Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Käyttövesi?Kesällä ei menisi varmaan sähköä mitenkään merkittävästi
On asteminuutteihin perustuva logiikka (esim. voi säätää milloin vastukset kytkeytyy päälle)
Jos kompuran käynille on asteminuutit niin kasvata lukemaa. Kuormaa saat lisää kasvattamalla menoveden lämpötilaa kosteisiin tiloihin... mulla menee minimissään 28C vesi kodinhoitohuoneeseen, suihkuun ja saunaan.
Ähh.. antaa katkoa. Mitä väliä sillä on ?
Entä moniko ILP, VILP tai MLP on hajonut käynnistysmääristä johtuvaan vikaan?
ON/OFF-koneessa käynnistykset ravisuttavatkin paikkoja melkoisesti, mutta kuten edellä toiset kirjoittivat, jääkaapit starttaavat ja stoppaavat alinomaa. Autoihinkin on tullut kaikenlaista start/stop-automaatiikka ja hybridivoimalinjoja, joilla kompressorin käynnistymistä vastaavia tapahtumia aiheutuu alinomaa. Itse polttomoottorin ydinosan kesto ei taida kokemuksen mukaan tuosta "rääkistä" olennaisesti lyhentyä.Minulla tosin f470 pilp käytössä
Äkkiseltään aika paljon startteja invertterikoneelle? Miten tuo käyttäytyi lämmityskaudella?Huoli kompuran kestävyydestä oli tässä tosiaan takana. Mutta jos jatkuvista käynnistyksistä ei ole juuri haittaa, niin hyvä (tammikuun alusta lukien käynnistyksiä 1644).
Tottakai laite on hommattu sekä käyttöveden että lattiassa kiertävän veden lämmittämiseen, nyt vain lämmityskauden ulkopuolella haettiin lisäoptimointia...
Meillä tammikuun alusta startteja 750, alkaa katkokäynnin ko ulkolämpö mennee plussalleÄkkiseltään aika paljon startteja invertterikoneelle? Miten tuo käyttäytyi lämmityskaudella?
Päteeköhän tähän Nibe MLP/VILP ohjeistus asteminuuttiasetuksille?...katkokäynnin tilanne näyttää edelleen parantuneen, kun muutin asteminuuttiasetusta kompuran käynnistykselle (tehdasasetus oli -60, nyt -100)
Lattialämmössä -120, jopa -150, torpan mukaan.Päteeköhän tähän Nibe MLP/VILP ohjeistus asteminuuttiasetuksille?
Muistelisin että VILP default -60 tai -80, suositus lattialämmölle -120
@Jolberious