Green laatu parantunut?

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Vs: Green laatu parantunut?

Aippi sanoi:
Eipä ole Green laatu parantunut Ultimaten ajoista

Eipäilen suuresti että vikatiheys on laskenut merkittävästi, kun ei ole käytössä enään valmiiksi tyhjiöityjä TI-putkia. :cool:

Puppe78

Jäsen

Aippi sanoi:
Ei kannata tehdä mitään kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä tämän viestiketjun perusteella. Usein ne kommentoivat, joilla on ongelmia laitteiden kanssa ja ei tällä foorumilla varmaan kaikki pumppujen omistajat roiku. Itselläni on sama pumppu asennettuna viime marraskuun lopulla ja toiminut moitteettomasti.

Lähetetty minun SM-G903F laitteesta Tapatalkilla

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen

slpoy sanoi:
No sittenhän ne täytyy olla erinomaisia kaikki, jos sinunkin toimii

Montako on tullut korjattavaksi? Mitä vikoja niissä on ollut?

Puppe78

Jäsen

slpoy sanoi:
No sittenhän ne täytyy olla erinomaisia kaikki, jos sinunkin toimii
Näytät olevan pumppumyyjä/-asentaja profiilisi perusteella, eikä näyttänyt olevan Gree valikoimassa. Tämä selittää tuon sun kommenttisi

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen

Puppe78 sanoi:
Näytät olevan pumppumyyjä/-asentaja profiilisi perusteella, eikä näyttänyt olevan Gree valikoimassa. Tämä selittää tuon sun kommenttisi

Kyllä slpoy Greetä asentaa, hieman eri tarroilla vaan. ;)
http://lampopumput.info/foorumi/index.php?topic=24719.0

Puppe78

Jäsen

janti sanoi:
Kyllä slpoy Greetä asentaa, hieman eri tarroilla vaan. ;)
http://lampopumput.info/foorumi/index.php?topic=24719.0
No niinpä näyttäis ☺ Ei oikeen anna luotettavaa kuvaa liiketoiminnasta.

pökö

Kaivo jäässä

Mulla on green valmistamasta vilpistä hyvät kokemukset, ei ole cop-kunkku mutta toimii hyvin.

Rauski

ilppi-guru kouluttaja

Aippi sanoi:

Kyllä Hansoleissa ja U-Crownissa on paremmat sisuskalut kuin Green valmistamissa Ulteissa oli ja on. Yhtään Hansolia ei ole vuoden kokemusten jälkeen tarvinnut "repata".

Yllättävän vähän vikoja Ulteissakin on ollut verrattuna niiden myyntimääriin, joita ainakin Pohjanmaalle on myyty.

Puppe78

Jäsen

Rauski sanoi:
Kyllä Hansoleissa ja U-Crownissa on paremmat sisuskalut kuin Green valmistamissa Ulteissa oli ja on. Yhtään Hansolia ei ole vuoden kokemusten jälkeen tarvinnut "repata".

Yllättävän vähän vikoja Ulteissakin on ollut verrattuna niiden myyntimääriin, joita ainakin Pohjanmaalle on myyty.
Ainoa ongelma, mistä on keskusteltu toisessa viestiketjussa on tuo 2-3 asteen ylilämmitys, etenkin tällaisilla lauhoilla keleillä. Toki se ei ole vika, vaan ominaisuus.

Muutaman kerran on itsellä sisäyksikkö resonoinut aika lujaa, mutta ongelma korjaantunut hieman muoveja väänellen. Sulatukset tuossa toimii kyllä esimerkillisen hienosti. Kyseessä Hansol 35 uusi wifi-malli

EDIT: Puhun nyt itse kokemistani ongelmista en kaikkien kyseisen pumpun omistajien ongelmista. Ettei jollekkin pilkun viilaajalle vain nyt tullut väärää käsitystä...

Puppe78

Jäsen

slpoy sanoi:
Lueppa uudelleen ketjuja ei toi ylilämmitys ole ainoa ongelma , muita vikoja aika paljon jopa tänne kirjoitettu.( ääni sisä-ulkoyksikkö,sulatusten kesto ja tiheys,nelitie venttiilien paukahtelu ym )
Puhun nyt omista kokemuksista ja ongelmista, enkä kaikkien foorumilaisten ongelmista. Mulla ei oo mitään syytä Green pumppuja kehua täällä kun en niitä kaupittele. Oon kyllä lukenu esim. viestiketjun jossa esim. pumppu vaihdettu kokonaan ääniongelmien takia.

