Huhuja FD25:n uudesta versiosta

PauliG

Vakionaama
Vs: Huhuja FD25:n uudesta versiosta

mitsu68 sanoi:
Pauli, nyt puhut kyllä täyttä potaskaa ??? ??? kyllä FD-VABH malleissa on aivan uusi kompura malli,enkä kyllä itse missään tapauksessa ostaisi tuota vanhaa mallia,vaikka hyvä olikin, olin tänään Tampereella katsomassa kun kaverit asensivat Kataikon toimittaman uuden mallin ja siinä samalla purkivat ulkoyksikön kuoret,eivät asentajat itsekään meinanneet uskoa kun käynnistivät koneen miten hiljainen ja värinätön uusi malli voi olla. Uskon,että tiedät uuden mallin paremmuudesta,mutta ei kai vaan ole vanhaa varastossa.Pauli,kehitykselle ei voi mitään ja lisäksi, nyt kun kirjoitat noin ettei mitään muutosta muka ole,miten sitten perustelet niille asiakkaille kun totuus paljastuu ja olet myynyt vanhan mallin,eivät taida nätisti taputtaa päätäsi.

Katsoppa ja avaappa kone tarkasteleppa kompuroiden tyyppitekstejä ja ylläty samat tekstit kyljissä.. Muutokset sopftassa ja enintään elektroniikassa kompurat kyllä ensinäkemältä vaikuttavat täysin samoilta..
Ja kyllä noita uusia on jo myyty niille jotka sitä ovat haluneet saatavuuskin ihan OK eikä lopu kesken...

PauliG

Vakionaama

Kun omat mallini tulevat varastolle puran malliksi koneen epäuskoisille tuomaille.

En ole kyllä yhtään FDx5VAH äänekästä laitetta asentanut tähänkään mennessä joten äänettömyyteen vetoaminen tuntuu aika omituiselta..

J

jtwx

Vieras

Seinäjoen K-Raudasta soittivat Kataikolle ja kysyivät uuden/vanhan mallin eroja. Uudessa ei ole kuin uusi piirikortti ulkoyksikössä, muuten sama laite.

M

mitsu68

Vieras

Pauli,en vedonnut mihinkään, vaan se oli toteamus tuosta uudesta mallista, enkä ymmärrä ollenkaan tuota asennettasi,välillä kirjoita asiakkaiden hakevan täältä tietoa ja kuulutat rehellisyyden perään.Mutta varastossasi taitaa olla aika lailla noita vanhoja malleja kun et suostu myöntämään asiaa.

Tuohon jtwx sulla taitaa olla sama tilanne,kun noin pahan heitit. Tapasin Kataikon Ruotsissa jossa oli esittelemässä väri kuoria noihin sisäyksiköihin,siellä kyllä mies hehkutti uuden mallin puolesta kovasti niinkuin Ruotsalaisetkin.On muuten upea värikuori mallisto kannattaa käydä katsomassa www.mitsubishielectric.fi sivuilla.

Tässä yritetään nyt selvästi harhauttaa asiakkaita ostamaan noita vanhoja malleja,kun niitä varastoissa sattuu olemaan.
Saa nähdä kun tuosta g:mallista tulee uusi malli onko tilanne sama ja miten sitten selitellään tiedoitusta vai pyyhitäänkö ne hyvissä ajoin pois ::)

jtwx, oletko varma etteivät vaan soittaneet sieltä K-Raudasta Paulille

J

jtwx

Vieras

En siis ole myyjä vaan ihan tuiki tavallinen sälli, joka on hankkimassa ilmistä kotiinsa tai siis pumppu on jo tilattu ja asennus maanantaina.

Olin vierässä kun K-raudan myyjä soitti Kataikon tekniseen tukeen, josta sai tuon vastauksen, että vain piirikortti on uusi. Voihan olla, että maahantuojan tekninen tuki ei tiedä uudesta mallista mitään....tiedä häntä.

PauliG

Vakionaama

mitsu68 sanoi:
Pauli,en vedonnut mihinkään, vaan se oli toteamus tuosta uudesta mallista, enkä ymmärrä ollenkaan tuota asennettasi,välillä kirjoita asiakkaiden hakevan täältä tietoa ja kuulutat rehellisyyden perään.Mutta varastossasi taitaa olla aika lailla noita vanhoja malleja kun et suostu myöntämään asiaa.

