Höyrystimen lämpötila

N

Niiperi

Vieras
Kanava 4, eli höyrystimen lämpötila mallissa 410p on 37astetta. Kompuran käydessä laskee 30asteeseen, mutta ei alemmas. Laite antaa parin päivän välein vikakoodia a03. Voiko höyrystimelle tehdä itse mitään? Maanantaina vasta tavoittaa huoltomiehen. Vähän aikaa sitten sama koodi oli, kun poistopuhallin oli rikki ja se vaihdettiin. Tällöin höyrystimen lämpötila laski liian alhaiseksi...
 

Espejot

Hyperaktiivi
Vs: Höyrystimen lämpötila

Niiperi sanoi:
Kanava 4, eli höyrystimen lämpötila mallissa 410p on 37astetta. Kompuran käydessä laskee 30asteeseen, mutta ei alemmas. Laite antaa parin päivän välein vikakoodia a03. Voiko höyrystimelle tehdä itse mitään? Maanantaina vasta tavoittaa huoltomiehen. Vähän aikaa sitten sama koodi oli, kun poistopuhallin oli rikki ja se vaihdettiin. Tällöin höyrystimen lämpötila laski liian alhaiseksi...

Mitä 5. kanava antaa arvoksi? Eli voiko kyseessä olla vialinen anturi...
 
N

Niiperi

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
  • #3
Vs: Höyrystimen lämpötila

Kanava 5 on ollut normaaliarvoja 3-10 astetta.
Nyt höyrystimen lämpötila on laskenut 12-15 asteeseen, mutta sen alemmas ei mene. Onko ko. Arvo ok?
 

Espejot

Hyperaktiivi
Vs: Höyrystimen lämpötila

Niiperi sanoi:
Kanava 5 on ollut normaaliarvoja 3-10 astetta.
Nyt höyrystimen lämpötila on laskenut 12-15 asteeseen, mutta sen alemmas ei mene. Onko ko. Arvo ok?

Höyristimen ja poistoilman lämpötila pitäisi olla about sama, poistoilma muutaman asteen enemmän. Jos näissä arvoissa on eroa paljon niin toinen anturi näyttää mahdollisesti väärin. Meillä on noita antureita hajonnut kolme kappaletta. Meillä höyristimen anturi alkoi näyttämään liian kylmiä vääriä arvoja (en nyt muista näyttikö liikaa vai liian vähän).
 

pAy

Vakionaama
Vs: Höyrystimen lämpötila

Millä lämpötilalla Niben pitäisi sulattaa? Katsoin Nibestä lukemat niin näytti höyrystin -4C ja jäteilma -1C. Vuorokausi menty pian ilman sulattelua ja 1-wire lämpötilakäyrän mukaan jäteilma ollut tuon ajan +2 - -2C.
 
N

Niiperi

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
  • #6
Vs: Höyrystimen lämpötila

Lämpötila on höyrystimessä nyt ollut kokoajan 12-21 asteen väliä, vikakoodia ei ole pukannut. Katsellaan miten käy, kun pakkanen vähenee. Itse ajattelen, että höyrystin jäätyy, jos anturi näyttää väärää lukemaa ja tämän vuoksi ei ala sulattamaan. Josta seuraa vikakoodi a03?
 

Espejot

Hyperaktiivi
Vs: Höyrystimen lämpötila

Niiperi sanoi:
Lämpötila on höyrystimessä nyt ollut kokoajan 12-21 asteen väliä, vikakoodia ei ole pukannut. Katsellaan miten käy, kun pakkanen vähenee. Itse ajattelen, että höyrystin jäätyy, jos anturi näyttää väärää lukemaa ja tämän vuoksi ei ala sulattamaan. Josta seuraa vikakoodi a03?

Tarkista ne höyristimen ja poistoilman anturin arvot samalta ajanhetkeltä. Noista arvoista voi päätellä onko anturit ehjiä.
 
N

Niiperi

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
  • #8
Vs: Höyrystimen lämpötila

Kanava 4 on 19 ja samalla hetkellä kanava 5 on 3. Eli lukemat poikkeavat paljon.
 

Espejot

Hyperaktiivi
Vs: Höyrystimen lämpötila

Niiperi sanoi:
Kanava 4 on 19 ja samalla hetkellä kanava 5 on 3. Eli lukemat poikkeavat paljon.

Viittaa siihen että kanava 4 anturi (iv patteri) vois olla rikki jos tulee a3 hälyä
 
N

Niiperi

Vieras
Vs: Höyrystimen lämpötila

Sehän täss kummaa onkin, että häly laukesi aiemmin (lukemat 30 tai yli kanavalla 4) nyt kun lukemat on olleet välillä 12-24, ei hälyä ole tullut pitkään aikaan. Kone ei ole sulattanut kertaakaan eikä kompura ole sammunut, paitsi sähkökatkon aikana ;)

Pitääköhän tuolle tehdä mitään, jos häly ei laukea?
 

Espejot

Hyperaktiivi
Vs: Höyrystimen lämpötila

Niiperi sanoi:
Sehän täss kummaa onkin, että häly laukesi aiemmin (lukemat 30 tai yli kanavalla 4) nyt kun lukemat on olleet välillä 12-24, ei hälyä ole tullut pitkään aikaan. Kone ei ole sulattanut kertaakaan eikä kompura ole sammunut, paitsi sähkökatkon aikana ;)

Pitääköhän tuolle tehdä mitään, jos häly ei laukea?

