VILP ultimate market hintaromahdus

Ton1A

Vakionaama
Sähkön kulutus kun muutin systeemin vain lämmityskäyttöön ja ostin lisävaraajan käyttövedelle on järjetön pelkästään pumpussa. +5- -5° kelissä n. 30-38kw /pvä ja pakkasella -15 se nousi jo 60kw /vrk.
Mulla on vm. 2000 talo Kaarinassa, 1½ kerrosta ja yhteensä ~250 m² lämmitettävää. Olen erittäin tyytyväinen Panasonicin pumppuun, tekee minkä lupaakin. Kulutuksia:
  • -20°C, pumppu ottaa lähemmäs 100 kWh / vrk
  • -15°C, 60 kWh / vrk
  • -5°C, 30 kWh / vrk
  • +5°C, 15 kWh / vrk
Tietämättä sen enempää talon koosta, eivät nuo pahalta kuullosta. Vuositasolla tää pumppu ottaa reilut 5000 kWh sähköä. Käyttövesi on sitten vielä erikseen.

HelaKammo

Vakionaama
Onko siis tämä tapaus sellainen, että neuvosta ei oteta vaaria, vaan nostetaan syyte? Eihän vesikiertoinen, poislukien käyttövesi, tarvitse varaajaa kuin nimeksi. Varaaja on vain sulatusta varten, jos sitäkään. Käyttövesi mitoitettu oudosti pelkän vilpin pieneen varaajaan?

Vaikuttaa se itse lämmitys kuitenkin toimivan, jopa varsin hyvällä arvaillulla cop:lla.

Amigo

Aktiivinen jäsen
Heillä ei ole kuin asentaja ja olen kiinan tehtaan kanssa ollut yhteydessä mutta hekään ei paljon voi auttaa koska järjestelmää ei ole tehty toimimaan noin.
Tehtaalta tullessa pumpussa sellaiset asetukset että sinne valikkoon oli pakko mennä ronkkimaan että sai pumpun toimimaan järkevämmin. Kiertovesipumppu painoi vettä yli 3 kuutiota tunnissa mikä tarkoitti lähes tasalämpöistä järjestelmää. Tämä on täysin riippuvainen asennuksesta virtausvastuksineen. Myös paisuntaventtiilin toimintaa oli ainakin itselläni säädettävä tehdasasetuksista.

Ensimmäiseksi se kiertovesipumpun virtaus kuriin ja sitten paisuntaventtiilin säätöä niin ehkä se siitä alkaa helpottamaan.:hmm:

Näistä löytyy keskustelua ja porukan asetuksia https://lampopumput.info/foorumi/threads/power-world-r290-asetuksia.38345/

Tuolla on vähän oman kivinavetan käppyrää. https://lampopumput.info/foorumi/th...-ultimate-9000e-seuraajaksi.36785/post-751698

Viimeksi muokattu:
Back
Ylös Bottom