Puppe78

Jäsen

Mikä sun ongelma oikeen on? Tarkoitit tuolla omia ongelmiani. Enhän minä nyt voi kaikkien ongelmia tietää edes ja jos täällä jotain yleensä kommentoin, teen sen omista kokemuksista. Koita nyt painaa se sinne kalloosi ja keksi muuta tekemistä ku kytätä mun kommentteja. Mee vaikka asentamaan pumppuja...Sulta en kyllä pumppua ostais vaikka puoli ilmaseks saisin.

Puppe78

Jäsen

Tuossa sulle faktaa, että ylilämmitys ei ole vika vaan ominaisuus. Luulis kyseisiä pumppuja myyvän ja asentavan tämän tietävän

Liitteet

• hansol_heat.JPG
    hansol_heat.JPG
    33,2 KB · Katsottu: 554

Puppe78

Jäsen

slpoy sanoi:
En tiedä jos olet keskustellut itsesi kanssa ,mutta kirjoitit "Ainoa ongelma, mistä on keskusteltu " mielestäni silloin ei ole kyseessä sinun mielipiteesi vaan kirjoitit nimen oman foorumille kirjoitetuista ongelmista. Olen sen verran rehellinen myyjä että pystyn kirjoittamaan omalla nimellä myös myymistämme pumppumerkeistä huonojakin kokemuksia. Ei nyt Lauantaisin töitä tarvitse tehdä

Sulla on luetunymmärtäminen haussa. Jost tuon "Ainoa ongelma" jälkeen ei olisi pilkkua, olisi asia yleistys. Ehkä sinun olisi helpompi tämä ymmärtää muodossa "Ainoa ongelma (mistä on keskusteltu......)". Tarkoitaa siis ainoaa ongelmaa, mikä minulla on esiintynyt.

Ja opettele ennen nukkumaanmenoa tuon Green lämmitysmoodin toiminta tuosta kuvaajasta, niin tiedät ettei se ole vika. On ilmeisesti vaikeaa myöntää "ammattilaisena", että on väärässä. Vika on yleensä ominaisuus, jota ei ole suunniteltu laitteeseen vaan laitteen toiminta poikkeaa suunnitellusta. Ominaisuus on taas suunnittelun kautta tarkoituksella laitteeseen suunniteltu. Toki toivoisin ettei tuota olisi noin suunniteltu eli käyttäjän kannalta huonoa suunnittelua

Etkö sä usko kun sanoin jo ettei ole tarkoitus kehua Green pumppuja? Green pumput on paskoja! Olet nyt varmaan tyytyväinen...

Lopetaan nyt jo tämä lapsellinen jauhaminen...Tein päivityksen tuohon alkuperäiseen viestiini ettei kenelläkään tulisi vaan väärinkästiystä ja sinäkin saat nukuttua yösi rauhassa

EDIT: On mulla ollu Mitsun-pumppu ja voin myöntää että hyvä pumppu oli ja hiljaisempi kuin Gree. Muutenkin hyvin toimiva pumppu ja voi olla että oli parmempi kuin Gree.

Puppe78

Jäsen

slpoy sanoi:
En sanoisi että ne ovat paskoja, mutta tuntuu nyt oleva vikoja aika paljon eikä suunnittelukaan ole mennyt aivan kohdalleen
Näin saattaa olla. Olen toki lukenut noista ongelmista ja toki pistää miettimään, milloin itselle tulee eteen. Ja kun tuo ylilämmitysongelma tuli nyt esille, niin olisin toki valinnut nykyisen tiedon perusteella pumpuksi ennemmin Toshiba Arctican.

Kun oot pumppuja paljon asennellu, niin kerropa mikä on sinun näkemyksesi mukaan luotettavin merkki? Sen jo tiedän, että Gree se ei ole. Menee vähän off-topic..

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen

slpoy sanoi:
En sanoisi että ne ovat paskoja, mutta tuntuu nyt oleva vikoja aika paljon eikä suunnittelukaan ole mennyt aivan kohdalleen

Miten on se VIP toiminut? Ääninäytettä kaivataan. :)
Seilaako siinäkin lämpötila?

