Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.

SON sanoi:No mutta jos nuo kaikki ammattinimikkeet ja tehtävät hoitaa ammattimaisesti ja kuluttajan todelliseksi hyödyksi ja kun asentaja vielä laittaisi pumpun suoriutumaan ongelmitta juuri niinkuin mainoksissa on luvattu, sanotaan vaikka 6 vuotta niin ei tuo 2.200 € tosiasiallisena kokonaishintana olisikaan mikään kohtuuton hinta.
Riippuu taas tapauksesta mutta takaisinmaksuaika asettuu tuolla hinnalla tuonne 6 vuoden paikkeille edellyttäen että pumppu kestää ilman korjauksia sinne asti.
![]()
zerr sanoi:Jokaisellahan on tietysti oikeus tilata paketin mistä tahansa. Mutta mielestäni kaikkein järkevintä on tehdä kaupat mahdollisimman lähellä olevan kauppiaan/asentajan kanssa. Näin on ehdottomasti edullisinta, ja jonka lisäksi tällaisella kauppiaalla on oikea "pelko". Tohelointi tietäisi takuu varman konkurssin. Toisessa tapauksessa (kaukomyyjällä/edustajalla) saattaa pitkästä etäisyydestä tulla vain hyvä turvaväli. Puhelimen päässä on helppoa siirrellä vastuuta taivaaseen asti. Ja vaikean asiakkaan on helpompaa unohtaa.
Vieläkin jotenkin vaikea uskoa tapaustani, jossa yli 600 euroa putosi hinnasta. Miten voi hinnat heitellä noinkin suuresti näinkin pienessä kaupassa. Kyse samasta pumpusta ja asennuksesta. Uskomatonta! mutta totta tämäkin vain on.
kas kummaa että huomaat asian vasta nytKaitsu sanoi:Täytyypä minunkin ottaa kantaa keskusteluun. Täällä Keskipohjanmaan alueella laitan Mitsun FD25VABH perusasennuksella sähkötöineen kiinni 1600-1650€ (riippuu vähän etäisyydestä ja sähköasennuksen vaativuudesta) vielä tämän kuun ajan!!
PEDEKYL Oy
040 4141826
Jaaha hyvä myydä halvalla SÄHKÖLUPIA EI LÖYDY tukesin sivuilta,eli laitonta toimintaa.Mitä vastaat
Kyllä muuten löytyy !!!
On ollut henkilökohtaiset luvat jo SETI:n ajalta (v.1990) suoritettu K-tutkinto -> D-oikeudet. Vuonna 2003 suoritettu Sähköturvallisuustutkinnon 3. Nyt vain oli käynyt sillä tavalla että ne olivat jostain syystä poistuneet ???
Asia korjattu TUKES:n suuntaan ja tulevat sivuille näkyviin kunhan ehtivät päivittää sivunsa tiedot.
Eli silloin v. 2003 kun tuli voimaan nämä kylmätoiden vastuuhenkilö pätevyydet niin vaatimuksena oli myös tämä Sähköturvallisuustutkinto 3 suorittaminen ainakin meille joilla on yli 3kg pätevyydet. Sen lisäksi vaadittiin vielä tulityökortti, turvallisuuskortti, ensiapu 1, etc. ja vielä riittävästi työkokemusta. Peruskoulutukselta olen ensin joskus käynyt Instrumenttiasentajan linjan ammattikoulussa ja sen jälkeen Sähköteknikoksi tekussa ja työkokemustakin on sähkön parissa n. 30vuotta -> pitäisi riittää.
Olen muuten vielä joskus aikaisemmassa elämässä käynyt Tyhjötekniikan kurssin. Olisi erittäin hyvä jos useammat pumppuja asentavat/tyhjöivät henkilöt kävisivät ko. kurssin. Ymmästäisivät ehkä paremmin miksi pumppuja ei kannattasi asentaa kovalla talvipakkasella.
Olen kuitenkin korjannut asian ja saanut TUKESilta uudet oikeudet joita ei vielä TUKES:n sivuilla näy!
