kun se sanka toimii miten sattuu. Voipi olla että nuo ongelmat ovat koskeneet lähinnä niitä melunvaimennuksella koskevia malleja. Mulla ei oo sellaista ja ne on pelannut vuosikausia. Itseasiassa ne pitäs uusia nyt kun kuulokkeiden päällä olevan pinnoite alkaa hapertumaan pois.Niinpä Jabra kuulokevalmistaja dokumenteissaan ilmoittaa että ”purkuohje on annettu vain TCO sertin takia, emme itse asiassa tarjoa osia.” Ja purkuohjeen alussa sanotaan, että varmista että sinulla on ensin uusi sopiva osa. Jota ei siis myydä.
Mistä menee ja miten nopeasti? Itse olen vaihtanut puhelimia n. 4 vuoden välein. Samsung Galaxeja olleet vuodesta 2014. Onhan noissa tuolloin jo akun kapasiteetti havaittavasti laskenut, mutta ei käyttöä estävästi. Parissa alkoi latausliitin temppuilla tuossa vaiheessa eli vaati hyvin huolellista asettelua toimiakseen.Nyt noissa menee akku nopeasti huonoksi ja koko kapine romuun,
MInulla Galaxissa myös latausliitin temppuilee, kun liitinaukon pohjalle sittaantuu pölyä/likaa, kun litimen painaa pohjaan, varsinkin jos samassa taskussa jauhaantuu paperinenäliina, olen puhdistanut sähköt pois hyvässä valossa suurennuslasin/mikroskoopin kans ohuella rautalangalla ja paineilmalla nurkat pohjalta. Leikkelin tuollaisen suojaläpän joka liukuu takana muovikuoren välissä peittäen liitinaukkoa:Parissa alkoi latausliitin temppuilla tuossa vaiheessa eli vaati hyvin huolellista asettelua toimiakseen.
Samsungeissa ja 3 vuodessa alkaa akku sipata ettei päivää selviä täällä missä ehkä kentän haku vie virtaa. Itse softa pyörii erinomaisesti ja kaikki toimii ällistyttävän hyvin, kun vertaa kun koittaa tehotietsikalla vaikka pyöriä samoilla nettisivuilla. Tai katsoa samoja itse otettuja valokuvia niin puhelin pyörittää kuin unelma ja tietsikassa vain tiimalasi pyörii ja tuuletin huutaaMistä menee ja miten nopeasti? Itse olen vaihtanut puhelimia n. 4 vuoden välein. Samsung Galaxeja olleet vuodesta 2014. Onhan noissa tuolloin jo akun kapasiteetti havaittavasti laskenut, mutta ei käyttöä estävästi. Parissa alkoi latausliitin temppuilla tuossa vaiheessa eli vaati hyvin huolellista asettelua toimiakseen.
Lähinnähän noita tarvitsee uusia kun käyttöjärjestelmä ei enää päivity ja pankkiäpit lakkaa toimimasta kun vaatisivat uudempaa. Tämä kävi jokin aika sitten puolisolleni iPhone X:n kanssa. Itse odottelen milloin oma iPhone 11 kokee saman kohtalon.Aika harvakseltaan tarvitsee iPhoneja uusia, eilen tuli haettua viimeinen tarjoushintainen kun Jenkeissä jo nostivat kaikkien mallien hintoja satasella, täällä eivät vielä ehtineet reagoida. Kaksi edellistä malliston edullisinta kestivät kumpainenkin aika tarkalleen 7v, joten eipä näitä turhan usein ole tarvinnut uusia.Vanha luuri on aina ollut tuossa 7v iässä vielä sen verran hyvässä iskussa että se on kelvannu vanhimman lapsen käyttöön, joka puolestaan on luovuttanut edellisen saamansa pikkuveljelleen jne. Ei näitä tunnu normaalikäytöllä hengiltä saavan, koskaan ei ole tarvinnut akkua tai näyttöäkään yhteenkään uusia. Ja sama juttu ko. firman tietokoneissa & tableteissa.
Tuokin sinällään wänkä feature että se rauta on enempi-vähempi sidottuna siihen käyttikseen, eikä suinkaan että se käyttis asentuisi about mihin rautaan tahansa. No juu, niinhän se mikkisoftikin taisi lukita wanhemmat koneet ulos Win11 päivityksistä, mutta kyllä noilla aika monta vuotta kuitenkin mentiin että se uusinkin winkku oli asennettavissa ikiwanhaankin rautaan. Juu, pyöri hitaasti jne. joten kukaan ei sitä oikeasti halunnut käyttää, mutta parempi sekin kuin blockata ihan kokonaan, kuten näyttää olevan kännypuolella tapana.Lähinnähän noita tarvitsee uusia kun käyttöjärjestelmä ei enää päivity ja pankkiäpit lakkaa toimimasta kun vaatisivat uudempaa. Tämä kävi jokin aika sitten puolisolleni iPhone X:n kanssa. Itse odottelen milloin oma iPhone 11 kokee saman kohtalon.
Lähinnähän noita tarvitsee uusia kun käyttöjärjestelmä ei enää päivity ja pankkiäpit lakkaa toimimasta kun vaatisivat uudempaa. Tämä kävi jokin aika sitten puolisolleni iPhone X:n kanssa. Itse odottelen milloin oma iPhone 11 kokee saman kohtalon.
kun vertaa kun koittaa tehotietsikalla vaikka pyöriä samoilla nettisivuilla. Tai katsoa samoja itse otettuja valokuvia niin puhelin pyörittää kuin unelma ja tietsikassa vain tiimalasi pyörii ja tuuletin huutaa