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen

slpoy sanoi:
ääni sisä-ulkoyksikkö,sulatusten kesto ja tiheys,nelitie venttiilien paukahtelu ym

Tuo sulatusten kesto ja tiheys oli uusi asia. Mitä ongelmaa niissä on nyt ilmennyt?
Mikä vika nelitieventtiilissä on ollut, kun on "paukahdelkut"?

aripe

Isännöinti A P Pesonen

Minua häiritsee, että kun täällä keskustellaan Greestä, oletetaan että kaikki Green tehtailta ulos tulevat erimerkkiset laitteet ovat samanlaisia. Eipä taida monellakaan asentajalla/myyjällä ole montaa samasta tehtaasta tulevaa vaihtoehtoa. Tai ei ainakaan olla perillä niistä. Varmaankin, kun niiltä tehtailta tilaa omalla merkillä ilpin, voi valita niin ulkonäön, tekniikan kuin softankin sellaiseksi kuin haluaa.
Kun joku ilppivalintaa tekevä harhailee näillä sivuilla, kannattaa hänen muistaa että jutuista 95% on väärää tietoa, saivartelua tai värittynyttä mielipidettä. Ja että tyytyväiset asiakkaat harvoin täällä ovat äänessä.
Kiitos niille, jotka yrittävät pysyä faktoissa.

Puppe78

Jäsen

janti sanoi:
Tuo sulatusten kesto ja tiheys oli uusi asia. Mitä ongelmaa niissä on nyt ilmennyt?
Mikä vika nelitieventtiilissä on ollut, kun on "paukahdelkut"?
Sulatusten kesto on ainakin oman kokemuksen mukaan ollut erittäin lyhyt ja sulattelee vaan parin tunnin välein...

Juise

Jäsen

slpoy sanoi:
Lueppa uudelleen ketjuja ei toi ylilämmitys ole ainoa ongelma , muita vikoja aika paljon jopa tänne kirjoitettu.( ääni sisä-ulkoyksikkö,sulatusten kesto ja tiheys,nelitie venttiilien paukahtelu ym )

Viitsisitkö näitä vähän avata kun ei ole täällä tullut vastaan, että millaisia tapauksia on ollut? Ja onko oireet johtuneet asentajan virheesta (huono liitos tms.) vai laitteen laatuviasta (huono putkijuotos tai vastaavaa)?

Puppe78

Jäsen

pökö sanoi:
Kauanko sulatus kestää?
En oo noita sulatusten kestoja mitannut oikeen tarkkaan mutta alle 10 minuuttia. Usein pumppu huilaa muutenkin pidemmän aikaa näin lauhemmilla keleillä kun tavoitelämpötila on ylitetty jo reilusti tuosta ylilämmityksestä johtuen.

VesA

In Memoriam

Kerääköhän joku dataa Hansolista ? voisi koittaa vähän ymmärtää noita lämmönsäädön havaintoja. Tähän menessä muistelisin, että on todettu että kake lähettää lämpötilatietoa aika harvakseltaan, eli 10 min välein.

On tärkeä ymmärtää että invertteri-ILPpien lämpötilansäätö EI toimi niin että pumppua napsitaan päälle ja pois sen mukaan onko lämpötila alle vai yli pyynnin, ja siksi se ei myöskään näytä reagoivan kaken mittaamaan (yli)lämpötilaan.
Pumppu koittaa sensijaan säätää tehoaan niin, että lämpötila pysyy vakaana, lämpötilan virhe on sitten vielä eri juttu.

Tämä vakaus onnistuu kaken kanssa parhaiten silloin kun pumpulla on niin paljon hommia, ettei se joudu katkolle JA kake on niin kaukana pumpusta, sivussa puhalluksen suorasta vaikutuksesta, että sen mittaama lämpötila muuttuu hitaasti. Jos pumppu menee katkolle ja puhalluksen piirissä olevan kaken lämpötila heiluu katkojen tahtiin vehkeen softa on helposti pulassa. Mittauksista näkisi esems missä tilanteissa Hansol alkaa sekoilla, mikä on sen minimiantoteho katkolla ja minkämoiset rajat sen käyntiajoilla on.

kimmok

Vakionaama

Voihan olla että on haluttu että ei tulisi katkokäynnillä liian paljon käynnistyksiä ja tämän takia yli lämmitetään.
jotta ehkäistäisi tuntiakohdin liiat käynnistykset.
toinen vaihtoehto on estää kellolla käynnistys mut siinä voi lämpötila romahtaa liian alas.
Se on taas aika epämiellyttävä.

