Fingrid Datahub

tj86430

Vakionaama
Datahubissa vissiin jotain tilapäistä ongelmaa, kun sisäänkirjautumisen jälkeen tietojen haku kestää kymmeniä sekunteja ja sen jälkeen tulee "sinulla ei ole sopimuksia", vaikka niitä kyllä on. Myös päättyneiden sopimusten haku tekee saman.

e: aamulla toimi jälleen normaalisti
 
Viimeksi muokattu:

Espejot

Hyperaktiivi
Minkä takia datahubissa on neljä sopimusta, verkolle kaksi ja myynnille kaksi. Ainakin kumastakin verkon sopparista tulee sama data jos lataa datan?
 

Arisoft

Hyperaktiivi
Minkä takia datahubissa on neljä sopimusta, verkolle kaksi ja myynnille kaksi. Ainakin kumastakin verkon sopparista tulee sama data jos lataa datan?

Siellä on sekä siirtoyhtiön sopimukset sisään ja ulos että sähkön myyjän sopimukset sisään ja ulos. Eli neljä sopimusta pitäisi löytyä. Kaksi nimellä verkko ja kaksi nimellä myynti.
 

Espejot

Hyperaktiivi
Siellä on sekä siirtoyhtiön sopimukset sisään ja ulos että sähkön myyjän sopimukset sisään ja ulos. Eli neljä sopimusta pitäisi löytyä. Kaksi nimellä verkko ja kaksi nimellä myynti.
Kyllä, mutta vain kahdet datat. Vai onko ne datat indetisiä myynti vs verkko?
 
Viimeksi muokattu:

Espejot

Hyperaktiivi
Datahb on kyllä maailman historian epähavainollisin portaali. onko joku kokeillut ladata dataa tuolta esille?
 

Espejot

Hyperaktiivi
Olen joskus ladannut, ei siinä ollut ongelmia. Kieltämättä se on epäintuitiivinen ja hieman pitää kokeilla mitä eri nappulat tekee.
Tuolta pitäisi saada kaksi lukemaa... paljonkoi on tullut sisään ja paljonko ulos. Mutta valitaanko ensin soppari ja sitten download. Mutta downloadin asetuksissa on sitten kaksi käyttöpaikkaa valittavana... huokaus ja hik. Taidan ottaa neuvoantavan.

Edit: eli jos valitsen +mitattu +netotettu ja kummatki osoiteet niin sivu yhdistää datan yhdeksi isoksi tietueeksi niin että data on peräjälkeen. Jotenkin tuntuu että tämän suunnitelluun on uhrattu paljon aikaa ja vaivaa ettei kukaan tätä käyttäisi.
 
Viimeksi muokattu:

Arisoft

Hyperaktiivi
Tuolta pitäisi saada kaksi lukemaa... paljonkoi on tullut sisään ja paljonko ulos. Mutta valitaanko ensin soppari ja sitten download. Mutta downloadin asetuksissa on sitten kaksi käyttöpaikkaa valittavana... huokaus ja hik. Taidan ottaa neuvoantavan.

Ensin soppari ja sitten ajanjakso ja 15 minuutin raportointi. Downloadissa taisi olla sitten myynti ja osto erikseen valittavissa. Molemmat pitää ladata jos haluaa täyren raportin. Joskus latasin ne Liukuriin niin kaksi tiedostoa sinne piti lähettää silloin.
 

Espejot

Hyperaktiivi
Ensin soppari ja sitten ajanjakso ja 15 minuutin raportointi. Downloadissa taisi olla sitten myynti ja osto erikseen valittavissa. Molemmat pitää ladata jos haluaa täyren raportin. Joskus latasin ne Liukuriin niin kaksi tiedostoa sinne piti lähettää silloin.
Joo, kokilemalla tämä selvisi. Mutta epähavainollista että ensin täytyy valita soppari eikä sillä valinalla ole mitään virkaa. Ja myyti/osto spparia ei ole latauksen yhteydessä eritelty ollenkaan.
 

Arisoft

Hyperaktiivi
Joo, kokilemalla tämä selvisi. Mutta epähavainollista että ensin täytyy valita soppari eikä sillä valinalla ole mitään virkaa. Ja myyti/osto spparia ei ole latauksen yhteydessä eritelty ollenkaan.

Ehkä se on havainnollisempaa sitten kun sinulla on vaikka 20 sopimusta :) Sopimuksen kautta valitaan käytännössä se mittari, jonka tietoja haluat nähdä.
 

Espejot

Hyperaktiivi
Ehkä se on havainnollisempaa sitten kun sinulla on vaikka 20 sopimusta :) Sopimuksen kautta valitaan käytännössä se mittari, jonka tietoja haluat nähdä.
Joo, mutta kuten sanoin siellä on neljä sopimusta ja vain yksi mittari eli jos miitareita on yksi niin minkä tahansa sopimuksen voi valita. Varsinainen sopimusvalinta tehdään latauksen yhteydessä - ja valintoja on kaksi - mutta myynti/osto soppari on nimetty samalla tavalla eli osoite.
 
Viimeksi muokattu:

pamppu

Hyperaktiivi
Ei olis paljoa vaatinut laittaa siihen käyttöpaikkasuodatinta tms, mutta tämähän on just tämmöinen pakkopullana tehty saitti, jossa käyttäjiltä ei kysytä mitään, eikä sen oikeasti tarvitse olla toimiva.
 

Espejot

Hyperaktiivi
Ei olis paljoa vaatinut laittaa siihen käyttöpaikkasuodatinta tms, mutta tämähän on just tämmöinen pakkopullana tehty saitti, jossa käyttäjiltä ei kysytä mitään, eikä sen oikeasti tarvitse olla toimiva.
Vantaan Energia Sähkäverkot on siirtänyt kuluttajien sähkön siirton märään liittyvät palvelunsa Dathubiin että minulle Datahub on tosiaan pakkopulla että sikäli sen käytettävyyteen voisi panostaa. Meni eilen monta tuntia käymällä kaikki variaatiot läpi että mistä tulee mikäkin data.
 

-Teme-

Vakionaama
Ei olis paljoa vaatinut laittaa siihen käyttöpaikkasuodatinta tms, mutta tämähän on just tämmöinen pakkopullana tehty saitti, jossa käyttäjiltä ei kysytä mitään, eikä sen oikeasti tarvitse olla toimiva.
Ja pakotetusti pitää käyttää selainta, ei saa API rajapintaa josta keräisi datan.
 
Back
Ylös Bottom