J
jxpg
Vieras
Huomasimpa sisäyksikön ilmanohjaimiin ilmestyneen ruskeita raitoja. Ikäänkuin jotain kuivunutta nestettä, johon on tarttunut pölyä.
Lähti pyyhkimällä pois. Ensin ajattelin sen olevan kondensiovettä ja pölyä joka tulee jäähdytystoiminnon seurauksena.
Mutta tutkiessani tarkemmin puhallusaukkoa, huomasin puhallusaukon sisäpinnalla selviä öljypisaroita. Lisäksi lattialta löytyi kuivuneita läkkiä juuri puhallusaukon kohdalla. Ilmeisesti öljyä lentää puhaltimien siipien välityksellä jostakin yksikön sisältä. Öljyä ei kuitenkaan ole hirveästi, lähinnä joitakin pisaroita. Mutta riittävästi sotkemaan paikkoja.
Voiko olla peräisin kylmäaineesta? Olen antanut itselleni ymmärtää, että r410 muuttuu kaasuksi normaalissa ilmapaineessa, eikä siis nestemäiseksi öljyksi. Onko tietoa mistä on kyse? En ainakaan hakutoiminnolla löytänyt vastaavaa.
Lähti pyyhkimällä pois. Ensin ajattelin sen olevan kondensiovettä ja pölyä joka tulee jäähdytystoiminnon seurauksena.
Mutta tutkiessani tarkemmin puhallusaukkoa, huomasin puhallusaukon sisäpinnalla selviä öljypisaroita. Lisäksi lattialta löytyi kuivuneita läkkiä juuri puhallusaukon kohdalla. Ilmeisesti öljyä lentää puhaltimien siipien välityksellä jostakin yksikön sisältä. Öljyä ei kuitenkaan ole hirveästi, lähinnä joitakin pisaroita. Mutta riittävästi sotkemaan paikkoja.
Voiko olla peräisin kylmäaineesta? Olen antanut itselleni ymmärtää, että r410 muuttuu kaasuksi normaalissa ilmapaineessa, eikä siis nestemäiseksi öljyksi. Onko tietoa mistä on kyse? En ainakaan hakutoiminnolla löytänyt vastaavaa.