Brikettejä lämmitykseen.

arimika

Vakionaama
Tänään pitkästä aikaa RUF puristettua vaaleaa brikettiä haettu puuilon tarjouksesta. 30 pakettia ja sillä pärjää hetken, kun halkojakin on kaveriksi. 3 kpl 11,90€ ja hinta oli ihan hyvä parin vuoden takaiseen nähden.
Pitää vissii joskus kokeilla vaihteluksi tuollaisia. Omalta tontilta kaadetuista puista tähän asti kaikki polttopuut tulleet.
Tuo tarjous voimassa 28.12 asti, onkohan noita edes joka myymälässä enää tarjolla? Muutamat arvosteluissa kertoi että tuote vaihtunut ainakin kannattaa tarkistaa tämä.

ps. ikinä itse en ole brikettejä poltellu joten omaa kokemusta noista ei ole.

pökö

Kaivo jäässä
Olin joskus muinoin keikalla höyläämössä joka teki itse brikettejä lastuista, ne on haluttu myyntituote ja kauppaa tehtiin peräkärryn tarkkuudella.

Siellä pieni sähkömoottori pyöritti raskasta vauhtipyörää jonka mäntä lykkäsi höylälastua väkisin ja voimalla supistuvan putken läpi kivikovaksi briketiksi

HelaKammo

Vakionaama
Pelletithän jyrätään seulan läpi, joka tekee saman, mutta vielä kovemmaksi, isommalla paineella.

Nämä omat Puuiolon briketit oli täysin vaaleita, parhaita mitä ikinä saanut, joskus Julasta sai tumman värisiä, lieni paljon kuorta mukana. Tosin aika samalla tavalla nekin paloi.

Oma niksi on, että u muodossa pienellä rakosella panos, u:n keskelle sytytyspaloja(tai munakennoa kyntilällä tms.) päälle neljäs poikittain. Palaa tunnin, kun vaan syttyy, yleensä lähtee hienosti.

Mekaniker

Vakionaama
Jos saisi briketit 200€/ton niin ostaisin heti. Briketit ovat jääneet täällä hätävaralle, parista kaupasta saan suuria kertakäyttölavoja ilmaiseksi maksamalla kuljetuksen
Korkealaita lava maksaa 90€ kotiin ja viikko kestää selvittää klapeiksi
Metallista saan sitten 10cnt/kg romuttamosta;-)

HelaKammo

Vakionaama
Hiukan on eroa samoilla tuotteilla, kummatkin Puuilon brikettejä. Höyömpi haisee liuottimelle ja väkevästi haiseekin! Saattaa olla, että pitää viedä ulos, kun pesuhuone on kuin vanhan ajan maalilla maalatun hajuinen. Toinen lehtipuuta ja toinen havupuuta, epäilemättä ihan eri laitoksesta.

1000001878.jpg

Liitteet

• 1000001879.jpg
    1000001879.jpg
    387,8 KB · Katsottu: 35

Mikki

Hyperaktiivi
Hiukan on eroa samoilla tuotteilla, kummatkin Puuilon brikettejä. Höyömpi haisee liuottimelle ja väkevästi haiseekin! Saattaa olla, että pitää viedä ulos, kun pesuhuone on kuin vanhan ajan maalilla maalatun hajuinen. Toinen lehtipuuta ja toinen havupuuta, epäilemättä ihan eri laitoksesta.

Kun olen paketteja hakenut Puuilosta, niin olen kanssa huomannut että saattaa olla sävyeroja. Ja olen ottanut niitä vaaleampia lavalta. Ja laatu on ollut mielestäni tosi hyvä.

Jos Virossa kävisi jollain autolla mikä 1000kg kantaa, niin sieltä saisi 225€ lavallisen näitä. Siinä alkaisi olemaan kuutiohinta vastaavalle määrälle heittokuutioita klapeja, ihan ok tasolla.

HelaKammo

Vakionaama
Vaaleaa ollut koko talven, nyt tuota rouheaa tummempaa, haju on kyllä pistävä. Vaalea palaa neljän settinä noin tunnin, eikä piipusta tule juuri mitään näkyvää. Palaminen ei haise, eikä näy. Katsotaan miten tämä, huonompaakin on ollut.

HelaKammo

Vakionaama
12€ maksaa 30 kg, eli 120 kWh/12€ eli 10 snt. Joka hiljakseen poltellen on aika tehokasta polttaa. Lopputuote tulisijasta riippuen sitten siellä ehkä 12-20 snt/kWh.

Lurkus

Vakionaama
Meillä tehdään töissä brikettiä teollisuuden tarpeisiin. Pyöreää, putkimaista. Vähän kuin ne bioklapit mutta lyhyempää pätkää. En tiedä mihin ne menee poltettavaksi. Välillä otan kotiin kakkoslaatua kun ilmaiseksi saa ja hyvinhän ne lämmittää.

fraatti

Hyperaktiivi
Meillä tehdään töissä brikettiä teollisuuden tarpeisiin. Pyöreää, putkimaista. Vähän kuin ne bioklapit mutta lyhyempää pätkää. En tiedä mihin ne menee poltettavaksi. Välillä otan kotiin kakkoslaatua kun ilmaiseksi saa ja hyvinhän ne lämmittää.
Tarviiko nuo mitään sidosaineita, vai juntataan vaan kasaan?

HelaKammo

Vakionaama
Jahas, kurimus ei lopu, joten pistin tällä kertaa Julaan tilauksen. 2 kpl 6,98€ ja 3,5 € päivässä, josta jos saa 47 kWh 30 talteen, niin kWh on 12 snt. Oletan, että savukaasuista, jotka lähtee ulos, ei mene noin paljoa harakoille. VILP COP on nyt aika kuralla, ei jaksanut painaa lämpövelkaa yössä takaisin, vaikka huusi maksimillaan.

40 pakettia otin, lavahan on 96 kpl, mutta autolla hakien tuo on aika maksimi.

Back
Ylös Bottom