Argo 25 jyrisee ja tärisee

A

argoni

Vieras
Elikäs itsellä ollu argo 25 sokkelissa kiinni 4kk ja jokseenkin kokoajan pumpussa (ulkoyksikössä) ollut tärinää, mites muilla argoilla? mun mielestä ulkoyksikön puhallin heiluu tarpeettoman paljon johtuen vain yhdestä tukipisteestä? johtuen tärinästä?? ??? sisään kantautuu tuota "dieselin" murinaa! onko muilla argoilla samoja huomioita, ja olisiko mitään "parannus" keinoa muuta kun uusi pumppu ;D

tet

Hyperaktiivi
Vs: Argo 25 jyrisee ja tärisee

Asennutin jo alunperin maatelineelle, mutta silti kovilla pakkasilla kuuluu murinaa sisään. Putkiston kautta kantautuu murina aika hyvin, joten kaikki ääni ei ehkä sinullakaan tule sieltä sokkelin kautta.

Tuo ulkoyksikön puhaltimen kiinnitys on kyllä ihmeellinen, kaikissa muissa pumpuissa mitä olen nähnyt on puhallin tuettu myös yläpuolelta koneen kuoreen. Toisaalta jos puhallin heiluu kovin paljon, se tarkoittaa että paremmin kiinnitettynä se heiluttaisi koko koteloa enemmän, ja laakerit ehkä rasittuisi enemmän. Eli voi olla hyväkin että se joustaa, mene ja tiedä.

kakluuni

Aktiivinen jäsen

Mulla on 25:nen maatelineellä ja ei kuulu sisälle (pieni surina sulatuksissa yö-aikaan), mutta noi kaksi asuinkerrosten 35:sta "dieseliä" on tuossa puuseinässä, kun en päässyt vielä maatelineitä tekemään (pumput 1,5 korkeudella maasta). Ensi kesällä tarkoitus rakennella sellaiset kunhan saan sokkelin rapattua.. :p

VesA

In Memoriam

kakluuni sanoi:
Mulla on 25:nen maatelineellä ja ei kuulu sisälle (pieni surina sulatuksissa yö-aikaan), mutta noi kaksi asuinkerrosten 35:sta "dieseliä" on tuossa puuseinässä, kun en päässyt vielä maatelineitä tekemään (pumput 1,5 korkeudella maasta). Ensi kesällä tarkoitus rakennella sellaiset kunhan saan sokkelin rapattua.. :p

Minulla on kaksi 35:sta kiviseinässä, skannon perustelineessä.
Ne on ruuvattu keitttiön ja vessan kohdalle parin metrin korkeuteen, kukaan ei nuku lähimailla.

Kyllä kovemmilla kierroksilla murina kuuluu heti siihen seinän taakse, mutta ei sen pitemmälle. Kovalla pakkasella kaksi samanlaista pumppua murisee aina vähän eri kierroksilla, ja interferenssi tuottaa keittiössä joskus vähän ihmeellisempiä ääniä.

kakluuni

Aktiivinen jäsen

VesA sanoi:
kakluuni sanoi:

Minulla on kaksi 35:sta kiviseinässä, skannon perustelineessä.
Ne on ruuvattu keitttiön ja vessan kohdalle parin metrin korkeuteen, kukaan ei nuku lähimailla.

Kyllä kovemmilla kierroksilla murina kuuluu heti siihen seinän taakse, mutta ei sen pitemmälle. Kovalla pakkasella kaksi samanlaista pumppua murisee aina vähän eri kierroksilla, ja interferenssi tuottaa keittiössä joskus vähän ihmeellisempiä ääniä.

Meillä pahin resonanssi tulee juuri kun molemmat pumput sattuvat pyörimään 400-500W teholla.. :D
Vaikka ei se seuraaviin huoneisiin enää oikein kuulu.

J

janosvalos

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Molemmat Argot samalla "järeällä" kestopuusta tehdyllä maatelineellä. Ei tule ääniä seinän läpi sisään. Eihän se teline kaikkein kaunein ole, mutta toimii ja ajaa asiansa

A

argoni

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

asiaa hieman tutkittu ja ihmetelty, omassa tapauksessa ääni tuli sokkelin kautta sisälle siis dieselin murina, eilen laitoin pumpun telineen ja sokkelin väliin 5mm kumipalaset kiinnitysruuvien kohdalle, niin jo vain loppui se ilkeä taajuuden mukaan vaihteleva murina ;D pitänee seuraavaksi perehtyä siihen puhaltimen kiinnitykseen että miten sitä saisi parannettua tukevammaksi?? ja ehkä kompuran ympärille hieman enemmin eristettä.

J

Jihala

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Kannattaa tasapainoittaa siivet.
Minulla kanssa alussa puhallin vatuloi hulvattomasti. Tasapainotin siivet ja homma rauhoittui.
Eli "painavasta" siivestä mattopuukolla päästä pois pikkuhiljaa. Sitten, kun pysähtyy vapaasti "mihin sattuu", säätö OK.
PS. Töpö irti tai rukkaset kouraan ;)

kakluuni

Aktiivinen jäsen

Jihala sanoi:
Kannattaa tasapainoittaa siivet.
Minulla kanssa alussa puhallin vatuloi hulvattomasti. Tasapainotin siivet ja homma rauhoittui.
Eli "painavasta" siivestä mattopuukolla päästä pois pikkuhiljaa. Sitten, kun pysähtyy vapaasti "mihin sattuu", säätö OK.
PS. Töpö irti tai rukkaset kouraan ;)

Ainiin kun noi 25:set pörrää koko ajan kiinteästi täysillä... 35:ssa ei näillä keleillä ei propelli kovilla kierroksilla pyöri.. :cool:

A

argoni

Vieras

mä otan sen puhaltimen seuraavaks syyniin, tarkastetetaan se tasapainoitus siitä ja vuollaan tarpeen mukaan :D
Sit ajattelin lisätä kompuralle hieman eristettä ja jos vaikka laittas kumimattoa siihen ympärille jos sopii, riippuu miten tiukkaan se nykyinen eriste on ängetty sinne, katsellaan....

Back
Ylös Bottom