Fingridin datahubin vartti tarkkuus käyttöönotto aikataulu ?

dbwarrior

Vakionaama
Onko joku löytänyt infoa milloin fingrid "enabloi" datahubin varttitason?

Jos tuota ei ole, niin silloin ei ole käytännössä aurinkotuotannossakaan vielä vartti tason tarkistelua.

1717127496205.png

Kyllä siellä jo 15 min kulutukset näkyy jos siirtoyhtiö ne sinne toimittaa. Eli oma siirtoyhtiö voisi tietää paremmin.

Kohde Elenia verkossa ja uusi mittari tikkaa Aina Labista katsottuna jopa 5min tarkkuudella dataa.
Mittari vaihtui 24.5 eli viiko sitten.
Näkyykös muilla Elenian asiakkailla Fingridin palvelussa vartti tasoisena ?

Ehkäpä muutos tapahtuu kuun vaihteessa...

Kohde Elenia verkossa ja uusi mittari tikkaa Aina Labista katsottuna jopa 5min tarkkuudella dataa.
Mittari vaihtui 24.5 eli viiko sitten.
Näkyykös muilla Elenian asiakkailla Fingridin palvelussa vartti tasoisena ?

Ehkäpä muutos tapahtuu kuun vaihteessa...
Tarkistin koska muutos on tapahtunut minulla. Se on ollut tuolla viikolla ja se ei ole ollut kuun alku. Aikaisemmista viikoista 15min näkymästä ei tullut 15min dataaa näkyville vaan näkymä pysyy min 1h näkymässä.

Tähän on tullut 15min.
1717132642628.png

Tähän ei, näkymä on samanlainen kuin silloin kun 1h on valittu, vaikka nyt on 15min valittuna.
1717132709885.png

Mutta olehan huoleton. Kyllä se muutos sinnekin varmasti tulee.

Enemmän minua huolettaa, että milloin se tulee, koska pitää päivittää Home Assistantin scriptit.
No ne pitäisi olla aika hyvin vartti yhteensopivia mutta jotain hikkaa siellä kuitenkin tulee :)

Enemmän minua huolettaa, että milloin se tulee, koska pitää päivittää Home Assistantin scriptit.
No ne pitäisi olla aika hyvin vartti yhteensopivia mutta jotain hikkaa siellä kuitenkin tulee :)
Ei kai siitä mitään haittaa ole vaikka olet etupellossa ja teet muutokset jo nyt?

Mulla antaa Fingrid kelata maksimissaan 1.1.2020 päivämäärään ja siinä saa valittua 15 minuutin jakson. Wanha on mittari kuitenkin, kuulemma ovat kaikkia mittareita päivittämässä, ekana ne jotka ei pysty 15 minuuttiin ja sen jälkeen loput alueittain kai tässä muutaman vuoden sisällä.

Kyllä tuo meidän aurinkotuotanto ainakin on 15min raportoinnilla, mittari itsehän päivitettiin jo viime syksynä kun nuo panelit tuli

1717143668781.png

Kesäkuun alusta alkoi minn käyttöpaikat tikkaan vartti data pohjasta laskutusta.
Hyvin huomaa "eron" kun HA sanoi tunnin mennen pilkulleen kohdalleen ja Elenia kertoo samasta tunnista että "ostoa/myyntiä" syntyi tunnista.
Tuo johtuu siitä, että HA ohjaa vastukset päälle tunnin päätteessä joten alkutunti kulutetaan ja lopputunti kulutetaan

Tuo johtuu siitä, että HA ohjaa vastukset päälle tunnin päätteessä joten alkutunti kulutetaan ja lopputunti kulutetaan

Vartin jaksoissa tuo onkin tarkkaa puuhaa. Voisipa sanoa että ihan sekuntipeliä. Joskus mittarin kellokin voi heittää mutta just nyt on Aidonissa täsmälleen oikea kellonaika sekunnilleen. Sen mukaanhan se mittaus laskutetaan.

Takaisin
Ylös Bottom