Fighter 410p A-02 vikakoodia

Espejot

Hyperaktiivi
Vs: Fighter 410p A-02 vikakoodia

ttorkko sanoi:
Millähän tuon patterin saisi esille niin, että sen voisi puhdistaa kunnolla?

Tuloilmapatteri on modullin sisässä missä on mm. tuloilmasuodatin eli ei onnistu kovin helpolla. Joudutaan irroittamaan tuloilmaputket modullin liitännöistä. Sitten toivotaan että tuloilmaputket joustavat sen verran että modulli saadaan kammettua irti putkista. Voi olla että joutuu poistamaan niittejäkin - en ole varma mutta patteria ei ole tarkoitettu irroitettavaksi puhdistusta varten.

****

Meillä tuloilmapatteri näyttää nyt 6C, korvausilmaputkessa 12.4C heti IV patterin jälkeen ja raitisilmaventiili olohuoneessa 10,8C. Lattioihin menevä vesi on 26C. Kiertovesipumppu on vaihdettu Alphaan ja on ykkösteholla.
 

Mörkö

Jäsen
Vs: Fighter 410p A-02 vikakoodia

Laite on vanhempaa mallia, jossa ei ole puhaltimen säätönappulaa etulevyssä. Valitettavasti ohjekirja on kuitenkin uudempaa mallia, jossa ei ole ohjetta sivulla 18 tuohon vanhempaan malliin. Olisiko laittaa sivua 18 jakoon?
 

pAy

Vakionaama
Vs: Fighter 410p A-02 vikakoodia

ttorkko sanoi:
Laite on vanhempaa mallia, jossa ei ole puhaltimen säätönappulaa etulevyssä. Valitettavasti ohjekirja on kuitenkin uudempaa mallia, jossa ei ole ohjetta sivulla 18 tuohon vanhempaan malliin. Olisiko laittaa sivua 18 jakoon?

Tuossa englannin kielisenä, puhaltimen säätönappula siinä näkyy olevan, mutta muuntaja ja sokerinpalat luultavasti silti sinulla samoin.

https://www.dropbox.com/s/blgovhxe66xs1sb/410P_.pdf?dl=0
 

Espejot

Hyperaktiivi
Vs: Fighter 410p A-02 vikakoodia

Tulipa tutkailtua lämpötiloja lisää kolmella anturilla - Nibe iv-patterin anturi näyttää selvästi kylmempiä arvoja kuin hieman ylempänä oleva pt1000 anturi (ja korvausilmaventiilissä oleva lämpömittari), joten työnsin PT1000:s syvemmälle Niben sisuksiin lähemmäs iv-patteria ja hups, lämpötila laski about samoihin lukemiin Niben anturin kanssa.

Huoneisiin tulevan raitisilman lämpötila on nyt 10,2C ja iv-patteri 5,6C (pt1000), Niben oma anturi on vedetty olos kokeiden ajaksi. Ja johtopäätelmät... "vuotaako" tuloilman puhaltimen osio kylmää ilmaa iv patteriin vai minkä takia patterin lämpötilat laskee huomattavasti alemmas kuin huoneisiin tuleva korvausilma? Nostin sähkövastuksilla menoveden 33C & laitoin kiertovesipumpun täysille enkä saanut nostettua iv-patterin lämpötilaa yli 10C (ulkona -26C). IV-patterin anturin "hälytysraja" on 5C mutta noilla arvoilla huonesiin tuleva ilma on n. 10C ... eli mikä lämmittää huoneisiin tulevaa korvausilmaa?

Hieman riskillä nää testit menee mutta tuskin patteri jäätyy jos menoveden lämpötila on 25-27C, ulkona -24C ja kiertovesipumppu II:lla? Ei näitä testejä oikein kesälläkään voi tehdä...
 

Mörkö

Jäsen
Vs: Fighter 410p A-02 vikakoodia

Kennon harjaaminen puhaltimen reiästä auttoi sen verran, että laite pysyy käynnissä vielä -30c, kunhan kattilan lämpö pysyy normitasolla.
Lämpö ei siis siirtynyt kennosta tuloilmaan, koska kenno oli likainen ja osin täysin tukossa.
Kiertopumppu on pidettävä kolmosella näillä keleillä. Kakkosella tuloilma ei lämpeä tarpeeksi ja kone sammuu koodin A-02 syystä.
 

taajuus

Jäsen
Vs: Fighter 410p A-02 vikakoodia

Aloitteleva Fighteristi täällä terve. Hommattiin talo Vantaalta viime syksynä, jossa hurrailee 410p.

"Pikku pakkasia" pidellyt viime päivinä täälläkin päin ja tänä aamuna satuin mielijohteesta vilkaisemaan tekniseen tilaan, siellähän se Nibe kertoi vikakoodia A-02. Ummikkona sammutin vehkeen, löin uudelleen päälle ja lähdin töihin - nyt vasta lueskelin manuaalia ja googlettelin.

8:30 aamulla pakkasta näytti vielä rapiat -24, joten yöllä on saattanut käydä lähempänä kolmeakymppiäkin.

