Hellou!
Elämäni ensimmäinen ilmalämpöpumppu tuli hommattua n.2kk sitten.bosch climate 8100i merkkinen siis.
Sitä vaan olen alkanut miettimään kun en näistä mitään ymmärrä eikä ole aikaisempaa kokemusta näistä,että mikä on normaalia ja mikä ei pumpun toiminnassa
Lähinnä sen takia että asennus ei sujunut ihan kivuitta..tai no asennus joo mutta sen jälkeinen käyttöönotto ei..eli laite touhusi aluksi omiaan mm. Oli mennyt ensimmäisenä yönä viilennykselle itsestään ja aamulla kämpässä aikas kylmä
Sitten myöhemmin alkoi temppuilemaan esim.kaikki kolme valoa paloivat yhtä aikaa vihreä oranssi ja sininen..välillä villkuivat ja välillä paloivat yhtäaikaa..myös piti piipitystä
No tästä kuitenkin selvittiin kun soitin asentajalle joka soitti johonkin boschilla..eivät olleet kuulemma ennen kuulleet tälläisesta toiminnasta..
Ohjeena oli resetoida kaukosäädin ja laite ottamalla se pois virrasta n.15 minuutin ajaksi.. tämä tuntui toimivan koska enää laite ei ainakaan mene itsestään viilennykselle.
Nyt kuitenkin olen alkanut epäillä toimiiko laite oikein koska en tiedä mikä on normaalia ja mikä ei eli onko esim. Normaalia että lämmityksellä ollessaan puhallin teholla 2 eikä mikään automattinen toimita ole päällä ja ulkona +4 astetta lämmintä että puhallus sammuu muutaman tunnin välein ja ilmeisesti ulkoyksikkökin sammuu ainakin äänestä päätellen..ja samaan aikaan vihreä virtavalo vilkkuu hitaasti..tämä kestää n. 7.30 min ja sitten alkaa taas puhaltamaan normaalisti..kaikenlaisia ihmeellisiä ääniä myös kuuluu tämän aikana..
Kiitos vastauksista etukäteen
Elämäni ensimmäinen ilmalämpöpumppu tuli hommattua n.2kk sitten.bosch climate 8100i merkkinen siis.
Sitä vaan olen alkanut miettimään kun en näistä mitään ymmärrä eikä ole aikaisempaa kokemusta näistä,että mikä on normaalia ja mikä ei pumpun toiminnassa
Lähinnä sen takia että asennus ei sujunut ihan kivuitta..tai no asennus joo mutta sen jälkeinen käyttöönotto ei..eli laite touhusi aluksi omiaan mm. Oli mennyt ensimmäisenä yönä viilennykselle itsestään ja aamulla kämpässä aikas kylmä
Sitten myöhemmin alkoi temppuilemaan esim.kaikki kolme valoa paloivat yhtä aikaa vihreä oranssi ja sininen..välillä villkuivat ja välillä paloivat yhtäaikaa..myös piti piipitystä
No tästä kuitenkin selvittiin kun soitin asentajalle joka soitti johonkin boschilla..eivät olleet kuulemma ennen kuulleet tälläisesta toiminnasta..
Ohjeena oli resetoida kaukosäädin ja laite ottamalla se pois virrasta n.15 minuutin ajaksi.. tämä tuntui toimivan koska enää laite ei ainakaan mene itsestään viilennykselle.
Nyt kuitenkin olen alkanut epäillä toimiiko laite oikein koska en tiedä mikä on normaalia ja mikä ei eli onko esim. Normaalia että lämmityksellä ollessaan puhallin teholla 2 eikä mikään automattinen toimita ole päällä ja ulkona +4 astetta lämmintä että puhallus sammuu muutaman tunnin välein ja ilmeisesti ulkoyksikkökin sammuu ainakin äänestä päätellen..ja samaan aikaan vihreä virtavalo vilkkuu hitaasti..tämä kestää n. 7.30 min ja sitten alkaa taas puhaltamaan normaalisti..kaikenlaisia ihmeellisiä ääniä myös kuuluu tämän aikana..
Kiitos vastauksista etukäteen