Hitachin pohjansulanapito hotpipe

F

felon

Vieras
Ei ole turhia vastuksia! Kuumakaasu kierukka on SX:ssä ja monozonessa. Summitissa ei kierukkaa eikä lankaa toimii silti moitteetta! :)

Espejot

Hyperaktiivi
felon sanoi:
Ei ole turhia vastuksia! Kuumakaasu kierukka on SX:ssä ja monozonessa. Summitissa ei kierukkaa eikä lankaa toimii silti moitteetta! :)

Siis onko vastuksi vai ei ;D mietitään sen jälkeen onko ne turhia :cool:

F

felon

Vieras
Sähkövastusta ei ole missään noista laitteistani. Ainoastaan tein ohjurin sadevesiputkeen summitin alle ja olen itse laittanut varoiksi vastuksen mitä tulen käyttämään ainoastaan ja vain siinä tapauksessa ,jos ohjuri jäätää se selviää ensi talvena kuinka ohjurini toimii .Muuten en missään tapauksessa käytä sähkönsyöppöä.

Espejot

Hyperaktiivi
felon sanoi:
Sähkövastusta ei ole missään noista laitteistani. Ainoastaan tein ohjurin sadevesiputkeen summitin alle ja olen itse laittanut varoiksi vastuksen mitä tulen käyttämään ainoastaan ja vain siinä tapauksessa ,jos ohjuri jäätää se selviää ensi talvena kuinka ohjurini toimii .Muuten en missään tapauksessa käytä sähkönsyöppöä.

Eli pohjassa ei ole sulanapitovastusta (?)... lämitetäänkö pohjapelti miten?

F

felon

Vieras
Perkele! tarvii haukkua välissä arabian muovikannu ,joka oli täynnä tyrni mehua kahva jäi käteen mehut lattialla :mad: . Juu niinkuin yllä niin sx:ssä on kuumakaasukierukka niinkuin yläkerran monozonessakin. Summitissa ei ole mitään ja hyvin pelaa vaikka aika lailla tahkosikin viime talvena jäätä allensa tallin nurkalla. Ei vetänyt kuitenkaan jäähän kennostoa. Pieni kuura oli ihan kennoston alaosassa kovimilla pakkasilla ,mutta lämpöä ryki vaikka välillä lämmitys tarve olikin iso. Laitoin talven aikana pari kertaa pikku hetkeksi tallin jäähdytykselle niin pumppu oli pois kuurasta hetkessä. Ja sitten lämmitys päälle. Ei ollut mitään ongelmia pohjalevyn suhteen.

puuhis

Vakionaama
Eli ymmärränkö oikein että tuo sama putki joka kulkee tuossa höyrystimessä käy mutkan myös pohjapellissä?

F

felon

Vieras
puuhis sanoi:
Eli ymmärränkö oikein että tuo sama putki joka kulkee tuossa höyrystimessä käy mutkan myös pohjapellissä?
hot pipe koukkaa niin ,että se kulkee kennon alareunaa pitkin ja on kennon ja pohjalevyn välissä. Siis SX ja monozone

puuhis

Vakionaama
felon sanoi:
hot pipe koukkaa niin ,että se kulkee kennon alareunaa pitkin ja on kennon ja pohjalevyn välissä. Siis SX ja monozone

"hot pipe"? Pimp my pump - siis normi sulatuksessahan tuo höyrystin lämpiää kun tuo kylmäainekierto kääntyy, sisältä pumppaillaan ulos lämpöä. Tiedätkö onko tuo siis ihan samaa putkea kuin missä normi kylmäainekierto tapahtuu? Niinkuin näkyy niin tämä kylmäainepuoli ei ole oikein hanskassa.....