Tuohon jtwx sulla taitaa olla sama tilanne,kun noin pahan heitit. Tapasin Kataikon Ruotsissa jossa oli esittelemässä väri kuoria noihin sisäyksiköihin,siellä kyllä mies hehkutti uuden mallin puolesta kovasti niinkuin Ruotsalaisetkin.On muuten upea värikuori mallisto kannattaa käydä katsomassa www.mitsubishielectric.fi sivuilla.

Tässä yritetään nyt selvästi harhauttaa asiakkaita ostamaan noita vanhoja malleja,kun niitä varastoissa sattuu olemaan.
Saa nähdä kun tuosta g:mallista tulee uusi malli onko tilanne sama ja miten sitten selitellään tiedoitusta vai pyyhitäänkö ne hyvissä ajoin pois ::)

Varastossani on vain seuraavan 2-viikon tarpeeseen jo sovittuihin asennuksiin laitteet.
Toki myyn uusia heti kun niitä alkaa ihan oikeasti saamaan!
Ja kuten jo aikaisemmin totesin malliksi näköjään joudun avaamaan laitteen ja tarkistamaan tapahtuneet muutokset, ja luotetavalta taholta olen kuullut, että uudessa FD:ssä on ihkä sama kompura kuin edellisessäkin FD-mallissa tiedä hantä onko minua vedätetty, mutta tuskimpa 'varaosa numeroa myöden sama.
Ja uudessa FD35:ssä hän on maksimi tehoa tiputettu tuolla n. 1kW 'EI HYVÄ'.. Nyt joudutaan aikaisemmin siirtymään tuohon suurempaan Fd50 malliin joka on selvästi kalliimpi.

K

Kylmäkäsi

Vieras

mitsu68 sanoi:

Nyt alkaa pahasti vaikuttaa siltä, että Mitsu68 on Kataikon agentti. Niin tulisesti yritetään nyt kammeta nurin yhtä alan mukavimmista ja asiantuntevimmista asentajista.

Totuus on, että uuteen FD malliin tulee ainoastaan pieni softamuutos. Tämän olen sen toisen maahantuojan edustajalta henkilökohtaisesti saanut tietooni. En ymmärrä laisínkaan Mitsu68:n paatosta. Ei kai kaupankäyntiä tarvitse lopettaa, jos huhu kertoo maahantuojan ehkä ensi vuonna tai ensi kuussa tuovan markkinoille uuden päivitetyn version.

Alan miehet myyvät ja asentavat tuotteita sitä mukaa kun kauppa käy. Itselläni on jo logistisista syistä 1-2 viikon pumput varastossa. Ei ole mitään järkeä maksaa rahtia jokaisesta pumpusta erikseen. Kyllä minun ja Paulin kannattaa tilata viikon pumput kerralla varastoon.

P

pjok

Vieras

Kylmäkäsi sanoi:
Nyt alkaa pahasti vaikuttaa siltä, että Mitsu68 on Kataikon agentti. Niin tulisesti yritetään nyt kammeta nurin yhtä alan mukavimmista ja asiantuntevimmista asentajista.

Tällä foorumilla taitaa olla enempikin näitä 'agentteja', osa näistä saattaa esiintyä jopa useampaakin roolinimeä käyttäen. Siten tavallisen pumpunkuluttajan kannattaa säilyttää kriittisyytensä tätäkin foorumia lukiessaan.

M

mitsu68

Vieras

jos pjok olisit kirjoittanut aikaisemmin minun olevan Kataikon agentti niin se olisi pitänyt paikkansa,olen sen myös julki täällä tuonnut,mutta tätä nykyä toimin ihan eri merkin kanssa,ja etupäässä eestin ja Ruotsin maaperällä. Kun olin tuossa mitsu hommassa mukana niin tietysti kiinnostaa seurata miten merkillä menee.Toivon teillekin pjok/Paulille kaupallista menestystä,mutta en ymmärrä tuota mitsun uudenmallin polkemista,ellei sitten skanno ole luopumassa mitsun myynnistä ja ottamassa jotakin toista merkkiä tilalle mistä saa paremman katteen.

