Argo AWI35 sisäpuhalluksen huojuminen?

kakluuni

Aktiivinen jäsen
Hienosti on argo viilennellyt, mutta pari päivää ihmetellyt sisäyksikön puhaltimen outoa nopeuden vaihtelua. Se siis ikään kuin saisi jonkinlaisia spurtteja hetkittäin. Kuullostaa samalta kuin esim. tuulen puuskat lisäisi pyörintänopeutta noin sekunnin ajaksi (siis kuvitteellisesti). Vaihtelu on satunnaista ja tuntuisi esiintyvän kaikilla nopeuksilla.

Ihmetyttää, kun ei tuo raskas puhallin pysty omalla moottorillaan edes noin nopeita kiihdytyksiä tehdä. Liekö lämpö (tässä tapauksessa kylmä) pehmentänyt kuuntelijan pään? :P

Btw. Juhannuksen kulmilta mennyt 106kWh, kun sisälämpö on pidetty +21..+23C noin 110m2 alueella. Vähän jopa turhan kylmänä, mutta kun tuo kesäpeitto on turhan lämmin.. Naapuri valitellut kun ei oikein pysty nukkumaan helteillä, en viittinyt sitten sanoa mitään paitsi myötäelää kertojan tilannetta. On nyt kolme-neljä vuotta puhunut pumpun hankinnasta.

Vs: Argo AWI35 sisäpuhalluksen huojuminen?

Tsekkaapa onko sisäyksikön kenno kuinka tukkeessa pölystä tms. Joissain pumpuissa kuulemma pumppaa puhallin jos kenno on tukkeessa (ei tainnut olla Argo se josta oli puhetta jossain toisessa ketjussa, mutta voihan se olla Argossakin näin).

tet sanoi:
Tsekkaapa onko sisäyksikön kenno kuinka tukkeessa pölystä tms. Joissain pumpuissa kuulemma pumppaa puhallin jos kenno on tukkeessa (ei tainnut olla Argo se josta oli puhetta jossain toisessa ketjussa, mutta voihan se olla Argossakin näin).

Minulla on parikin tuollaista.. kyllä ne alkavat puuskuttaa jos on liikaa pölyä kennossa. Minulla puuskuttava on kahden vaatenaulakon välissä ja niistä tulee tekstiilipölyä joka tukkii oravasuotimet välillä aika äkkiä.

Ilmeisesti vehje vetää senverran alipainetta että oravanpyörä 'irtoaa' ja sitten säätö korjaa.

Ok kiitoksia vinkeistä! Eteisessä, vaatenaulakoiden vieressä tämäkin on. Toiset laitteet niin paljon pienemmällä käytöllä ettei vertailupohjaa.

En osannut edes epäillä pölyä, kun joku aika sitten sen putsasin. Näyttäisi pumppaavan myös "oravasuodatin"-kansi irtikin, tosin lievemmin. Pitää siis tsekata itse kennon tila. Sen juuri puhdistin höyrysuuttimella ennen viilennyskautta, kun ei paineilmalla oikein pöly irronnut.. Kaverin mukaan höyrypesurilla lähtee pöly hyvin, muttei omasta mielestäni oikein toiminut.. Tähän asti siis olin vain puhallellut ilmalla. Ei uskaltanut ihan järjettömillä höyryillä sumutella kun elektroniikka vieressä. Kaveri oli kuulemma ihan käydessä sumutellut. :o

Tänään tuli 2h putsailtua kennoa ja puhallinta. Piti purkaa laite osiin, että sai kennon kunnolla puhdistettua. Nyt ei puuskuta enää. :)

Työkaluina paineilman, imurin ja höyrypesurin lisäksi hammasharjaa ja vaateharja. 8)

Kyllähän tuo puhallustehokin palasi aivan eri lailla kun normi paineilma putsauksessa..

Takaisin
Ylös Bottom