Bosch Climate Class 6100i

zeiash

Jäsen
Tuli hommattua viime vuonna Bosch-ilmalämpöpumppu ja ilmeisesti aivan tuore malli. Lämmityskäytössä ongelmat alkoivat heti, laite meni vikatilaan useasti ja selvittelyn jälkeen ilmeni että laitteiden nelitieventtiileissä ollut vikaa. Ensiapuna annettu ohje vaihdella lämmitys/viillennystilaa ilmeisesti korjasi vian, mene ja tiedä, ensi talvena sen näkee ja tuntee. Puhelinappi ei ole toiminut koskaan kunnolla ja se antaa virheilmoituksia joita ei löydy edes ohjekirjasta. Jossain toisessa keskustelussa tätä oli sivuttu. Nyt kun helteet alkoivat niin kokeilin laitetta viilennykseen, kyllä laitteesta tulee kylmää/viileää ilmaa (pyynti 25 astetta) mutta se tiputtaa myös vettä sisälle, jota ei ilmeisesti pitäisi tapahtua. Kondessivettä tippuu toki myös ulkoa letkun päästä eli sieltä mistä kuuluukin. Laitteenasentaja tulee käymään ensi viikolla, katsotaan miten käy. Eli yhteenvetona, ei tämä kyseinen laite ja malli oikein minua vaakuuta mutta onneksi siinä pitkä 6-vuoden takuu, jonka ajan voi "kiusata" laitteen maahantuojaa. En tiedä, onko muilla vastaavia kokemuksia tästä pumpusta. Jälkiviisaana voin todeta, että olisi pitänyt pysyä "tunnetuissa" ja hyväksitodetuissa merkeissä eikä ostaa uusinta mallia.
 

zeiash

Jäsen
  • Keskustelun aloittaja
  • #3
Juu toivotaan, toisaalta luulisi että Cyproc:issa tuo näkyisi samantien. No pumpun sisäyksikkö tullaan vaihtamaan ja ei ollut ainoa laatuaan tapaus, jokin anturivika viilennyksen lämpötilansäätelyssä kuulemma.
 
Back
Ylös Bottom