Jään mielenkiinnolla seuraamaan mitä kirjoitatte sitten kun totuus kaikille paljastuu tuosta mitsun uudesta kompura tekniikasta,saatte puolestani taas ainakin viikon revitellä menemään rauhassa koska itse lähden illalla Tartoon enkä työ matkoillani näillä sivustoilla yksinkertaisesti jaksa vaellella,ja jos kaikki menee hyvin saattaa suomeen syntyä uusi maahantuoja uudella merkillä tosin erittäin tunnetulla merkillä.
pjok, en ymmärrä tuota millään tavalla,että olisin kampeamassa paulia nurin ??? ??? jos se olisikin niin helppoa,että täällä kirjoittamalla jonkun saisi nurin niin ei suomessa olisi yhtään yrittäjää koska kaikki kaataisivat täällä toisensa,tuo on jo ajatuksena täysin kuollut.

Asia on päin vastoin,ellei pauli tiedä uudesta kompura tekniikasta niin yritän kertoa siksi ettei kaiva itselleen kuoppaa tulevaisuutensa,kysyinkin siksi jo kerran,että mitä sitten kirjoitatte kun totuus selviää ja saatte vihaisia asiakkaita kun ette ole rehellisesti kertoneet uudesta mallista,menettekö sitten vaihtamaan vanhoja malleja uusiin kun asiakas on ostanut vanhan mallin sillä perusteella kun uskottelette ettei mikään ole muuttunut, minun mielestäni asiakkaalla on jopa oikeus vaatia veloituksetta uusi malli mikäli asiakasta on harhaetettu ja se taas tulee teille itselle maksamaan suotta.

K

Kylmäkäsi

Vieras

On se ihmeellistä tämä uusi kompuratekniikka, kun siitä ei ole kukaan muu kuullut mitään. Scanofficen taholta on kerrottu ainoastaan softapäivityksestä. Käsittääkseni kyseessä ei ole iso muutos vaan tuotteelle tehtävä normaali versiopäivitys.

On se ihmeellistä jos normaali kaupankäynti on yhtäkkiä harhauttamista. Myyn tällä hetkellä FD25VAH mallia, ja kun Scanoffice alkaa toimittamaan seuraavaa versiota, myynti siirtyy siihen. Jos asiakas haluaa uuden version, hän saa sen odottamalla kunnes sitä on saatavana.

Kun nyt Mitsu68 siirryt ehkä maahantuontipuolelle uuden merkin kanssa, lopetatko vanhan mallisarjan myynnin heti kun kuulet uuden olevan tulossa? Vaikkapa puoleksi vuodeksi? En oikein jaksa uskoa.

M

mitsu68

Vieras

No nyt oli pakko palata koska sieltä jo itse kataikko mökiltään soitti ja ihmetteli mistä on kysymys kun hänen jälleenmyyjänsä oli soittanut ja kertonut,että täällä käy keskustelu kuumana.Kerroin hänelle,että täällä yritetään väittää ettei uudessa mallissa muka ole kuin päivitys ja kun kerroin ketkä asiaa täällä puivat niin kataikko ihmetteli miksei pauli voi ajaa vaikka heidän toimistolle tutkimaan uutta tuotetta,tuosta kirjoituksesta vielä,että yritän kaataa paulia,kataikko oli sitä mieltä,että mitä enemmän pauli myy sitä enemmän se heitäkin hyödyttää,eli mitä enemmän mitsuja seiniltä löytyy sen parempi.Kataikko pyysi minun kirjoittamaan,että jos joku on kiinnostunut saamaan uudesta tuotteesta tietoa niin pyytää sitä sähkö postitse häneltä niin tulee kyllä sen saamaan,mutta itsellä hänellä ei ole missään tapauksessa aikaa eikä haluja yrittää sitä täällä vääntää,koska hänen mielestään nämä sivustot ovat menneet sellaisiksi,että täällä vaan yritetään ampua toisten merkkejä alas sen minkä keritään.
Hän suorastaan toivoi vaikka jantin ottavan yhteyttä,koska piti jantia puolueettomana ja parhaana asiantuntijana näillä sivustoilla,ainakin silloin kun hän jaksoi näitä lueskella,nyt ei kuulemma enään jaksa,eikä enään suosittele asiakkaillekaan vaikka ennen oli kertonut ja pyytänyt asiakkaita lukemaan näitä sivustoja,täällä pitäisi olla hänen mielestään ensin puoli vuotta päivittäin,että oppii suodattamaan ja katsomaan kuka on myyjä ja kuka puhuu totta, toisekseen nyt kun alan piireissä on levinnyt tieto,että heillä alkaa suorat kontti toimitukset suoraan Helsinkiin,on isot ketjut kiinnostuneet ottamaan tuotteen myyntiin eikä edes 12h päivässä tahdo riittää.
Ja suora siteeraus tuosta jantista,perkele kun saiskin palkattua tuollaisen kaverin töihin jostaki´.

