Argo PHR11

O

Optipessimisti

Vieras
Minulla on ollut käytössä Argo PHR11 ilma/vesi lämpöpumppu. Syyskyyn 5pv 2007
alkaen. Sille on oma kWh mittari, joka mittaa jopa erikseen yö ja päiväsähkön.
Levylämmönvaihdin on irroitettu ja asennettu pannuhuoneeseen. Samoin laitteen säätöyksikkö. Eliwell ECH210B DT. No kokemuksia on kyllä kertynyt sekä + että miinus. Niitä ei tässä nyt ihan lyhyesti pysty kertomaan. Sen verran nyt tässä kerkiän kertomaan, että sähköä on kulunut (yhteensä yö+pv) 3985kWh. Aikavälillä
5.9.07-15.1.08. KYSYMYS, jos joku tietäisi. Miten voi PC:n liittää mainittuun Eliwellin säätimeen. Siinä on liitin jossa maininta "serial", mutta en ole mistään löytänyt tietoja kytkennästä. Joku välipalikka ehkä? Vai voisiko galvaanisesti eristetyn läppärin liittää jopa suoraan. Lienee sarjaporttiin, mutta mikä on kytkentä? Ja millä ohjelmalla toimisi, olisiko niin helppo että esim. Hyper Terminal.
Syy miksi näin haluaisin tehdä on se, että parametrejä joutuu muuttamaan ulkoilman muutosten mukaisesti. Jos nimittäin haluaa että hyötysuhde pysyisi hyvänä. On muitakin syitä, mutta niistä ehkä myöhemmin. Myöskin parametrilista kiinnostaisi. Minulla on siitä ranskankielinen versio. Mutta vaikka ehkä ymmärrän jonkin lauseen jokaisen sanan. En ehkä silti ymmärrä lauseen tarkoitusta. Sen verran erilailla ranskalaiset ajattelevat. Vaikka muuten mukavia ehkä ovatkin.
Olen suomentanut listaa osittain, mutta kaikkea on todellakaan ymmärrä tai tajua.
Eli jos jollakulla olisi tietoa tämmöisistä asioista. Yritän myöhemmin vierailla tällä palstalla ja kertoa mitä muuta tietoa on kertynyt. Sen vain sanon jo nyt. Että ihmelaitteita ei ole eikä tule. No yritän olla nyt lähinnä optimisti.

J

Joppe112

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
Vs: Argo PHR11

Hyvin mielenkiintoista. :cool:

Kokeilepa tuohon käännösongelmaasi Babylon:n palvelua ensin Ranskasta -> Englantiin:
* http://world.altavista.com/

On varmaan totta, että VILPit ovat vielä enemmän "vaiheessaan" kuin ILPot johtuen juurikin markkinoiden melko pienistä toimitusmääristä meidän leveysasteille ja tekniikan nykytilasta. Tässä vaiheessa joudut monissa asioissa väistämättä pioneerin rooliin ja sillä on tietty hintansa. Perässä hiihtäjille kaikki on sitten valmiiksi helpompaa ja latu aurattu kohdalleen paremmin. :-\

Nim PHR11 näkyy jo pedanneen latua sinulle(kin) oman TechniBel PHR11-systeeminsä kautta:
* http://lampopumput.info/foorumi/index.php?topic=2220.0

Yritetään auttaa minkä pystytään eli joku varmaan tutkailee + kommentoi tuota sarjalinjan speksiä tarkemminkin... ;)

J

jsa

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Maxilta esimerkiksi löytyy piirejä rs tason pudotukseen, ja varmaan valmiitakin levyjä löytyy.
http://www.maxim-ic.com/quick_view2.cfm/qv_pk/1798

Jos schemat haluat itse rustata, eagle softalla pystyy ilmatteeksi piirtelemään 2 kerros piirilevyjä.
http://www.cadsoft.de/

Sarjaporttiin jutustelu softa on helppo raapustella esim visual studio express ohjelmalla
http://www.microsoft.com/finland/msdn/visualstudio/express.mspx

Noilla pääsee varmaan alkuun.

jth2109

Aktiivinen jäsen

Minulta löytyy suomenkielinen asennusohje tecnibeliin ilmeisesti sama laite.Siinä oli näistä kytkennöistä ja paljon muuta...Voisin kopioida ja lähettää jos tarvitset.Löytyy myös onniselta.