Miksi tyydyit sähköpätevyys S3:n jos kerran työkokemus sekä opinnot sähöteknikko niin mikset hakemus samantien S2: lupiaKaitsu sanoi:Täytyypä minunkin ottaa kantaa keskusteluun. Täällä Keskipohjanmaan alueella laitan Mitsun FD25VABH perusasennuksella sähkötöineen kiinni 1600-1650€ (riippuu vähän etäisyydestä ja sähköasennuksen vaativuudesta) vielä tämän kuun ajan!!
PEDEKYL Oy
040 4141826
Jaaha hyvä myydä halvalla SÄHKÖLUPIA EI LÖYDY tukesin sivuilta,eli laitonta toimintaa.Mitä vastaat
Kyllä muuten löytyy !!!
On ollut henkilökohtaiset luvat jo SETI:n ajalta (v.1990) suoritettu K-tutkinto -> D-oikeudet. Vuonna 2003 suoritettu Sähköturvallisuustutkinnon 3. Nyt vain oli käynyt sillä tavalla että ne olivat jostain syystä poistuneet ???
Asia korjattu TUKES:n suuntaan ja tulevat sivuille näkyviin kunhan ehtivät päivittää sivunsa tiedot.
Eli silloin v. 2003 kun tuli voimaan nämä kylmätoiden vastuuhenkilö pätevyydet niin vaatimuksena oli myös tämä Sähköturvallisuustutkinto 3 suorittaminen ainakin meille joilla on yli 3kg pätevyydet. Sen lisäksi vaadittiin vielä tulityökortti, turvallisuuskortti, ensiapu 1, etc. ja vielä riittävästi työkokemusta. Peruskoulutukselta olen ensin joskus käynyt Instrumenttiasentajan linjan ammattikoulussa ja sen jälkeen Sähköteknikoksi tekussa ja työkokemustakin on sähkön parissa n. 30vuotta -> pitäisi riittää.
Olen muuten vielä joskus aikaisemmassa elämässä käynyt Tyhjötekniikan kurssin. Olisi erittäin hyvä jos useammat pumppuja asentavat/tyhjöivät henkilöt kävisivät ko. kurssin. Ymmästäisivät ehkä paremmin miksi pumppuja ei kannattasi asentaa kovalla talvipakkasella.
Olen kuitenkin korjannut asian ja saanut TUKESilta uudet oikeudet joita ei vielä TUKES:n sivuilla näy!
Miksi tyydyit sähköpätevyys S3:n jos kerran työkokemus sekä opinnot sähöteknikko niin mikset hakemus samantien S2: lupia
Ei niin, mutta jos käy S3.tutkinnon niin samalla vaivalla hoituu S2:kin..Dippa sanoi:Miksi tyydyit sähköpätevyys S3:n jos kerran työkokemus sekä opinnot sähöteknikko niin mikset hakemus samantien S2: lupia
D ei käänny S2 luvaksi ilman 1 tai 2 sähköturvallisuus (vaimikäsenytoli) tutkinnon käymistä.
zerr sanoi:Olen uusi tällä palstalla ja omassa tapauksessani löysin tämän palstan aivan liian myöhään. Kaupat on tehty ja asentaja tuloillaan (Mitsu FD 25 )
Pumppu itsessään on keskustelujen ja testien mukaan hyvä, mutta hinta asennettuna 2250 euron hintaan sitä vasten, kun tällä palstalla yleinen hinta on jotain 1700/1800 euron luokkaa. Ei ole hullu se joka pyytää, vaan se joka maksaa. Näin minun tapauksessani, olen se hullu. Olisi pitänyt ottaa selvää tarkemmin ennenkuin tekee kaupat. Tämä varoitukseksi muille, että näitä kauppiaita liikkeellä jotka osaa höynäyttää sinisilmäisiä silmät kirkkaina. Edustajan mukaan hänen yhtiönsä on edullinen, koska ei ole väliportaita. Ihan kiinnostuksen vuoksi, voisitteko asiasta tietävät kertoa minkälaisista "ylikatteista" on kysymys tässä tapauksessa??
(yli 450 euroa on iso raha polttaa ilmaan)