Kylmä käsi,itse en missään tapauksessa ryhdy maahantuojaksi tällä iällä, tiedän miten rankkaa hommaa se on,mutta toistaiseksi jaksan viellä joitakin auttaa ja neuvoa.Enkä missään tapauksessa edes yrittäjänä puhuisi uudesta mallista ennenkuin vanhat mallit olisi myyty, sen verran kauan olin yrittäjä,että tuon ymmärrän.
m1xa, kyllä ne kannattaa käyttää paikanpäällä ;)

PauliG

Vakionaama

mitsu68 sanoi:
jos pjok olisit kirjoittanut aikaisemmin minun olevan Kataikon agentti niin se olisi pitänyt paikkansa,olen sen myös julki täällä tuonnut,mutta tätä nykyä toimin ihan eri merkin kanssa,ja etupäässä eestin ja Ruotsin maaperällä. Kun olin tuossa mitsu hommassa mukana niin tietysti kiinnostaa seurata miten merkillä menee.Toivon teillekin pjok/Paulille kaupallista menestystä,mutta en ymmärrä tuota mitsun uudenmallin polkemista,ellei sitten skanno ole luopumassa mitsun myynnistä ja ottamassa jotakin toista merkkiä tilalle mistä saa paremman katteen.

Jään mielenkiinnolla seuraamaan mitä kirjoitatte sitten kun totuus kaikille paljastuu tuosta mitsun uudesta kompura tekniikasta,saatte puolestani taas ainakin viikon revitellä menemään rauhassa koska itse lähden illalla Tartoon enkä työ matkoillani näillä sivustoilla yksinkertaisesti jaksa vaellella,ja jos kaikki menee hyvin saattaa suomeen syntyä uusi maahantuoja uudella merkillä tosin erittäin tunnetulla merkillä.
pjok, en ymmärrä tuota millään tavalla,että olisin kampeamassa paulia nurin ??? ??? jos se olisikin niin helppoa,että täällä kirjoittamalla jonkun saisi nurin niin ei suomessa olisi yhtään yrittäjää koska kaikki kaataisivat täällä toisensa,tuo on jo ajatuksena täysin kuollut.

Asia on päin vastoin,ellei pauli tiedä uudesta kompura tekniikasta niin yritän kertoa siksi ettei kaiva itselleen kuoppaa tulevaisuutensa,kysyinkin siksi jo kerran,että mitä sitten kirjoitatte kun totuus selviää ja saatte vihaisia asiakkaita kun ette ole rehellisesti kertoneet uudesta mallista,menettekö sitten vaihtamaan vanhoja malleja uusiin kun asiakas on ostanut vanhan mallin sillä perusteella kun uskottelette ettei mikään ole muuttunut, minun mielestäni asiakkaalla on jopa oikeus vaatia veloituksetta uusi malli mikäli asiakasta on harhaetettu ja se taas tulee teille itselle maksamaan suotta.

PS. En pitä uuden mallin muutoksia niin merkittävinä seikkoina, että sen takia kannattaa laitteen hankintaa lykätä.
Ja tottakai uutta alan myydä heti kun niitä ihan oikeasti alkaa saamaan
Ja mitä vikaa edellisessä mallissa on kysyn vaan? Toki uutta joudutaan myymään ja valitettavasti FD35:n max tehoja ollaan rukattu alaspäin 'osallle asiakkaista' tulee suuremman kustannkset kun joudutaan siirtymää kokoluokkaa suurempaan malliin #FD35#.

TUO KOMPURAAN LIITTYVÄ muutos koneen purkaneilta ihenkilöiltä olen kuullut, että sama kumpura on "ITSE en ole varmistanut tietoa" mutta varmistan kun uudemman mallin käsiini saan.
Ja itselläni ei ole syytä epäillä kuulemaani.

