2 krs talo rakenteilla, minne sisäyksikkö/-yksiköt

O

okj

Vieras
Olisi siis 2 kerroksinen talo rakenteilla. Neliöitä per kerros on reilu 80. Alakerrassa on iso olohuone, ruokailutila+keittiö. Tilaan tulee reiluhko varaava takka. Talo lämpiää sähköllä. Yläkerrassa on makuuhuoneita ja iso aula. Aluksi meinasin laittaa sisäyksikön yläkerran aulaan, jolloinka myös makuuhuoneet saisi helteillä viileämmäksi. Nyt olen harkinnut toisen sisäyksikön sijoittamista alakerran suureen tilaan takan viereen.

Kannattaakohan takan lisäksi investoida toiseen sisäyksikköön alakertaan. Soittelin yhdelle kauppiaalle, joka kertoi, että yleensä samaan tilaan ei sijoiteta sekä takkaa, että ilmalämpöpumppua. Olen kuitenkin näiltäkin palstoilta lukenut, että ne toimisivat myös yhdessä. Yksiköt olen ajatellut sijoittaa melko keskelle taloa, ei ulkosinustalle. Samainen asentaja sanoi, että monesti kaksi kerroksissa taloissa yksikkö sijoitetaan porrasaukkoon. Leviääköhän lämpö siitä kunnolla kumpaakaan tilaa. Itseäni hieman epäilyttää se.

Onko kokemuksia kahden sisäyksikön koneista. Onkohan Tosihiba niissäkin hyvä peli. Kettelin esitteestä, että multi-koneen COP on pienempi kuin yhden yksikön koneilla. Miksiköhän näin on.

Back
Ylös Bottom