Ohjeistin emäntää vilkaisemaan mikä tilanne kun palaa kotiin duunista, onko päällä vai taas vikakoodissa. En hoksannut aamulla tsekata oliko pattereissa lämminvesikierto, mutta kämppä ihan ok lämmin, eikä extrana oleva ILP olohuoneessa ainakaan huutanut leipää hommissaan.

Pitäisikö nyt jotenkin huolestua vai oliko tämä vain yllättävän pakkaspiikin aiheuttama hommeli?

Jos vikakoodit päällä taas kotiin mennessä, ruuvaanko tuloilman lämmityspatterin venttiiliä isommalle vai kiertopumppu asentoon 3 (en tiedä missä asennossa nyt on), vai molempia?

Tuloilman patterin ilmaus voisi olla myös to-do listalla?

Täytyykö tässä nyt duunipäivä olla pelko perseessä onko patteri jäätynyt ja kun löin koneen päälle, alkoi sylkemään vettä (ja kotiin tullessa täys katastrofi teknisessä tilassa)?
 

Espejot

Hyperaktiivi
Vs: Fighter 410p A-02 vikakoodia

taajuus sanoi:
Aloitteleva Fighteristi täällä terve. Hommattiin talo Vantaalta viime syksynä, jossa hurrailee 410p.

"Pikku pakkasia" pidellyt viime päivinä täälläkin päin ja tänä aamuna satuin mielijohteesta vilkaisemaan tekniseen tilaan, siellähän se Nibe kertoi vikakoodia A-02. Ummikkona sammutin vehkeen, löin uudelleen päälle ja lähdin töihin - nyt vasta lueskelin manuaalia ja googlettelin.

8:30 aamulla pakkasta näytti vielä rapiat -24, joten yöllä on saattanut käydä lähempänä kolmeakymppiäkin.

Ohjeistin emäntää vilkaisemaan mikä tilanne kun palaa kotiin duunista, onko päällä vai taas vikakoodissa. En hoksannut aamulla tsekata oliko pattereissa lämminvesikierto, mutta kämppä ihan ok lämmin, eikä extrana oleva ILP olohuoneessa ainakaan huutanut leipää hommissaan.

Pitäisikö nyt jotenkin huolestua vai oliko tämä vain yllättävän pakkaspiikin aiheuttama hommeli?

Jos vikakoodit päällä taas kotiin mennessä, ruuvaanko tuloilman lämmityspatterin venttiiliä isommalle vai kiertopumppu asentoon 3 (en tiedä missä asennossa nyt on), vai molempia?

Tuloilman patterin ilmaus voisi olla myös to-do listalla?

Täytyykö tässä nyt duunipäivä olla pelko perseessä onko patteri jäätynyt ja kun löin koneen päälle, alkoi sylkemään vettä (ja kotiin tullessa täys katastrofi teknisessä tilassa)?

Ei tartte pelätä jos iv patterissa kiertää vesi.

Muutama vaintoehto
1) Tuloilman lämmitys iliian pienellä. Ruuvvaa IV patterin ventiiliä suuremalle (81)
2) Tuloilman lämmityspatterin anturi näyttää väärin. tarkista kanavat 4 ja 5. näiden arvojen pitäisi olla suhtteelisen lähellä toisiaan niin että 4 on muutamia asteita pienempi.

ttorkko sanoi:
Kennon harjaaminen puhaltimen reiästä auttoi sen verran, että laite pysyy käynnissä vielä -30c, kunhan kattilan lämpö pysyy normitasolla.
Lämpö ei siis siirtynyt kennosta tuloilmaan, koska kenno oli likainen ja osin täysin tukossa.
Kiertopumppu on pidettävä kolmosella näillä keleillä. Kakkosella tuloilma ei lämpeä tarpeeksi ja kone sammuu koodin A-02 syystä.

Puhdistusvaahtoja voi kanssa kokeilla
 

Mörkö

Jäsen
Vs: Fighter 410p A-02 vikakoodia

Espejot sanoi:
Ei tartte pelätä jos iv patterissa kiertää vesi.

Muutama vaintoehto
1) Tuloilman lämmitys iliian pinellä. Ruuvvaa IV patterin ventiiliä suuremalle (81)
2) Tuloilman lämmityspatterin anturi näyttää väärin. tarkista kanavat 4 ja 5. näiden arvojen pitäisi olla suhtteelisen lähellä toisiaan niin että 4 on muutamia asteita pienempi.

Puhdistusvaahtoja voi kanssa kokeilla
Olisko vinkata mitä merkkiä tai tyyppiä?
 
J

Janne S

Vieras
Vs: Fighter 410p A-02 vikakoodia

Tuli kesä ja tuli A-02 vikakoodi.
säätöventtiili(81)kokonaan kiinni ja sitten varttikierros auki
valinta lämpökäyrä 4. ja muutos lämpökäyrä 0. ja vastukset on päällä.

ps.kanavapaikka 9 näyttää outoja lukemia, voisiko vika olla rikki menneessä tuloilma-anturissa??
ja siis vika alko samaan aikaan kun helteet alko.,,
 
Back
Ylös Bottom