VANHA malli vielä aktiivisena myynnissä, vain vartavasten uudempaa mallia haluavat saavat uuden mallin, mutta vasta vk. 39 jälkeen sovituille asennuksille..

J

jule-

Vieras

Jos puhutaan kompuratekniikasta , niin silloin kyseessä voisi olla mielestäni myös uusi kompuran ajotapa. Pelkällä softamuutoksella muutoksella voitaisiin ajaa kompuraa entistä viisaammin ja tehokkaammin. Vai miten on? ;)

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen

FD25/35VA, FD25/35VAH malleissa kaikissa on kompressorin tyyppinä SNB130FGBH

Sama kompressori on FD25VAH-E1 ja FD25VAH-E2 malleissa. Käsittääkseni tuo E2 on mielestäni se uusi VAH "versio" (ei siis tää uusi VABH).

Mitsulla nämä uudet versiot on merkitään ilmeisesti näillä E1, E2 ja E3 päätteillä Esim. tuosta MSZ-FA25VAsta (sisäyksikkö) on olemassa kolme eri kehtysversiota. Itselläni on E3 versio.

Vastaavasti Panasonicilla näitä versioita on merkitty ilmeisesti tyyppimerkinnän perään lisätyillä numeroilla (tyhjä=1) -2 ja -3 esim. DKE-3.

PauliG

Vakionaama

janti sanoi:
FD25/35VA, FD25/35VAH malleissa kaikissa on kompressorin tyyppinä SNB130FGBH

Sama kompressori on FD25VAH-E1 ja FD25VAH-E2 malleissa. Käsittääkseni tuo E2 on mielestäni se uusi VAH "versio" (ei siis tää uusi VABH).

Mitsulla nämä uudet versiot on merkitään ilmeisesti näillä E1, E2 ja E3 päätteillä Esim. tuosta MSZ-FA25VAsta (sisäyksikkö) on olemassa kolme eri kehtysversiota. Itselläni on E3 versio.

Vastaavasti Panasonicilla näitä versioita on merkitty ilmeisesti tyyppimerkinnän perään lisätyillä numeroilla (tyhjä=1) -2 ja -3 esim. DKE-3.

Missä mitsun versiossa ollaan menossa, omien merkintöjeni mukaan 'asennetut laitteet':
Malli sisäyksikkö/ulkoyksikkö:
Ga25 E3/E3
Ga35 E3/E4 "06/08 E4"
FD25 E1/E2 "06/08 E2"
FD35 E1/E2 "08/08 E2"

PauliG

Vakionaama

Varmistettu asia usemmalta taholta uudet FD-srajan 25 ja 35 laitteet poikeavat vain piirikortin sekä siinä sijaitsevan softan osalta edellisistä malleista.

Parempi tapa olsi ollut käyttää mitsun normaalia versiointitapaa E1, E2, ja tämä UUSI E3 eikä puhua UUDESTA MALLISTA::::
Makua asia, MUTTA mistään uutuudesta ei ole kuitenkaan kyse VAIN markkinoititapa.

2-viikon sisällä saatavilla vain noita ns. uusia versioita!
Jos tarvetta tehokkaammalle FD35-mallille on siis korkea aika tilata HETI, saatavilla vielä tämän ja ensiviikon aikana niin kauan kuin varastoissa riittää.

MAINOKSISSA esitetyt väitteet uudesta KOMPURASTA OVAT siis silkkaa kusetusta.

"SIIS 'VANHA MALLI' saadaan 'lastutettu' uudeksi vaihtamalla piirikortti, mutta tuskin kannattaa kustannukset ovat kuitenkin päälle >500€"

J

jule-

Vieras

Jos haluaa päivittää vanhan vah mallin b versioksi , onko pakko päivittää piirilevy? Eikö uuden softan voi ajaa pc:llä suoraan piirille?
Tämä edellyttää , että piirilevyllä on ohjelmointi nastat tai liitin olemassa. Piiri ei tietenkään saa olla suojattu.
Toki tuossa voi olla vielä joku muukin juttu , mutta näin yleisesti ajatellen. ;)

PauliG

Vakionaama

EN tiedä, täytyypä ottaa piirilevy käsiin ja tarkastella liitäntöjä, mutta jos kaikki on viksusti toteutettu niin näin pitäisi olla.

