lateshow77
Jäsen
Tuli hommattua syksyllä Wilfan Lillehammer 12 joka on Green Lomon kopio. Arvasin jo silloin, että tästä tulee ongelmaa.
Ylläpitomoodin asetus on 8 astetta. Tämä on aivan liian viileä. Vastaavasti lämmitysmoodin matalin asetus on 16. Kovilla pakkasilla pumppu haukkasi varmaan 30-40kwh päivässä. Tahtoisin saada tallin pysymään 12 asteisena. Tila on noin 45-50 neliöinen ja päivittäin ajetaan autoa ulos ja sisään joten pumppu saa myös sulattaa autoa (ja jämäyttää suolat kiinni sekä ruostuttaa koko auton).
Nyt kyselen jos täällä olisi kyseisten pumppujen tuntijoita, mitä kannattaa tehdä että saisin tilan 12 asteiseksi. Laskelmieni mukaan lämmityskustannus tallissa pienenee noin 1/3 jo tällä muutoksella. Vaihtoehtoja:
- Kaukosäätimessä on I Feel -toiminto. Onko tosiaan jatkuva yhteys kaukosäätimen anturiin? Tällaisesta ei ole kunnollista dokumentaatiota missään. Voisiko helposti hämätä tätä vastusta.
- Pumpun käyttö ylläpitomoodissa (8 asteen moodi), imuilman anturin hämääminen rinnakkaisella vastuksella niin että pumppu näkee 12 astetta 8 asteen lämpötilana.
- Pumpun käyttö lämmitysmoodissa, imuilman anturin hämääminen rinnakkaisella vastuksella niin että pumppu näkee 12 astetta 16 asteen lämpötilana.
Tehdasmanuaalista löytyi tarvittavat tiedot lämpötila-anturin vastuksesta eri lämpötiloissa, mutta sijainnista /johdotuksesta ei mitään tietoa taaskaan. Missä sijaitsee tämä kys anturi ja mihin väliin on helpointa kytkeä rinnakkainen "säätövastus" ????
Kyselen tässä siis miten kannattaisi edetä sillä tuo 16 astetta on energiatehokkuuden kannalta huono vaihtoehto ja vastaavasti 8 asteessa säilytettävät tavarat kärsivät eikä autokaan ruostu kunnolla niinkuin sen kuuluu
Luonnollisesti tuo 12 astetta on paras. Yritin foorumin hakutoiminnolla etsiä moisesta tietoa.
Ylläpitomoodin asetus on 8 astetta. Tämä on aivan liian viileä. Vastaavasti lämmitysmoodin matalin asetus on 16. Kovilla pakkasilla pumppu haukkasi varmaan 30-40kwh päivässä. Tahtoisin saada tallin pysymään 12 asteisena. Tila on noin 45-50 neliöinen ja päivittäin ajetaan autoa ulos ja sisään joten pumppu saa myös sulattaa autoa (ja jämäyttää suolat kiinni sekä ruostuttaa koko auton).
Nyt kyselen jos täällä olisi kyseisten pumppujen tuntijoita, mitä kannattaa tehdä että saisin tilan 12 asteiseksi. Laskelmieni mukaan lämmityskustannus tallissa pienenee noin 1/3 jo tällä muutoksella. Vaihtoehtoja:
- Kaukosäätimessä on I Feel -toiminto. Onko tosiaan jatkuva yhteys kaukosäätimen anturiin? Tällaisesta ei ole kunnollista dokumentaatiota missään. Voisiko helposti hämätä tätä vastusta.
- Pumpun käyttö ylläpitomoodissa (8 asteen moodi), imuilman anturin hämääminen rinnakkaisella vastuksella niin että pumppu näkee 12 astetta 8 asteen lämpötilana.
- Pumpun käyttö lämmitysmoodissa, imuilman anturin hämääminen rinnakkaisella vastuksella niin että pumppu näkee 12 astetta 16 asteen lämpötilana.
Tehdasmanuaalista löytyi tarvittavat tiedot lämpötila-anturin vastuksesta eri lämpötiloissa, mutta sijainnista /johdotuksesta ei mitään tietoa taaskaan. Missä sijaitsee tämä kys anturi ja mihin väliin on helpointa kytkeä rinnakkainen "säätövastus" ????
Kyselen tässä siis miten kannattaisi edetä sillä tuo 16 astetta on energiatehokkuuden kannalta huono vaihtoehto ja vastaavasti 8 asteessa säilytettävät tavarat kärsivät eikä autokaan ruostu kunnolla niinkuin sen kuuluu