Hitachi SX Premium vuorkoausikulutukset

RAFU

Vakionaama
Tähän aiheeseen voisi Hitachi SX Premium ilmalämpöpumppujen omistajat laittaa tietoja oman laitteen sähkön vuorokausikulutuksista (kWh) erilaisissa ulkoilman keskilämpötiloissa (24h keskiarvo). Lämpötilan vuorokausikeskiarvon saa varmimmin omalta sääasemalta tai joltain lähellä olevalta sääasemalta (www.wunderground.com). Jos on oma automaattinen loggeri, onnistuu vuorokauden keskilämpötilan mittaus niinkin (hetkellisiä mittauksia ei voi käyttää tähän). Mittailen itse kulutuksen aamuisin samaan aikaan ja keskilämpötilan kirjaan koko edellisen vuorokauden keskiarvon. Siinä tulee pieni heitto jos lämpötila muuttuu rajusti aamuuyön aikana, vaikutus on kuitenkin pieni kun vertaa esim 7 tunnin vaikutusta 24 tuntiin. Foorumilla on tästä aiheesta hajanaisia tietoja, mutta yhtenäinen esitystapa helpotaisi jokaisen vertaamaan omia tuloksia muihin. Koko vuoden tuloksia mielestäni ei kannata laittaa vaan kaksi tai kolme kuukautta lämmityskauden aikana. Liitteenä omat mittaukseni loka- ja marraskuulta 2010.

Liitteet

• 18SX8 vuorokausikulutukset 2010-10-01_12-02.png
    18SX8 vuorokausikulutukset 2010-10-01_12-02.png
    74 KB · Katsottu: 652

RAFU

Vakionaama
  • Keskustelun aloittaja
Vs: Hitachi SX Premium vuorkoausikulutukset

Kokkare sanoi:
Rafu,onko sinulla valmista pohjaa mihin naputtelet nuo kulutukset ja keskilämmöt,mulla nuo on ruutupaperilla ???

On mulla pidemmältä ajalta taulukko, jossa on paljon tietoja.
Siinä on liikaa muita tietoja, joten voin tehdä sinulle pienemmän Excelin myöhemmin tänään kun työpäivä on loppunut. Laita yksityisviesti.

K

Kokkare

Vieras

Tuossapa marraskuun kulutuksia,takkaa käytetty apuna kovimmilla pakkasilla.Ulkolämpötilat keskilämpötiloja.Kylmää oli.

Liitteet

• 18SX8 vuorokausikulutus Marraskuu 2010.xls
    32,5 KB · Katsottu: 448

RAFU

Vakionaama
  • Keskustelun aloittaja

Kokkare sanoi:
Tuossapa marraskuun kulutuksia,takkaa käytetty apuna kovimmilla pakkasilla.Ulkolämpötilat keskilämpötiloja...kylmää oli.

Lähellä samoja kulutuksia liikutaan. Esimerkiksi suhteutettuna 120 m2 ja 85 m2 -15 C ulkolämpötilassa oma kulutukseni olisi 15,2 kWh/24h kun se sinulla on 12,3 kWh/24h. Erotus selittyy varmaan sinun käyttämällä lisälämmöllä koska itse en käyttänyt lisälämpöä. Saattaa ominaiskulutuskin olla erilainen vertailun kohteissa.Nyt kun taulukko on foorumilla vapaasti kopioitavissa odotellaan lisää vertailuja Hitachi SX premium omistajilta samaan formaattiin sovitettuna (helpompi vertailla).

Lämpimämmillä keleillä kulutuksesi näyttäisi olevan huomattavasti korkeammalla kuin minulla. Ajatko 18SX8 pumppuasi automaatilla vai manuaalipuhalluksella ja mikä oli pyyntilämpötila. Säästöt voivat jäädä pieneksi väärillä asetuksilla. ;)

Back
Ylös Bottom