Ja sitten arvailuja SIIS EI VARMAATIETOA:
'uudet mallit piirilevyt tulivat' koska piti lanseerata tuo uusi FD50-malli.
luultavasti kaikki mallit Fd25,FD35 ja FD50 sisältävät samat piirilevyt ja ainakin FD25:ssa ja FD35:ssa kaikki muukin on samaa *SOFTAA lukuun ottamatta*.
SIIS SOFTAN asetukset tai dippi kytkinten asennot kertovat mikä malli on.

Kunnon bittinikkari tekee pienemmästä suremman mallin, pelkällä koodauksella.

FD25 ja FD35 mallit sisältävät samat kompurat sekä puhallin moottori oli sitten 'uusi' tai vanhamalli.. näin specificatioissa lukee.
Fd25 ja Fd35
Kumpura SNB130FGBH ja puhallinmoottori RC0J50-EA
mallissa Fd50 onkin sitten jo
kompura SNB172FDGH ja puhallinmoottori RC0J60-AA

Nafta

Propelhead

Ei sitä 35 mallia saa pelkillä dipeillä tehtyä?

Ei tietenkään....vastaan itse.... ?

J

jule-

Vieras

Löytyykö jostain tuohon fd-vah malliin kunnon kytkistä jostain. Jonkun löysin , mutta oli aika pieni. Piirilevyhän on kuitenkin iso ulkoyksikössä.

W

welhox

Vieras

Hohhoijaa. VABH-konetta asennetaan jo Oulussa ja lisää tulee sitä mukaa, kun varastoon (minun) tulee tilaa.
Asentaa saa niin paljon, kuin yksi mies ehtii, eli ottajia on. Uusi on aina uusi.
Vanhaahan ei Paavolta enää saa ja hyvin ainakin minun asiakkailleni kelpaavat uudetkin.
Monta konetta ehtii sillä aikaa asentaa, kun täällä käydään taistelua merkkien paremmuudesta.
Muutamille voisi sanoa, että hankkikaa elämä :)

K

K-rauta Kotka

Vieras

Saa "uutta" ja saa "vanhaa" ;)

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen

jule- sanoi:
Löytyykö jostain tuohon fd-vah malliin kunnon kytkistä jostain. Jonkun löysin , mutta oli aika pieni. Piirilevyhän on kuitenkin iso ulkoyksikössä.

Ohsessa Service Manuaalista löytyvä kuva.

J

jule-

Vieras

janti sanoi:
jule- sanoi:
Ohsessa Service Manuaalista löytyvä kuva.
Joo tuon löysin itsekkin , mutta ei ole tarpeeksi tarkka.
Löysin jostain muusta mallista (FA-sarja muistaakseni) jonkun piirilevyn silkkipainatuskuvan. Siinä oli joku liitin juuri sopivasti prosessorin lähistöllä. :cool:

Saisiko PauliG (tai kuka vaan) tänne mahdollisesti korkea resoluutioisen valokuvan tuosta piirilevevystä ja juurikin tuosta prossusta ja sen ympäristöstä?

PauliG

Vakionaama

welhox sanoi:
Hohhoijaa. VABH-konetta asennetaan jo Oulussa ja lisää tulee sitä mukaa, kun varastoon (minun) tulee tilaa.
Asentaa saa niin paljon, kuin yksi mies ehtii, eli ottajia on. Uusi on aina uusi.
Vanhaahan ei Paavolta enää saa ja hyvin ainakin minun asiakkailleni kelpaavat uudetkin.
Monta konetta ehtii sillä aikaa asentaa, kun täällä käydään taistelua merkkien paremmuudesta.

Ei täällä ole käyty taistelua uuden ja vanhemman paremmuudesta kumpainenkin hyviä tuotteita.
AINO TAISTELU on käyty eroista jotka eivät ole aivan niin suuret kuin PAAVO antaa ymmärtää.

R

rtlp23

Vieras

Taloyhtiömme ilppiasennukset (FD25) alkavat maanantaina, joten uutta sarjaa saa myös Vantaalta....