Kone ei sulata koska anturi ei anna käskyä sulattaa. Taitaa sulatus olla sidottu aikaan ja höyristimen lämpötilaan? Mutta miksi ei tule a03 alipainehälyä... onko ilma niin kuivaa että höyristin ei jäädy tukkoon ::) menee vähän arvailuksi.
 
N

Niiperi

Vieras
Vs: Höyrystimen lämpötila

Höyrystimen lämpötilaan on varmaankin tosiaan ainakin sidottu tuo sulatus. Uskoisin itsekin, että alipainehäly tuli, kun ei ymmärtänyt sulattaa suurien lukemien vuoksi. Tosiaan nyt sitä hälyä ei ole tullut.. Ilmankosteus on 20-30% väliä.
 
N

Niiperi

Vieras
Vs: Höyrystimen lämpötila

Ja nyt on höyrystimen lämpö taas luokkaa 30. Madaltuu, jos ottaa suodattimen pois. Voiko tuota höyrystimen anturia jotenkin itse katsoa, vaihtaa?
 
N

Niiperi

Vieras
Vs: Höyrystimen lämpötila

Nyt on uusi anturi. Olisikohan kennellekään asennusohjetta?
 

Espejot

Hyperaktiivi
Vs: Höyrystimen lämpötila

Niiperi sanoi:
Nyt on uusi anturi. Olisikohan kennellekään asennusohjetta?

Ensin kannattaa ottaa käyttöohje käsiin. Räjähdyskuvassa sivulla 31 nr 86 on höyristimen anturi joka tosin ei ole kuvassa näkyvissä. Sammuta Nibe, ota keskimäinen paneeli irti ja aukaise "käyttöliittymätaulusta" (sivu 32) kaksi ruuvia läreunasta ja tämänjälkeen laske taulu saranoiden varaan. Jos nyt oikein muistan niin anturi on oikealla puolella ja työnnetään kupariputkesta sisään. Kuparipukessa tais olla jotakin mömmöä tms ja nturin liitännät muistaaksen samassa tilassa.
 
N

Niiperi

Vieras
Vs: Höyrystimen lämpötila

Eli toinen anturi on ylhäällä, menee taaimmaisen suodattimen luokse vasemmalle tulopuhaltimen luo? Ja toinen anturi olisi sitten oikealla ja menee sellaiseen pehmusteen sisään, joka on liimattu kiinni? Pitääkö tuo pehmuste repiä auki, vai voiko anturin vain ottaa pois ja työntää uuden takaisin? Mukana tuli myös 3x nippuside, mihin nuo on tarkoitettu? Tuon pehmusteet tiivistämiseen?
 

Espejot

Hyperaktiivi
Vs: Höyrystimen lämpötila

Niiperi sanoi:
Eli toinen anturi on ylhäällä, menee taaimmaisen suodattimen luokse vasemmalle tulopuhaltimen luo?

Tämä on tuloilmapatterin anturi

Niiperi sanoi:
Ja toinen anturi olisi sitten oikealla ja menee sellaiseen pehmusteen sisään, joka on liimattu kiinni? Pitääkö tuo pehmuste repiä auki, vai voiko anturin vain ottaa pois ja työntää uuden takaisin? Mukana tuli myös 3x nippuside, mihin nuo on tarkoitettu? Tuon pehmusteet tiivistämiseen?

En muista että olisin tehnyt mitään muuta kuin ottanut vanhan pois ja uusi tilalle.
 
P

pikkukallio

Vieras
Vs: Höyrystimen lämpötila

Kertokaapa Nibe F470 käyttäjät miten on lukemat näin pakkassään (-23 )aikaan näytössä 3/17
Minulla seuraavat lukemat kompressorin käydessä jo noin 10 min.

Höyrystin BT 16 2.2
Poistoilma BT 20 21.6
Jäteilma BT 21 0.4
Tuloilma BT 22 21.4
Kompressorin anturi BT 18 44.1
Sähkövastus anturi BT 22 53.5

Etenkin kiinnostaa BT 18 lukema. Yleensä vain noita lukemia tulee säästä riippumatta. Ohjekirjan sivulla näytetään lukemaa 80.
Onkohan minulla väärässä säädössä paisuntaventtiili. Tehtaan säätö.
 

Savustaja

Aktiivinen jäsen
Vs: Höyrystimen lämpötila

pikkukallio sanoi:
Kertokaapa Nibe F470 käyttäjät miten on lukemat näin pakkassään (-23 )aikaan näytössä 3/17
Minulla seuraavat lukemat kompressorin käydessä jo noin 10 min.

Höyrystin BT 16 2.2
Poistoilma BT 20 21.6
Jäteilma BT 21 0.4
Tuloilma BT 22 21.4
Kompressorin anturi BT 18 44.1
Sähkövastus anturi BT 22 53.5

Etenkin kiinnostaa BT 18 lukema. Yleensä vain noita lukemia tulee säästä riippumatta. Ohjekirjan sivulla näytetään lukemaa 80.
Onkohan minulla väärässä säädössä paisuntaventtiili. Tehtaan säätö.
Meillä tuo BT 18 näyttää yleensä jotain käyttöveden ja lämmityskierron veden lämpöjen väliltä. Jos kompura lämmittää käyttövettä, tuo on liki sama kuin käyttöveden täytön lämpötila. Jos taas käyttötila on lämmitys, tuo näyttää jotain 30oC paikkeilla. Ikinä en ole nähnyt sen näyttävän korkeampaa lukemaa kuin käyttöveden lämpö on.
 
Back
Ylös Bottom