F

felon

Vieras
puuhis sanoi:
"hot pipe"? Pimp my pump - siis normi sulatuksessahan tuo höyrystin lämpiää kun tuo kylmäainekierto kääntyy, sisältä pumppaillaan ulos lämpöä. Tiedätkö onko tuo siis ihan samaa putkea kuin missä normi kylmäainekierto tapahtuu?
Mielestäni on sisäyksikön paluu linjaan jollakin tapaa tuo liitetty. Putken nimi on hotpipe!
Ymmärrän kyllä ,kun 4 tie ventiili pyöräytetään ympäri niin kiertokin pyörähtää! :D

D

Deleted member 1344

Vieras
Tässä olisi linkki: http://lampopumput.info/foorumi/index.php?topic=10370.msg124598#msg124598

Eli se on nimenomaan paluulinjaan (ILP:n 1/4" putkeen) tehty ylimääräinen lenkki. Mun piti tehdä tuollainen Fujitsuun mutta oli niin ahtaat paikat että jäi tekemättä. Varsinkin kun siinä oli vastus valmiiksi asennettuna.

F

felon

Vieras
Toni sanoi:
Tässä olisi linkki: http://lampopumput.info/foorumi/index.php?topic=10370.msg124598#msg124598

Eli se on nimenomaan paluulinjaan (ILP:n 1/4" putkeen) tehty ylimääräinen lenkki. Mun piti tehdä tuollainen Fujitsuun mutta oli niin ahtaat paikat että jäi tekemättä. Varsinkin kun siinä oli vastus valmiiksi asennettuna.
Juuri näin!

L

Lämpö

Vieras
Onkos joku laskenut, että mitä hyötyä euroissa tuosta kuumakaasusulatuksessa on ? kuluttaahan sekin energiaa ja on huomattavasti kalliimpi kuin sähkövastus.
muutamaan sharp jr12-malliin olen tollasen väsännyt :)

puuhis

Vakionaama
Toni sanoi:

Kiitokset linkistä, nyt tuo on selvää. Jotenkin mennyt ohi tuo keskustelu. Kuulostaa todella fiksulta menetelmältä.

VesA

In Memoriam
Vs: Hitachin pohjansulanapito hotpipe

puuhis sanoi:
Kiitokset linkistä, nyt tuo on selvää. Jotenkin mennyt ohi tuo keskustelu. Kuulostaa todella fiksulta menetelmältä.

Haluaisinpa kuitennii olla katsomassa mitä sellaisessa vehkeessä tapahtuu sulatuksen aikana.. tuo putkihan on silloin tanakasti pakkasella ja jäädyttää vedet pinnalleen.

F

felon

Vieras

Lämpö sanoi:
Onkos joku laskenut, että mitä hyötyä euroissa tuosta kuumakaasusulatuksessa on ? kuluttaahan sekin energiaa ja on huomattavasti kalliimpi kuin sähkövastus.
muutamaan sharp jr12-malliin olen tollasen väsännyt :)
Eipä ole tullut tuota laskettua ,mutta tuskin vie lähellekkään 60 euroa vuodessa. Kierukkahan kuuluu koneen hintaan joten otan sen mielummin,kuin vastuksen. Kierukka on täysin toiminta varma silloin ,kun laite on toiminnassa niin kiertoa on. Sähkövastus voi mossahtaa koska vaan ja lämmitys katkee. Tietysti kierukan hinta voi olla kalliimpi ,mutta tuossa se kuuluu aina laitteeseen.

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen

KylmäCenter sanoi:
Onkos kellään putkikaaviota tuosta hitachista?

Ohessa tuo asennusohje kertaalleen. Putkikaaviota ei ole löytynyt.

Pakkasellehan se Hotpipe menee sulatuksissa ks.
http://lampopumput.info/foorumi/index.php?topic=10370.msg124622#msg124622
http://lampopumput.info/foorumi/index.php?topic=10370.msg124764#msg124764
http://lampopumput.info/foorumi/index.php?topic=10370.msg124873#msg124873

Liitteet

• Hot_Pipe[1].pdf
    320,3 KB · Katsottu: 438
Back
Ylös Bottom