O

Optipessimisti

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Kiitos jäsenelle jth2109. Suomenkielisestä asennus/käyttöohjeesta. Minulla on sama englanniksi. Käännöksestä huomaa että kääntäjä on ollut enemmänkin tulkin
kuin asiantuntijan ominaisuudessa. No mutta hyvä silti. Paremetrilista kuitenkin siis edelleen ranskaksi. No mutta kyllä se siitä kääntyy. Se on pitkä lista 194 riviä. Joista hyvin suuri osa muutettavia parametrejä. Käyttöohjeessa on mainittu vain pieni osa niistä. Ja nekin melkein kaikki salasanan takana. Jota sitä ei siis käyttöohjeessa kerrota. Minun laitteessa salasana on 199. Mutta älköön kukaan missään tapauksessa menkö muuttelemaan niitä noin vain. Voi saada laitteen tosi sekaisin. Ja sitten mahdotonta saada oikeita arvoja takaisin. Koska ohjelmointi siitä ohjausyksiköstä käsin todella hankalaa. Siksi haluan liittää läppärin siihen ohjausyksikköön. Ruudulta näkisi kokonaisuuden siis vähän niinkuin printatulta paperilta. Ja läppärinkin kanssa on syytä olla varovainen, ettei sotke laitteen kaikkia asetuksia. No siellä on kyllä parametri, millä tehdasasetukset palautetaan.
Miksi sitten haluan muutella niitä parametrejä? Yhden syyn kerroin jo aikaisemmassa viestissä. Toinen esimerkki. Laite jäätää. Tehdasasetus 30min.
Olen kokeillut 60min, 45 min. Jollakin säällä hyvä, joskus ei. 30min aika lyhyt aika. Joka kerta kun sulattaa, menee energiaa "hukkaan". Mikä voisi olla optimiaika?
Hystereesi toinen esimerkki. Tarkoitan että joko tyytyy tehdasasetuksiin tai sitten pitäisi saada se läppäri. Asetusten muuttaminen säätöyksikön nappuloilla on mielipuolen näpertelyä. Joku fiksu tietenkin osaisi tehdä järjestelmän ja ohjelman jossa mitataan ulkoilman kosteutta ja lämpötilaa. Säädetään prosessoria läppärillä sen mukaan. Sehän muuttaisi laitteen ominaisuudet ikäänkuin invertteriksi eikö? No itse en nyt ehkä aivan siihen pyri. Haluan vain että jos jotain pitää säätää, sen voi tehdä helposti. En ole aikaisemmin muistanut mainita, että taloni on Espoossa. Tämä meneillään oleva lämmityskausi on nyt ainakin täällä eteläsuomessa ollut lämpöpumpuille suopea. Muutamia ongelmiakin on, mutta kirjoittelen taas myöhemmin.

PHR11

Jäsen

Heippa, Kohtalonkaveri!?
Täällä Technibel PHR117 ja ilmeisen samanlainen kun tuo sala-
sanakin on noin tuttu.
Kiinnostaa nuo Sinun säätösi ja vesikiertosi.
Itse olen haaroittanut läm.siirtimeltä lähtevän putken noin
puoliksi kattilaan, joka toimii varaajana(220lit) ja käyttöveden
esilämmittäjänä. Toinen haara haarautuu ilmastoinnin patterille
ja patteri- ja lattiakierrolle. Näin selviän yhdellä kiertopumpulla.
Tällä hetkellä kiertopumppu on 2:lla, pyyntilämpö 40, hysrereesi 2.0,
ja sulatuksen 30.
Näillä olen mielestäni päässyt parhaisiin tuloksiin näillä keleillä.
Koska minulla ei ole viellä minkäänmoista para-taulukkoa,paitsi nuo
manuaalien hystereesi ja sulatuksen, en ole paljon näpelöinyt muuta.
Elikä, jos voisi saada infoa noihin parametrin muunteluihin ja
tärkein olisi tuo tehdasasetuksien takaisin löytäminen!

Back
Ylös Bottom