K

Kylmäkäsi

Vieras

welhox sanoi:
Tämän kirjoitusajan perusteella täytyy toivoa, ettei Oulussa kuutamourakoida... Niin huonosti ei vielä ole elämässä asiat, että olisi puolen yön jälkeen foorumilla tarvinnut notkua... :eek:

W

welhox

Vieras

Kylmäkäsi voi olla huoletta. Sinulla on varmaan reilusti henkilökuntaa.
Itse teen toiminimellä ja ne muutamat kerrat, kun olen tänne ehtinyt kirjoittamaan, eli kerran
ja pari kertaa lukemaan, tapahtuvat sen jälkeen kun on päivällä asentanut ja illalla käynyt asiakas-
käynnillä tai tehnyt tarjouksia sun muuta paperi- tai myyntityötä.
Mikäli pelkoasi pimeästä työstä helpottaa, niin Y-tunnus: 2010231-1
Verottajaltahan voi sitten tarkastaa maksuja.
Yhden miehen yrityksessä saattaa olla surffailuajat erilaiset, kuin teillä mahtimiehillä :)
markku

K

Kylmäkäsi

Vieras

Ei tässä nyt mitään mahtimiehiä olla. Jos kauppa käy nykytahtiin, kohta kyllä alkaa olla se tilanne edessä että lisää asentajia tarvitaan. Mutta mistäs löytäisi hyviä? Muista Welhox huilata välillä ;D

M

MacBuggy

Vieras

ite tilasin eilen "vanhat" mallit eli fd25 ja fd 35 kun en havainnut mitään syytä jäädä uutta odottamaan. Joskus voi olla vanhassa vara parempi...
Tietty uus malli myy aina paremmin jne...

P

ph

Vieras

Onko nämä todelliset erot VAH ja VABH erojen välillä selvinneet?
Ja mikä vielä olennaisempaa jos erot ovat selvinneet niin mitkä niiden _todelliset_ vaikutukset ovat vuositasolla, kuinka monta Euroa "säästät" enemmän jos asennutat uuden version? Entä kompensoiko kovempi hinta ja säästöt joskus toisensa?

T

ToniA

Vieras

ph sanoi:
Onko nämä todelliset erot VAH ja VABH erojen välillä selvinneet?
Ja mikä vielä olennaisempaa jos erot ovat selvinneet niin mitkä niiden _todelliset_ vaikutukset ovat vuositasolla, kuinka monta Euroa "säästät" enemmän jos asennutat uuden version? Entä kompensoiko kovempi hinta ja säästöt joskus toisensa?

Miten niin kovempi hinta? uuden ja vanhan version hinnat ovat täysin samat. Se on sitten eri asia, jos joku yrittää saada jotain uutuuden lisää.

K

Kardaani

Vieras

Enää lienee melko turha miettiä näitä eroja, kun vanha malli poistuu parin viikon sisällä. Ei tämmösellä hankinnalla pitäisi ihan niin kiire olla, ettei jouda kahta viikkoa odottamaan, jos on pienikin epäilys että uudessa mallissa olisi edes pientä kehitystä vanhaan.

J

jule-

Vieras

Kardaani sanoi:
Enää lienee melko turha miettiä näitä eroja, kun vanha malli poistuu parin viikon sisällä. Ei tämmösellä hankinnalla pitäisi ihan niin kiire olla, ettei jouda kahta viikkoa odottamaan, jos on pienikin epäilys että uudessa mallissa olisi edes pientä kehitystä vanhaan.
Niin ja jos nyt tilaa , asennus on todennäköisesti noin neljän viikon päästä. Jolloin saa ehkä jo automaattisesti uutta mallia. ;)

K

K-rauta Kotka

Vieras

Ensimmäiset uudet mallit lähtevät varastosta liikenteeseen ensiviikolla. Asentajilla on sen verran jonoa, että asennusaika on 2-3 viikkoa. "Vanhassa" 35 mallissa on paperilla suurempi lämpöteho kuin uudessa. Ainahan näitä päivityksiä tapahtuu, osa niistä on selvempiä ja suurempia osa pienempiä. Eiköhän ensi keväänä/kesällä ole seuraava malliversio E2-myynnissä VABH-mallista.

J

jule-

Vieras

FD25VAH ja FD35VAH malleissa on twin-rotary kompura , mutta mikä on FD50VAH mallissa?
Entä mikä on uudessa FD50VABH mallissa?
FD50VABH malliinhan juurikin lupaillaan niitä kovia parannuksia. Jospa siellä olisi kompura vaihtunut parempaan. ::)

K

K-rauta Kotka

Vieras

Voi olla että tämä viiskymppinen on oikeasti "suurempi" parannus...

Back
Ylös Bottom