Puppe78

Jäsen

VesA sanoi:
Kerääköhän joku dataa Hansolista ? voisi koittaa vähän ymmärtää noita lämmönsäädön havaintoja. Tähän menessä muistelisin, että on todettu että kake lähettää lämpötilatietoa aika harvakseltaan, eli 10 min välein.

On tärkeä ymmärtää että invertteri-ILPpien lämpötilansäätö EI toimi niin että pumppua napsitaan päälle ja pois sen mukaan onko lämpötila alle vai yli pyynnin, ja siksi se ei myöskään näytä reagoivan kaken mittaamaan (yli)lämpötilaan.
Pumppu koittaa sensijaan säätää tehoaan niin, että lämpötila pysyy vakaana, lämpötilan virhe on sitten vielä eri juttu.

Tämä vakaus onnistuu kaken kanssa parhaiten silloin kun pumpulla on niin paljon hommia, ettei se joudu katkolle JA kake on niin kaukana pumpusta, sivussa puhalluksen suorasta vaikutuksesta, että sen mittaama lämpötila muuttuu hitaasti. Jos pumppu menee katkolle ja puhalluksen piirissä olevan kaken lämpötila heiluu katkojen tahtiin vehkeen softa on helposti pulassa. Mittauksista näkisi esems missä tilanteissa Hansol alkaa sekoilla, mikä on sen minimiantoteho katkolla ja minkämoiset rajat sen käyntiajoilla on.
Tuo kaken sijoitus riippuu hieman keleistä ja siitä, haluaako tasaista lämpötilaa vai katkotonta käyntiä. Itse olen tullut siihen tulokseen, että nollakelissä tai hieman plussalla (ei sulatuksia) , jos haluaa tasaisen lämpötilan, on puhallus suunnattava kapulaan (muutama metrin päähän kapula) , johtuen tuosta ylilämmityksestä. Kapulan lämpötila nousee nopeammin tuohon katkaisulämpötilaan (asetus +2-+3 astetta). Lämpötila pysyy näin tasaisempana.

Pakkasilla puhallus kannattaa suunnata pois kapulasta, koska ylilämmitysongelmaa ei tällöin esiinny kun sulatukset katkaisee tuon ylilämmityksen tai pumpulla on kokoajan ruokaa eli lämpötila ei nouse liikaa.

Puppe78

Jäsen

Tuossa vähän dataa energiankulutuksesta. Lämpötila - 3.

4451322752f1cb094339d4b462b89d7c.jpg

Puppe78

Jäsen

slpoy sanoi:
Taitaa mennä on-off koneeksi jos puhallus suuntaus on suoraan kapulaan. Ilmeisesti on tehtaan suunnittelijoilla tullut moka ja minimi ottotehot ovat liian suuret ja tästä johtuen on jouduttu
differenssi laittamaan liian suureksi . Ilmeisesti sulatukset pakkasella ovat sinunkin pumpullasi noin tunnin välein eikä huoneilma ehdi yli lämmetä. sulatusten alusta siihen kun huone ilma on taas sama kuin ennen sulatuksia kuluu hirveesti aikaa eikä ylilämmitystä tule.
Energiatehokkuuden kannalta ei varmaan kyllä tuo kapulaan suunnattu puhallus ole järkevää, kun pumppu menee katkolle useammin. Sulatukset tuossa on 1,5-2h välein yleensä.

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen

slpoy sanoi:
Minulla Vipissä noin tunnin välein jossa sama ulkoyksikkö kuin Hansolissa

Eikös tuossa VIPissä ole se "kaksitahti" kompressori kuten Gree U-Crownissa? ICYssä on sama ulkoyksikkö kuin Hansolissa. ;)

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen

slpoy sanoi:
Sama ulkoyksikkö Icyssä ja hansolissa kuin myös vip eli U-crownissa ainakin jos maahantuojaan uskomista

Kyllä näiden mukaan on eri kompressorit noissa ulkoyksiköissä. Kannattaa kysyä uudestaan Costellalta asiasta. ;)

Service Manual Gree U-Crown http://gree.uk.com/pdf/Service%20manual-U%20CROWN.pdf
Service Manual C&H ICY (=Gree Hansol) http://c-h.by/wp-content/uploads/Manuals/ICY/ICY_9-12K_light_en.pdf

Tässäkin mainostetaan "kaksivaiheista kompressoria"
http://cooperhunter.fi/services-view/vip-inverter-ilmalampopumput/

Back
Ylös Bottom